V društvu En-lite so objavili prve spletne vsebine, v katerih se osredotočajo na aktualne izzive oskrbe slovenske industrije z energijo. Tako so zagnali več digitalnih aktivnosti za krepitev energetsko-podnebne pismenosti med mladimi in drugimi zainteresiranimi državljani. Pripravo projekta je podprla družba ELES.
Mladi in stroka sodelujejo pri pripravi izobraževalnih vsebin
Izobraževalne vsebine o energetskem prehodu so brezplačno dostopne prek spletnega mesta društva En-lite. Prvi objavljeni tematski modul ima naslov Oskrba industrije z energijo, vključuje pa tudi 15-minutni video Energija za industrijo, v katerem sodelujejo Tibor Šimonka (GZS in SIJ), Danijel Levičar (Strateški svet GZS za energetski prehod in skupina GEN), Marko Drobnič (Talum) in Bojan Ivanc (GZS). Našteti strokovnjaki odgovarjajo na vprašanja članov Zelenega omrežja študentov.
V mladinske izobraževalne videe bodo tudi v prihodnje vključevali vprašanja in ideje mladih, ki so jih povabili k aktivnemu sooblikovanju vsebin spletnega tečaja. Sodelujejo z mladimi iz Mladinskega sveta Slovenije, gibanja Mladi za podnebno pravičnost, Zveze tabornikov Slovenije, mladinske sekcije Društva za Združene narode za Slovenijo in Zelenega omrežja študentov, v prihodnje bodo sodelovanje razširili še na druge zainteresirane mladinske organizacije. Videovsebine pripravljajo v sodelovanju s scenaristko, urednico in voditeljico mladinskih TV-oddaj Nežo Prah Seničar, je sporočila Mojca Drevenšek, predsednica društva En-lite in svetovalka v podjetju Consensus.
Uporabljali bodo simulator, izdelan na MIT
Nove vsebine bodo dodajali v nekajtedenskih presledkih, med drugim bodo vključili trajnostno mobilnost, vire in rabo energije v Sloveniji, družbene in okoljsko-podnebne vidike energetike, stanje in izzive podnebnih sprememb v Sloveniji, delovanje elektroenergetskega sistema in ekonomiko energetike, je naštela Iva Tajnšek iz razvojne ekipe društva En-lite in Consensusa.
Pri oblikovanju vsebin upoštevajo pričakovanja aktivnih mladih, ki jih zanimajo energetske teme in se želijo usposobiti za uporabo energetsko-podnebnega simulatorja En-roads, interaktivnega odprtega orodja za spodbujanje javnih razprav o oblikovanju realističnih energetsko-podnebnih scenarijev. Simulator so razvili na tehnološkem inštitutu Massachusettsa (MIT), preveden pa je v 18 jezikov. Za pripravo slovenske različice so v društvu En-lite poskrbeli letos spomladi.
Mikro- in mobilno učenje prek družbenih omrežij
Dinamiko spletnega izobraževanja upravljajo prek objav na Instagramu. Profil je @en_pismenost. Sledilcem želijo približati energetiko in po zanimivi poti širiti takšno znanje, je sporočil Lan Hostnik iz razvojne ekipe En-lite. Pri tem sledijo načelom mikroučenja in mobilnega učenja. Tako zmanjšajo kognitivne obremenitve in spodbujajo samostojno učenje.
Poglobitev znanja omogočajo s spletnim tečajem, umeščenem v odprtokodnem sistemu za upravljanje učenja Canvas. Vsebine spletnega tečaja so na voljo kot odprti izobraževalni viri, večina vsebin je objavljena pod odprto licenco Creative Commons (CC BY), kar zainteresiranim omogoča prosto uporabo, predelavo in prilagoditev virov za lastne potrebe. Projekt odprtega spletnega izobraževanja so zasnovali v okviru globalnega mentorskega programa OE4BW (Open Education for a Better World), katerega pobudnika sta Univerza v Novi Gorici in katedra UNESCO o odprtih tehnologijah za odprte izobraževalne vire in odprto učenje.
V spletnem tečaju sodeluje več kot 30 strokovnjakov
V multidisciplinarni strokovni ekipi predavateljev spletnega tečaja En-lite sodeluje več kot 30 slovenskih tehniških, naravoslovnih in družboslovnih strokovnjakov iz izobraževalnih organizacij, strokovnih združenj in gospodarstva.
Podpornik priprave spletnega tečaja je družba ELES. Direktor Aleksander Mervar je poudaril, da moramo za zanesljivo prihodnjo oskrbo Slovenije z energijo loviti razumno ravnotežje med energetskimi in ekonomskimi vidiki odločitev ter njihovo družbeno sprejemljivostjo, zato je krepitev energetske pismenosti izjemno pomembna. Katja Fašink, vodja korporativnega komuniciranja v Elesu, pa je dodala, da so spletni tečaj Energetski prehod in z njim povezane aktivnosti v sinergiji z Elesovim poslanstvom, ki je osredotočeno na zanesljivo upravljanje elektroenergetskega sistema Slovenije.
Spletno ozaveščanje mladih nastaja v sodelovanju s projektom Energetski prehod Slovenije, katerega pobudnik je Strateški svet GZS za energetski prehod, njegovo poslanstvo pa je spodbujanje javne razprave o energetskem prehodu Slovenije. Izbrani prispevki z javnih posvetov in razprav projekta Energetski prehod Slovenije so kot kratka videopredavanja vključeni v spletni tečaj. Sodelovanje z mladimi in njihovo aktivno vključevanje sta odločilnega pomena za učinkovit energetski prehod, saj današnje odločitve o virih in rabi energije za oskrbo Slovenije vplivajo predvsem na generacije, ki prihajajo, je povedal Danijel Levičar, predsednik Strateškega sveta GZS za energetski prehod.