Škoda elroq
Popolnoma električna škoda za manj kot 25 tisočakov je tu!
V Slovenijo je pripeljal Škodin novi popolnoma električni križanec. Ob začetku prodaje je na voljo v treh izvedbah moči s tremi velikostmi baterije in največjim dosegom 580 kilometrov. Osnovni model je z ugodnostmi na voljo za manj kot 25 tisoč evrov.
Četrtek, 20. marec 2025
Škoda je v Slovenijo pripeljala svojega novega križanca razreda C. Ta meri malce manj kot 4,5 metra v dolžino, s čimer predstavlja električno alternativo dobro znanemu karoqu, kar med drugim sporoča tudi njegovo ime – elroq.
Oblikovan je v skladu z novo hišno filozofijo modern solid, ki vključuje masko teck-deck face, za katero se skrivajo vsa tipala ter zadek s poznano obliko luči v slogu večjega enyqa. Ena od njegovih vrlin je dobra aerodinamika s količnikom zračnega upora 0,26, kar so dosegli med drugim s spodnjo masko z aktivnimi odprtinami, z aerodinamično optimiziranima stebričkoma A, z ravnim dnom avtomobila in z aerodinamično oblikovanimi platišči z največ 21 palci premera.
Čeprav je približno 16 centimetrov krajši od enyaqa, v prostorni notranjosti ponuja skoraj enak položaj sedenja, v zadku pa prtljažnik, ki meri od 470, do za ta razred pohvalnih 1.580 litrov. Tudi zasnova armaturne plošče je zelo podobna kot pri enyqu. Pred voznikom je vgrajen 12,7-centimetrski (5-palčni) zaslon za osnovne informacije, na sredini pa 33-centimetrski (13-palčni) zaslon na dotik za multimedijsko napravo z novim vmesnikom za upravljanje klimatske naprave in govorno asistentko Lauro z intergirano umetno inteligenco ChatGPT.
Ob začetku prodaje na sončni strani Alp so na voljo tri motorne različice. Vstopno izbiro predstavlja elroq 50 z močjo 125 kW (170 KM) in baterijo neto kapacitete 52 kWh, ki obljublja do 375 kilometrov dosega. Na drugi stopnički najdemo elroq 60, ki zmore 150 kW (204 KM) in ima vgrajeno baterijo s kapaciteto 59 kWh in dosegom do 400 kilometrov, vrh ponudbe pa trenutno predstavlja elroq 85 z močjo 210 kW (286 KM), baterijo kapacitete 77 kWh in dosegom do 581 kilometrov. Polnjenje z izmeničnim tokom (AC) pri vseh poteka z največjo močjo do 11 kW, na hitrih polnilnicah DC pa največja moč, glede na različico, znaša od 145 kW do 175 kW. Pri vseh je motor nameščen na zadnji osi in poganja zadnji kolesi, predvidoma avgusta pa bo ponudbo dopolnila še štirikolesno gnana različica z oznako 85x z dvema elektromotorjema in sistemsko močjo 220 kW (299 KM). Še malce prej (predvidoma maja) pa se bo prvim trem pridružil dinamično naravnani elroq RS.
Cene se gibljejo od 34.742 do 41.344 evrov. Sicer pa je ob izbiri financiranja na voljo popust e-bon v višini 3.000 evrov, kar pomeni, da je osnovni model, za katerega lahko kupec pridobi najvišjo subvencijo 7.200 evrov, dosegljiv že za manj kot 25 tisoč evrov oziroma natančneje za 24.542 evrov.
Podrobneje o popolnoma električnem novincu pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 309).
Oznake:
- elroq
- križanec
- Škoda
- slovenska predstavitev