Avtomobilizem
Avtomoto
19.04.2024 07:20

Deli z drugimi:

Share

Ali naj kupim rabljen električni avto? Je njegov akumulatorski sklop »zdrav«?

Električne avtomobile so vozniki sprva skoraj izključno kupovali nove, saj so šele prihajali na trg. Rabljenih je bilo le peščica. Zdaj pa se tudi na tem trgu ponudba vse bolj širi.
Foto: AMZS
Foto: AMZS

Rabljeni električni avtomobili postajajo v cenovnem smislu vse bolj dostopni, kar povečuje tudi zanimanje potrošnikov. Tako kot je pri avtomobilih z notranjem izgorevanjem najbolj pomembno stanje motorja, pa je pri nakupu ali prodaji rabljenih električnih avtomobilov ključnega pomena stanje akumulatorskega sklopa.

Zakaj je stanje akumulatorskega sklopa ključno?

Gre predvsem za finančni vidik, saj je akumulatorski sklop najdražja komponenta električnega avtomobila, ki pa bistveno vpliva na doseg vozila ter posledično našo mobilnost. Stroški zamenjave akumulatorskega sklopa se lahko gibljejo med 7000 in 20.000 evri, kar je odvisno od modela in znamke električnega avtomobila. V vsakem primeru je razpon kar velik.

Stanje akumulatorskega sklopa je določeno predvsem s številom polnilnih ciklov in načinom polnjenja, pri čemer lahko hitro polnjenje bistveno pospeši degradacijo »baterije«. Zato pri nakupu niti ni toliko pomembno število prevoženih kilometrov, temveč bolj način in število polnjenj, ki jih je avto doživel s prejšnjim lastnikom.

Akumulatorski sklop – največji strah kupcev

Eden največjih strahov potencialnih kupcev električnih avtomobilov je povezan prav z akumulatorskim sklopom, ki predstavlja najdražji in najtežji del električnega pogona. Proizvajalci praviloma ne razkrivajo natančno predvidene izgube zmogljivosti akumulatorjev v življenjskem ciklu vozila, zato pa ponujajo garancije ali jamstva, povezana s številom let ali prevoženimi kilometri. Večina priljubljenih modelov električnih avtomobilov ima 8-letno garancijo ali do 160.000 prevoženih kilometrov. V tem času naj se uporabna neto zmogljivost akumulatorskega sklopa ne bi zmanjšala na manj kot 70 odstotkov.

Vendar tudi tu lahko naletimo na težavo, in sicer pri uveljavljanju garancijskih zahtev. Za ugotavljanje stopnje degradacije zmogljivosti akumulatorjev je namreč na voljo malo neodvisnih in natančnih meritev. Pri AMZS so prepoznali to potrebo in zdaj omogočajo neodvisne meritve stanja akumulatorskega sklopa, kar označujejo kot SOH (state of health oziroma stanje zdravja).

Kako merijo zdravje »baterij«?

Pri AMZS je protokol meritve jasno določen. Akumulatorski sklop mora biti ob priklopu naprave popolnoma napolnjen, meritve pa potekajo do trenutka, ko se raven energije zmanjša vsaj pod 10 odstotkov, pri čemer se avta ne sme polniti.

Med meritvijo lahko uporabnik preko aplikacije na pametnem telefonu spremlja različne parametre stanja akumulatorja. Po končani meritvi naprava analizira degradacijsko stopnjo akumulatorja ter poda izgubo zmogljivosti v odstotkih in dosegu. Izveste tudi, koliko kilometrov bi avtos strenutnim stanjem baterije prevozil v idealnem delovnem temperaturnem okolju.

Meritve so na voljo v AMZS centru v Ljubljani na Dunajski cesti. Na meritev se je treba predhodno naročiti. Postopek merjenja vključuje vgradnjo naprave in vožnjo po predpisanem ciklu, ki se konča z odstranitvijo merilne naprave v AMZS centru, kjer tehnik razloži rezultate merjenja. Redna cena meritve znaša 150 evrov, za člane AMZS cena znaša 120 evrov.


  • Pri nakupu rabljenega električnega avtomobila je pomembno upoštevati stanje energetske shrambe, pri čemer je število polnilnih ciklov bolj pomembno od števila prevoženih kilometrov.
  • Število oglasov za prodajo rabljenih električnih avtomobilov se povečuje, pri čemer se večina ponudbe začne pri letniku 2012 in ceni od 8 tisoč evrov navzgor.
  • Akumulatorski sklop je ključen dejavnik pri določanju cene rabljenega električnega avtomobila.
  • Pri nakupu je priporočljivo izbrati avtomobil s temperaturnim nadzorom akumulatorjev, saj to podaljšuje dobo trajanja baterije.
  • Pogosti obiski hitrih polnilnic lahko skrajšajo življenjsko dobo akumulatorjev, zato je priporočljivo uporabljati počasno polnjenje.
  • Pri nakupu rabljenega električnega avtomobila je treba preveriti število polnilnih ciklov, način uporabe avtomobila in stanje akumulatorskega sklopa.
  • Pri nakupu je priporočljivo izbrati avtomobil, katerega akumulatorski sklop je še vedno v tovarniški garanciji.
  • Globoka izpraznitev akumulatorjev avtomobila, ki je dlje časa stal, lahko povzroči uničenje celic in »smrtno rano« energetski shrambi.


Prijavi napako v članku
Članek je pripravljen v sodelovanju s podjetjem AMZS.
Vas zanima več iz te teme?
Električni avtomobili


Kaj berejo drugi?

Partnerji Računalniških novic Prikaži vse

Diamantni partner

Digitalno inovacijsko stičišče Slovenije

Dimičeva ulica 13, 1000 Ljubljana, Tel: 040 606 710
Zlati partner

NLB d. d.

Trg republike 2, 1000 Ljubljana, Tel: 01 477 2000
Dobro delujoč finančni sistem je temelj sodobnega gospodarstva in banke pri tem opravljajo pomembno družbeno funkcijo. Banke morajo biti zmožne posojati denar potrošnikom in podjetjem ... Več
Zlati partner

SI SPLET d.o.o.

Ukmarjeva ulica 4, 1000 Ljubljana, Tel: 01 428 94 66
O podjetju Si splet V podjetju Si splet d. o. o. od leta 2001 tržimo varnostne rešitve na področju informacijskih tehnologij. V letu 2003 smo pridobili ekskluzivno partnerstvo ... Več

NJORKA d.o.o.

Tovarniška cesta 4c, 5270 Ajdovščina, Tel: 05 901 21 22
Podjetja se srečujejo z vse več podatki, za njihovo učinkovito obravnavo pa potrebujejo številne programe in aplikacije, kar sčasoma vodi v administracijsko zmešnjavo in posledično ... Več