Kupci zaradi naraščanja ponudbe, nasičenosti trga, hkrati pa tudi zaradi poplave neznanih in nepreverjenih prodajalcev postajajo čedalje bolj previdni. Prepoznavnost posamezne trgovine tako postaja eden od pomembnejših elementov, ki prepriča kupca za nakup oziroma vnovičen nakup.
Za lastnika spletne trgovine je lastna spletna stran za sledenje zelo koristna, saj ponuja precej dodatnih možnosti in tudi priložnosti, ki jih spletna trgovina lahko izgubi, če prejemnike paketov preusmerja na stran za sledenje dostavne službe.
Lastna spletna stran za sledenje pošiljk tako spletni trgovini pomaga pri:
- Zmanjšanju števila povpraševanj strank: sledenje naročilom avtomatizirano obvešča stranke o dostavi, kar občutno zmanjša količino vprašanj o lokaciji in statusu naročil (WISMO - Where Is My Order) za podporno ekipo spletne trgovine.
- Večja vidnost in lojalnost: stran za sledenje omogoča blagovnim znamkam, da so okolje spletne trgovine, nakupa, strani za sledenje in obveščanje v podobi blagovne znamke oziroma trgovine, kar dviguje prepoznavnost in lojalnost strank.
- Izpolnjevanju pričakovanj strank: stranke zahtevajo večjo preglednost, predvidljivost dostave svojih nakupov, zato je zanesljiv, predvsem pa razumljiv sistem sledenja pošiljk odločilen za optimizacijo izkušnje po nakupu.
- Izboljšanju izkušnje strank: realno časovno sledenje paketov zmanjša stres prevzemanja paketa, precej zmanjša npr. neprevzete pakete, saj se prejemnik paketa lahko naroči na obvestila glede na status naročila – prejem obvestila, ko gre paket iz skladišča dostavne službe, ali prejem obvestila, ko kurir označi, da ne najde naslovnika, saj lahko z njim takoj kontaktira in se dogovori za točko prevzema.
- Dodatne možnosti – priporočeni izdelki: stran za sledenje ponudi lastniku spletne trgovine tudi dodatno možnost prodaje, to je prikaz priporočenih izdelkov, ki so izbrani glede na pretekle nakupe prejemnika, sorodnost nakupov in povezav prepoznanih z algoritmi strojnega učenja.
- Dodatne možnosti – preusmeritve na ankete: na strani za sledenje lahko lastnik spletne trgovine umesti različne povezave, na primer do ankete zadovoljstva, kar omogoči, da aktivno zbira dodatne informacije, brez dodatnega pošiljanja e-poštnih obvestil ali pa povpraša o prihodnjih potrebah kupca.
Navedenih prednosti se dobro zavedajo v podjetju Metakocka, kjer so v svojo ponudbo pod okriljem platforme za avtomatizacijo spletnih trgovin Ordermanagement dodali modul Tracking page, ki omogoča spremljanje statusa paketa v realnem času.
»Ko se paket odpremi, se prejemniku paketa vedno pošlje obvestilo s povezavo. Največkrat ta kupca vodi na stran za sledenje dostavne službe, kjer so statusi pogosto zapisani za prejemnika nerazumljivo in z malo podatki pošiljatelja ter o sami vsebine paketa,« pravi Matej Okorn, direktor podjetja Metakocka.
Prednost tega, da spletna trgovina ponuja spletno stran z elementi svoje celostne grafične podobe, je torej ta, da se tako lahko močno zmanjša število neprevzetih pošiljk ter poveča lojalnost kupcev.
Matej Okorn omeni še eno prednost strani za sledenje pošiljk. »Prikaz priporočljivih ali sorodnih izdelkov je lahko zelo učinkovit, saj je obiskanost strani za sledenje pošiljk izjemno velika, kar povečuje verjetnost za dodatno prodajo. Neki odstotek spletnih kupcev, ki vidijo ponudbo, se namreč odloči za dodaten nakup,« še doda sogovornik iz Metakocke.