Novice

Mercedes v Rimu razkril novi CLA: obljubljeni izjemni dosegi in učinkovitost

Mercedes-Benz je v Rimu razkril novo generacijo CLA, ki poleg hibridnega motorja stavi predvsem na izrazito napreden baterijsko-električni pogon. V primeru slednjega govorijo o najbolj učinkovitem baterijsko-električnem modelu v Evropi z najdaljšim dosegom – v osnovni pogonski izvedenki se ustavi pri 792 kilometrih, kot pravijo Nemci, pa naj bi CLA v izključno avtocestni vožnji imel doseg 694 kilometrov.

Junija, ko bo CLA zapeljal na slovenske ceste, bo sprva na voljo z dvema izključno baterijsko-električnima pogonskima opcijama. Čez nekaj mesecev se bo pogonski paleti pridružil še hibridni pogonski sklop, a kot je na razkritju poudaril Ola Källenius, izvršni direktor Mercedes-Benza, bosta ceni obeh vstopnih pogonov izenačeni.

Model z največjim dosegom med električnimi tekmeci v Evropi

2026-Mercedes-CLA-313-22
Z izjemo sprednje maske sta si hibridni in baterijsko-električni CLA vizualna identična.

CLA 250+ EQ in CLA 350 4Matic EQ bosta prva našla svojo mesto v pogonsko ponudbi. CLA 250+ ima vgrajen elektromotor na zadnji osi z 200 kilovati moči in 335 njutonmetri navora. Pospešek od 0-100 kilometrov na uro znaša 6,6 sekunde in doseže elektronsko omejeno najvišjo hitrost 209 kilometrov na uro. Gre za izvedenko z največjim dosegom med 694 in 792 kilometrov. CLA 350+ 4Matic je namenjen nekoliko bolj športno naravnanim kupcem, saj dva elektromotorja ponudita 260 kilovatov sistemske moči in 515 njutonmetrov navora. S štirikolesnim pogonom do stotice pospeši v 4,8 sekunde in ima normni doseg med 672 in 771 kilometri.

Izrazito dolgi dosegi niso na voljo zaradi vgrajene velikanske baterije. V dnu nove generacije CLA je dokaj povprečno zmogljiva baterija NMC (nikelj-magnan-kobalt) s 85 kilovatnimi urami.

Ključ je prvovrstna aerodinamična učinkovitost

Generacijski preskok je prinesel tudi dimenzijsko rast. Novi CLA je od predhodnika daljši za 30 milimetrov (4.722 mm), 25 milimetrov širši in 25 milimetrov višji. Za 60 milimetrov je daljše tudi medosje (2.789 mm), kar prinaša več prostora za kolena potnikov spredaj, a ima tretja generacija CLA v primerjavi s predhodnikom malenkost manj prostora za kolena potnikov zadaj (853 mm).

Pri Mercedesu so pravi mojstri aerodinamične učinkovitosti. Pri CLA so minimalistično zasnovali sprednji del in premeteno speljali zračne poti ob boku, kar zmanjša vrtinčenje zraka ob in za avtomobilom. Kolesa so še bolj poravnana z blatniki, majhne zračne odprtine v odbijaču pa usmerjajo tok zraka mimo ostrejših kotov. CLA se tako pohvali z koeficientom zračnega upora 0,21, kar je malenkost manj kot pri EQS (0,20) in malenkost več kot pri Teslinem modelu 3 (0,22).

2026-Mercedes-CLA-313-4
Dimenzijsko je CLA zrasel v vse smeri.

Drugi ključ za učinkovitost modela je še povsem nov elektromotor, vgrajen na zadnji osi. Uporablja nov inverter iz silicijevega karbida, ki prinaša večjo moč v manjšem ohišju in manjšo skupno maso. Inženirji še trdijo, da je njegova gostota navora povečana z magneti, ki so vstavljeni v obliki dvojnega V, s čimer se koncentrira njihovo polje. Elektromotor sodeluje z dvostopenjskim menjalnikom, ki so ga izbrali namesto običajnega enostopenjskega reduktorja. Ta ima kratko (11:1) prvo razmerje za izboljšano pospeševanje in večjo učinkovitost pri mestnih hitrostih ter občutno daljše (5:1) drugo razmerje za manjšo porabo na daljših razdaljah.

