Admiralska ladja na električni pogon

Citroenova premijska divizija DS je predstavila svojo novo pridobitev, DS N°8, ki naznanja novo ero znamke. Na ceste pripelje sredi prihodnjega leta.

Cena električnega potovalnika naj bi se gibala okrog 60 tisoč 
evrov. Foto: DS
Cena električnega potovalnika naj bi se gibala okrog 60 tisoč evrov. Foto: DS

Začenja se novo obdobje za DS, ne samo zaradi samega imena modela, pač pa tudi dejstva, da je DS N°8 prvi svoje vrste, ki je na voljo izključno na elektriko. DS je pred leti obljubil, da bo od leta 2024 predstavljal le še električne modele in Francozi vsekakor držijo besedo.

DS N°8 je postavljen na STLA medium platformo, ki si jo deli z električnima Peugeotoma 3008 in 5008 ter Oplom Grandlandom, a zanimivo dejstvo je, da so vsi ti modeli na voljo tudi z bencinskim motorjem. Odločitev, da se gredo še samo elektriko - čeprav je bilo to načrtovano - je za znamko preobrat. Tako je rahlo spremenjeno tudi poimenovanje. Če je bila prej le številka, je zdaj tudi oznaka za številko, N° (number, številka), medtem ko aktualni modeli ostajajo z obstoječimi imeni. Čeprav je N°8 nova admiralska ladja, ni postavljena višje od postaranega DS 9, ampak malo pod njim in cilja na tekmece, kot sta Polestar 4 in BMW i4.

Sedeži niso le ogrevani, pač pa tudi hlajeni, v zadku pa je pod petimi vrati kar 620 litrov prtljažnika.

Po obliki nekje vmes

Obliko je navdahnil koncept DS Aero Sport Lounge Conpcet, kar je vidno od daleč, sploh spredaj, kljub nekoliko ostrejšim lučem. Bolj razkošna različica opreme Etoile ima med drugim tudi osvetljeno masko. V dolžino avto meri 4,82 metra, visok je 1,58 metra. DS N°8 je nekje vmes, križanec med limuzino in SUV, na rahlo višjih nogah, podobno kot Peugeot 408. Počasi spuščajoča se streha zadaj in majhen zavihek omogočata, da ima avto koeficient upora le 0,24. V notranjosti niso pretiravali z elementi - še vedno je prepoznavno DS z diamantnimi vzorci, je pa tudi nekaj novih prijemov: 10,25-palčni zaslon merilnikov ima ob sebi še 16-palčni zaslon infozabavmega vmesniaka. Fizičnih gumbov ni ostalo veliko, tudi volan v obliki črke X ima gumbe, občutljive na dotik. Ostale zanimive reči so zvočniki zvočnega sistema Focal v vratih, ki so del dekorativnega elementa, ki na vrata teče z armaturne plošče. Tudi sedeži z integriranim vzglavnikom skrivajo presenečenje - ogrevanje vratu. Sedeži niso le ogrevani, pač pa tudi hlajeni, v zadku pa je pod petimi vrati kar 620 litrov prtljažnika. Notranjost bo na voljo v različnih barvnih kombinacijah in oblazinjenju, avto pa ima dva nivoja opreme, osnovni Pallas in dražji Etoile.

Cena bo primerljiva s konkurenco

Na tehničnem področju je izbira še lažja - tu je osnovna različica s sprednjim pogonom z močjo 169 kilovatov in 74 kWh baterijo za 572 kilometrov dosega. Nivo višje je še en sprednji pogon s 180 kilovati in večjo 97 kWh baterijo, ki se odpelje do 750 kilometrov. Najmočnejša je štirikolesno gnana izvedba z dvema elektromotorjema, ki razvijata maksimalnih 257 kilovatov moči, in dosegom 686 kilometrov iz 97 kWh baterije. Polnilna moč na hitri polnilnici z enosmernim tokom znaša do največ 160 kilovatov. DS N°8 bo na trgu sredi prihodnjega leta, cena pa naj bi se postavila ob bok BMW i4, se pravi okoli 60 tisočakov.


Najbolj brano