Elena Ferrante prvič v Sloveniji

Elena Ferrante - psevdonim italijanske pisateljice, ki je v minulih letih - zahvaljujoč Neapeljski tetralogiji - pustil zavidljiv pečat tudi med slovenskimi bralkami in bralci. A kljub temu si nobeno izmed slovenskih gledališč še ni drznilo njenih besedil spraviti na odrske deske. Do sedaj.

Vlogo Olge je režiserka Tijana 
Zijanić zaupala Anji Drnovšek  Foto: Jaka Varmuž
Vlogo Olge je režiserka Tijana Zijanić zaupala Anji Drnovšek  Foto: Jaka Varmuž

Nova predstava koprskega gledališča, ki nosi naslov Dnevi zavrženosti, je osnovana na istoimenskem delu neznane italijanske avtorice Elene Ferrante. Gre za njeno drugo knjigo, ki je izšla leta 2002.

Zgodba temelji na nenadnem koncu navidez trdnega in srečnega zakona 38-letne Olge in njenega moža Maria. Bridki konec petnajstletnega zakona Olgi povzroči hudo notranjo stisko. Ferrante v romanu preizprašuje identiteto sodobne, izobražene ženske, zaznamovane s svojim spolom, družbeno vlogo in materinstvom, opisuje njene duševne stiske in boje, hkrati pa tudi odziv družbe, prijateljev in znancev na položaj pravkar ločene in nemočne ženske.

Zgodba, ki te vodi

Prvo slovensko uprizoritev, ki bo na odru zasijala na predvečer kulturnega praznika, je priredila dramatičarka Urška Taufer, režirala pa Tijana Zijanić. Slednja je v minulih letih opozorila nase predvsem z filmskimi in odrskimi deli, ki v ospredje postavljajo ženske like - nedavno je v SNG Nova Gorica postavila predstavo Pogovori po seksu, spomnemo pa se je tudi po uspešnem, večkrat nagrajenem filmu Prasica, slabšalni izraz za žensko.

“Lagala bi, če bi rekla, da sem vlogo gradila na podlagi svojih izkušenj,” je na včerajšnji novinarski konferenci o ustvarjalnem procesu povedala Anja Drnovšek, ki je v predstavi upodobila Olgo. “Sama zgodba je tako močna, da te vodi. Občutek tega, da ostajaš sam na svetu in si osamljen... To je tako močno, da je to postalo moje glavno vodilo pri tej zavrženosti in dramatizaciji ter njenih občutjih, ki poganjajo to zgodbo. Hkrati so poganjala tudi mene,” je še povedala.

Da se bodo gledalke, ki so preživele izkušnjo zapuščenosti, z Olgo poistovetile, pa meni režiserka Tijana Zijanić, ki verjame, da se bodo te gledalke ob spremljanju predstave počutile boljše. “Ko ugotoviš, da se nekaj slabega dogaja tudi drugim, ne samo tebi, se sami s sabo počutimo lažje,” je povedala.

Čustva ostajajo ista, ne glede na starost

Olga je tudi mati dveh otrok, ki ju v predstavi upodabljata Sara Gorše in Mak Tepšić. “Otroka sta v romanu stara deset in sedem let. Prišli smo do zaključka, da če bi poskušali igrati nek realizem - torej, da sva midva res otroka -, bi s tem zelo hitro lahko zašli v karikaturo. Tako bi zgodba lahko izgubila na svoji teži, če bi odrasla človeka poskušala igrati otroke,” pove Tepšić. “Odločili smo se, da bova s kolegico Saro Gorše igrala svojo starost, niti transformirala se ne bova v otroke, tudi brila se ne bova. Čustva, ki se v otroku dogajajo medtem, ko njegova mama blazni, pa ostajajo ista,” še dodaja.

Poleg Drnovšek, Gorše in Tepšića v predstavi nastopajo še Blaž Popovski, Mojca Partljič in Igor Štamulak.

Predstavo bodo premierno odigrali v petek ob 20. uri v Gledališču Koper, ponovitve pa bodo v istem gledališču potekale še v prihodnjem tednu od ponedeljka do četrtka in v soboto.


Najbolj brano