Pri štirikolesni različici se sprednji elektromotor med neuporabo odklopi od sprednje osi, zato se zmanjšajo energijske izgube vse do 90 odstotkov. Posledično je doseg pri štirikolesni različici skoraj na ravni dvokolesne različice. Zaviranje je v prvi vrsti odvisno od regenerativnega zaviranja motorjev (vse do 200 kilovatov zavorne moči). Zahvaljujoč njegovi 800-voltni električni arhitekturi je mogoče CLA na polnilnici z enosmernim tokom polniti z močjo do 320 kilovatov.

Poleg baterije s 85 kilovatnimi urami bo kmalu po začetku prodaje v ponudbo dodana še manj zmogljiva baterija litij-železov fosfat (LFP) z 58 kilovatnimi urami.

Hibridni motor prihaja nekoliko kasneje

Vsi, ki jim baterijsko-električni pogon ne ustreza, bodo lahko izbrali hibridni pogonski sklop. Sestavljajo ga 1,5-litrski štirivaljni bencinski motor, baterija z zmogljivostjo 1,3 kilovatne ure in elektromotor, vgrajen v menjalnik, z močjo 20 kilovatov. Pri Mercedesu o številkah še molčijo, na voljo pa naj bi bili dve različno močni izvedenki hibridnega pogona.

M252, kot je kodno ime novega bencinskega štirivaljnika, deluje v Millerjevem ciklu, povezan je z 8-stopenjskim dvosklopkovnim menjalnikom in ima vgrajeno glavno gred iz aluminija. Mercedes pravi, da so z njim dosegli učinkovitost dizelskih motorjev, zato naj bi bila poraba enaka ali pa celo boljša, kot če bi v CLA vgradili dizelski motor.

Konec Mercedesove strategije unikatnih električnih modelov

2026-Mercedes-CLA-313-8
CLA je po skoraj 100 letih prvi Mercedes s sprednjim prtljažnikom.

CLA s hibridnim motorjem in baterijsko-električni CLA se po zunanjem videzu ne bosta razlikovala. Gre za novo strategijo Nemcev, ki so v preteklih letih načrtno vizualno ločevali baterijsko-električne modele in klasično gnane modele. Prav tako CLA nakazuje novo oblikovno smer Mercedesa. V ospredje na nosu zopet vstopa trikraka zvezda. Na maski je namreč 142 majhnih zvezd, ki so ponoči osvetljene. Osvetljen je tudi osrednji logotip. Pri hibridu maska ni v celoti osvetljena, saj mora biti prepustna zaradi hlajenja bencinskega motorja.

V notranjosti je CLA postal še bolj prestižen kot kadarkoli prej. Nekoliko več poudarka je tudi na športnosti. Sedeža imata izdatno okrepljeno bočno oporo, več je alkantare in uporabe kontrastnih šivov. Kupec se bo v notranjosti odločal med dekorjem lesa, aluminija ali ogljikovih vlaken.

Na sredini armaturne plošče je najnovejša Mercedesova večopravilna enota. Sestavljata jo dva ali celo trije zasloni. Na sredini armaturne plošče je nameščen 14,6-palčni zaslon na dotik in pred voznikom 10,25-palčni digitalni zaslon merilnikov. Na seznamu opcijske opreme je še tretji 14-palčni zaslon na dotik pred sovoznikom. Prtljažni prostor ima 405 litrov, kar je 55 litrov manj kot pri predhodniku. Je pa CLA postal prvi moderni Mercedes s sprednjim prtljažnikom; frunk pri baterijsko-električni različici ponuja dodatnih 100 litrov.

2026-Mercedes-CLA-313-10

Avtomobilizem.com (Vir in foto: Mercedes.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Prva vgradnja simuliranega ročnega menjalnika: čast je pripadla električnemu križancu Lexus
Škodino rekordno leto 2024: najbolj dobičkonosen zahodni proizvajalec vozil

Več vsebin

Novice

Mercedes-Benzova modelna ofenziva: 21 novosti v dveh letih

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

V reduDodatne informacije