YUGO

Jugoslovanska avtomobilska ikona se vrača na ceste (FOTO)

Preteklost in prihodnost, to je slog, ki nekoliko spominja na hyundai Ioniq 5 in koncept N74, vendar ime bo ostalo in pove največ o tem avtu.
Fotografija: Novi Yugo je na prvi pogled zelo modern. FOTO: Autoblog.rs 
Odpri galerijo
Novi Yugo je na prvi pogled zelo modern. FOTO: Autoblog.rs 

Zastava Yugo je bil majhen in cenovno dostopen avtomobil, ki ga je proizvajalo jugoslovansko podjetje Zastava Automobili v Kragujevcu (Srbija) med letoma 1980 in 2008.

Model Yugo, znan tudi kot Zastava Koral, je bil eden redkih avtomobilov iz socialističnih držav, ki je bil množično izvažan na zahodne trge, vključno z ZDA.

Nov dizajn Yuga sta v oddaji SAT, posvečeni avtomobilizmu na srbski državni televiziji, predstavila grafični oblikovalec Darko Marčeta in dr. Aleksandar Bijelič, inženir in ekonomist, lastnik blagovne znamke Yugo, sicer predavatelj na univerzi v Stuttgartu v Nemčiji.

Po besedah Bjelića bi novega Yuga predstavili na razstavi Expo 2027 v Beogradu. To bo dostopen avto, postavljen na moderni platformi strateškega partnerja in izključno na bencinski pogon. O električnem še razmišljajo.

Marčeta je povedal, da je ta projekt  vzel kot zelo resno nalogo, in uživa v tem, daje vse sebe, vse svoje srce, da bo videti čim bolje, da ga bomo kmalu res lahko vozili. Na tem bo delal naslednji dve leti.

Celotno predstavitev si lahko ogledate v spodnjem videoposnetku

Za prikaz vsebine in boljšo uporabniško izkušnjo prosimo, da omogočite piškotke družabnih omrežij.

 

Spomin na legendarnega jugeca

Yugo je bil narejen na osnovi Fiata 127, ki ga je Zastava licenčno proizvajala. Njegova proizvodnja se je začela leta 1980, prvi modeli pa so bili Yugo 45, 55 in 65, pri čemer številke označujejo moč motorja v konjskih močeh. Motorji so bili Fiatovi, velikosti od 0,9 L do 1,3 L, kar je Yuga uvrščalo med najmanjše avtomobile tistega časa.

Prodaja v ZDA – Najcenejši avto v Ameriki

Yugo je postal znan predvsem zaradi prodaje v Združenih državah Amerike, kamor ga je pripeljal ambiciozni podjetnik Malcolm Bricklin leta 1985. Z začetno ceno 3.990 USD je bil najcenejši novi avtomobil na ameriškem trgu, kar je privabilo številne kupce. Vendar je imel precejšnje težave s kakovostjo izdelave, zmogljivostjo in zanesljivostjo, zaradi česar je hitro pridobil slab sloves.

Yugo je postal predmet številnih avtomobilskih šal in pogosto je bil uvrščen med najslabše avtomobile vseh časov.

Novi Yugo FOTO: Autoblog.rs 
Novi Yugo FOTO: Autoblog.rs 

Padec proizvodnje in konec zgodbe

Po razpadu Jugoslavije v 90. letih je proizvodnja močno upadla. Ameriški trg je Yuga izločil že leta 1992, medtem ko se je v nekaterih delih Balkana prodajal do 2008, ko je Zastava dokončno končala proizvodnjo.

image_alt
FOTO: Yugo navdušil slavnega hollywoodskega igralca

Kultni status in današnja dediščina

Kljub negativnemu slovesu ima Yugo danes kultni status, predvsem v bivši Jugoslaviji. Postal je simbol nekega obdobja in nostalgije, pogosto pa ga srečamo na avtomobilskih srečanjih ljubiteljev retro vozil. V ZDA obstajajo avtomobilski klubi lastnikov Yuga, ki ga vzdržujejo kot unikatno zgodovinsko zanimivost.

Čeprav je Zastava Yugo na papirju veljal za neuspeh, je kljub vsemu postal eden najprepoznavnejših avtomobilov iz vzhodne Evrope in zanimiv fenomen v avtomobilski industriji. Njegova zgodba je kombinacija ambicij, političnih razmer in industrijskih omejitev, zaradi česar ostaja edinstven v zgodovini avtomobilizma.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije

Spletna mesta Dela d.o.o. uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh?


Potrjujem vse Sprejmem nujne Več informacij