Uporaba železnice se je predvsem med turisti v zadnjih letih močno povečala, zato se lokalne skupnosti ob celotni trasi od Jesenic do Nove Gorice zelo veselijo načrtovane prenove. / Foto: Gorazd Kavčič

Posodobitev bohinjske proge

Bohinjska železniška proga, ki je bila pred časom skoraj tik pred ukinitvijo, v zadnjem obdobju doživlja pravi razcvet. Število potnikov se iz leta v leto povečuje, država zato za obnovo proge in nekaterih postaj v prihodnjih treh letih obljublja kar tristo milijonov evrov.

Posodobitev proge prinaša nov potencial za krepitev uporabe javnega potniškega prometa. »Še posebno z vidika turizma se zelo trudimo, da bi čim več ljudi uporabljalo javni potniški promet, ki pa mora biti usklajen in integriran z avtobusnimi prevozi,« je dejal Klemen Langus.

Jesenice – Kot so članom Konzorcija za bohinjsko progo, ki se je na redni skupščini prejšnji teden sestal na Jesenicah, pojasnili predstavniki države, bo v prihodnjih treh letih na progi, ki skozi Bohinj povezuje Jesenice in Novo Gorico, izpeljanih za približno tristo milijonov evrov investicij.

Kot je po skupščini povedal koordinator konzorcija Miro Kristan, se obeta posodobitev trase med Jesenicami in Bohinjsko Bistrico ter železniških postaj na celotni progi, ki naj bi dobile tudi nove funkcionalnosti. V prvem planu je posodobitev postaj na Jesenicah, v Bohinjski Bistrici in Novi Gorici, ki naj bi se po načrtih začela že prihodnje leto. Za tristo milijonov evrov investicij naj bi sicer izpeljali v treh letih, modernizacijo bohinjske proge pa naj bi nato nadaljevali tudi v prihodnjih letih, tako da bi bila na koncu posodobljena celotna trasa od Jesenic do Nove Gorice.

Krepitev javnega prometa

»Posebno za del proge od Jesenic do Bohinjske Bistrice smo slišali neverjetne novice, kakršnih zagotovo ni bilo že zadnjih nekaj desetletij,« je dejal direktor Turizma Bohinj in koordinator Skupnosti Julijske Alpe Klemen Langus.

Posodobitev proge po njegovem mnenju prinaša nov potencial za krepitev uporabe javnega potniškega prometa. »Še posebno z vidika turizma se zelo trudimo, da bi čim več ljudi uporabljalo javni potniški promet, ki pa mora biti usklajen in integriran z avtobusnimi prevozi,« je dejal Langus.

Kot je poudaril, so napovedane investicije pomemben korak naprej, ne bodo pa dovolj. Poleg posodobitve celotne proge in vlakov bo potrebno tudi nadaljnje močno angažiranje lokalne skupnosti in turističnega gospodarstva ter drugih akterjev, da bodo prepričali večji delež gostov in obiskovalcev, da bodo v destinacijo prispeli z javnim prevozom in ga uporabljali tudi za premikanje po sami destinaciji.

Vstopni center v Bohinju

Občina Bohinj sicer načrtuje, da bo železniška postaja v Bohinjski Bistrici sčasoma postala vstopni center v destinacijo z urejeno železniško in avtobusno postajo ter garažno hišo. Kot je poudaril bohinjski župan Jože Sodja, takšen vstopni center nujno potrebujejo. Zanj so že pripravili idejno zasnovo, potekajo pa dogovori z lastniki zemljišč.

Že pred tem, predvidoma prihodnje leto, bo prenovljena sama železniška postaja v Bohinjski Bistrici. V Bohinju se ob tem nadejajo tudi obnove postaje v Nomenju, kjer si občina želi urediti dodatno parkirišče. Župan Sodja je ob tem spomnil, da se je v zadnjih dveh letih na bohinjski železnici drastično povečalo število potnikov. Še zlasti v poletnih mesecih so vlaki polni in v lokalni skupnosti imajo kar precej dela, da zagotovijo dovolj avtobusnih prevozov naprej do jezera. Vse več potnikov je tudi v zimskem času.

Opozoril je tudi na pomen železnice za lokalne prebivalce in poudaril, da je za to, da mladi ostanejo v kraju, poleg stanovanj bistvena tudi povezava do služb. Precej ljudi se namreč iz Bohinja vozi na izobraževanje in delo v Radovljico, Kranj ali Ljubljano, zato so že večkrat izrazili željo, da bi bil jutranji in popoldanski vlak sodoben, tako da bi lahko ljudje z njim na delovno mesto ter domov prišli hitreje in z manj stresa.

Oddajte svoj komentar

Kranj 12°

oblačno
vlažnost: 67 %
veter: Z, hitrost: 29 km/h

2/15

sreda

1/19

četrtek

4/21

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

IZLETI / Kranj, 4. april 2024

Izlet DU Kranj

OBVESTILA / Šenčur, Kranj, Trboje, Britof, 4. april 2024

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

IZLETI / Kranj, 5. april 2024

Na ogled Primorske

OBVESTILA / Šenčur, Kranj, Trboje, Britof, 5. april 2024

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

IZLETI / Kranj, 6. april 2024

Izlet PD Iskra Kranj

IZLETI / Šenčur, 6. april 2024

Gremo na obalo

OBVESTILA / Šenčur, Kranj, Trboje, Britof, 6. april 2024

Meritve krvnega tlaka, sladkorja in holesterola

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

Srečanje invalidov MDI Kranj

 

 
 

 

 
 
 

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...

Že zdaj učenje materinščine / 08:41, 25. marec

Pod to skrajno levičarsko vlado bodo kaj kmalu Slovenijo spremenili v geto za Slovence in razglasili Tretjo Jugoslavijo.

Kranj diha z vojašnico / 14:25, 22. marec

Dežman, katera vlada do sedaj vas ni nategnila? OK, ta tolpa kriminalcev je razred zase, to je res...

Že zdaj učenje materinščine / 14:24, 22. marec

Omogočili pouk bosanskega jezika? Kakšen poseben razlog? V Sloveniji pač uradni jezik Slovenščina !!
Zaenkrat še !

Protestno pismo zaradi uničenja grba Republike Slovenije / 14:21, 22. marec

Hobič in Hribovšek, a nimata nobenega pametnega dela??