Martino Zupanc Lah so sinove alergije pripeljale do posla, v katerem uživa in ga bo kmalu širila. To pa je zgodba o tem, kako je pred tremi leti odprla spletno trgovino Mami Hobotnica, v kateri ponuja večinoma ekološko pridelano sadje in zelenjavo ter drugo hrano.
Po rojstvu prvega otroka je začela iskati hrano, ki je pridelana čim bliže in čim bolj naravno. »Sin je oboževal mandarine, a ko je po mandarinah iz trgovine dobil alergijo, sem poiskala neškropljene. Našla sem pridelovalca iz doline Neretve, ki nam jih je dostavil,« pravi Martina Zupanc Lah.
Od osebnega bloga do spletne trgovine
To izkušnjo je opisala na svojem profilu na Instagramu, kjer je pisala o uvajanju hrane v otrokovem ritmu po pristopu BLW (baby led weaning). »Tudi druge mame so hotele pokusiti neretvanske mandarine in tako sem dobila prva naročila, počasi je krog kupcev rasel,« opisuje začetke. Za spletno trgovino se je odločila nekaj let pozneje, ko je na željo kupcev poleg mandarin začela ponujati tudi moko s kmetije Malerič iz Črnomlja.
»Dober odziv sledilcev, ki so hoteli pokusiti lokalno hrano z ekoloških kmetij, pri katerih kupujem tudi sama, me je opogumil, da sem pred tremi leti odprla spletno trgovino Mami Hobotnica. Rada delam več stvari hkrati in si večkrat želim, da bi imela toliko rok, kot ima hobotnica lovk,« se pošali o imenu.
V spletno trgovino je dodala tudi druge ekološke pridelke, da naročila dobiva vse leto. »Smo in bomo ostali spletna trgovina z rastlinsko ponudbo. V naši družini ne jemo ne mleka ne mesa, zato tega tudi ne ponujam. Lokalno in sezonsko hrano želim približati tistim, ki imajo polne roke dela s službo, družino, vsakodnevnimi obveznostmi. Čeprav nimajo časa razmišljati o tem, kaj raste kdaj, z nakupi v moji spletni trgovini dobijo vse, kar ponuja letni čas. Naše sadje je obrano v polni zrelosti, da se ohrani največ vitaminov in hranilnih snovi,« poudarja.
Upošteva pravilo, da ima za vsako živilo enega ponudnika. Le pri citrusih sta dva, od oktobra do januarja ima neretvanske, od januarja do konca aprila pa ekološke s Sicilije. Sodeluje s 15 večinoma ekološkimi kmetijami iz vse Slovenije in drugimi manjšimi ponudniki, kot sta Peggy, ki peče veganske slaščice, in Love2Bake s svežimi pekovskimi izdelki z drožmi.
Prevladujeta sezonsko sadje in zelenjava
»V naši spletni trgovini prevladujeta lokalno sezonsko sadje in zelenjava z ekološkim certifikatom. Vsi ponudniki so preverjeni in delajo dobro za ljudi, živali in zemljo. Prednost imajo slovenski ponudniki, iz tujine imam le citruse, avokado, ananas in mango,« razlaga Martina Zupanc Lah.
Najbolj primanjkuje sveže zelenjave, kupci pogrešajo več ekološke pridelane, zato bodo ponudbo povečali. Trenutno so na voljo citrusi, tropsko sadje, pripeljano z letalom, in prva spomladanska solata. Maja pridejo šparglji in druga zelenjava, jagode, pozneje češnje, breskve in drugo poletno sadje. Iz Vipavske doline bodo sredi poletja ponujali tudi mini lubenice, velike lubenice pa iz doline Neretve.
Dostavljajo trikrat na teden
Kupci v spletni trgovini izberejo izdelke, kraj in datum dostave. V posamezne kraje dostavljajo vsakih 14 dni, v Ljubljano pogosteje. »Na Gorenjsko dostavljamo vsak teden po dveh poteh. Od tam, s Koroškega in iz severne Primorske imamo tudi največ kupcev,« dodaja. Trenutno imajo dostave trikrat na teden. Vsak dostavni dan oskrbijo od 50 do sto kupcev. »Kmalu bomo opustili plačilo z gotovino ob prevzemu in na željo kupcev uvedli plačilo s flikom. Ko v spletni trgovini oddajo naročilo, lahko plačajo s kartico ali nakazilom na TRR,« dodaja Martina Zupanc Lah.
Čeprav spletna trgovina deluje na platformi Woocommerce, obdelava naročil še poteka ročno, a bi to rada avtomatizirala s kakšno aplikacijo. »Obdelava naročil je zamudna. Obseg dela tako raste, da bom še koga zaposlila, trenutno mi pri dostavi pomaga le mož,« dodaja.
Želja: fizična trgovina ekološke hrane
S čim pritegne kupce? »Vedo, da imamo preverjene ponudnike in da pridelki niso bili škropljeni. V naši spletni trgovini ni nič takega, česar ne bi dala na mizo svoji družini,« odgovarja. Zaupanje in oseben odnos s kupci gradi na družbenih omrežjih, zlasti Instagramu, kjer predstavlja dobavitelje in njihove izdelke, tudi kuharske recepte za jedi. Večina novih kupcev pride po priporočilu stalnih strank.
Lani so podvojili prodajo glede na leto 2023, podobno rast pričakujejo tudi letos. »Čez pet let bi rada imela dosti večjo ponudbo v spletni trgovini. Sedež podjetja bomo iz Bele krajine preselili v osrednjo Slovenijo, kjer bomo odprli fizično prodajalno lokalne sezonske ekološke hrane in imeli večjo pakirnico,« še pravi Martina Zupanc Lah.