Avto > Testi
9927 ogledov

Družinski hibrid z zmerno porabo za dobrih 22 tisočakov

MG ZS EV
1/32
Saša Despot MG ZS EV
Čeprav se nam zdi, da so pravkar prišli k nam, je kar nekaj kitajskih avtomobilov med svojo slovensko kariero doživelo generacijsko prenovo. Eden od teh je tudi majhen športni terenec MG ZS, ki je z novo generacijo postal tudi zanimiv hibrid.

Ko smo MG ZS prvič preskusili v začetku leta 2021, tedaj v električni različici MG ZS EV, je bil dejansko prvi zaresni kitajski avtomobil, v katerega smo lahko sedli kot vozniki. Izkušnje so bile presenetljivo dobre,predvsem pa se je za enega prvih zares  uporabnih cenovno dostopnih izkazal njegov električni pogon. Vmes se je zamenjal uvoznik znamke MG Motor in v Slovenijo so prišle tudi bencinske različice, ki so bile dobro sprejete, zdaj pa je tu nova generacija.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Ta prinaša pomembno spremembo, ko gre za pogonske sklope. MG ZS je baterijski električni pogon prepustil novemu namenskemu modelu, dobil pa je hibridnega. Takšen MG ZS, s polnim imenom MG ZS hybrid+, je začel uvoznik tudi najprej prodajati, saj na bencinske različice še čakamo. Takšna je pač politika znamke MG Motor, ki zadnje čase svoje modele namesto od spodaj navzgor rada predstavlja od zgoraj navzdol. Enako lahko namreč povemo tudi za kombilimuzino MG 3.

Bolj skladna oblika

Novi MG ZS je že z obliko postal precej bolj sodoben avtomobil od predhodnika, Če smo za prvo generacijo lahko rekli, da je na velikih kolesih visoko nasajena in malce nerodnega videza, je z novo generacijo postal precej bolj skladen in zaokrožen.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Predvsem pa daje občutek, da je bolj trdno postavljen na cesto. Z videzom se je uskladil tudi z ostalimi novimi modeli, kakršna sta MG 3 ali večji MG HS, kar se odraža predvsem v oblikovni zasnovi prednjega dela z značilno masko hladilnika.

Za notranjost bi lahko rekli, da je tudi doživela veliko sprememb v pozitivno smer, a so oblikovne spremembe na pogled bolj evolucijske kot revolucijske narave. Pri večjem MG HS smo lahko ugotavljali, da so oblikovalci kokpit zasnovali povsem na novo in zaslone uredili v široko ploščo, za MG ZS pa to ne velja. Prilagodljiv zaslon merilnikov pred voznikom je tako še vedno skrit v zajetno masko, ki ga učinkovito ščiti pred odsevi, zaslon infozabavnega sistema pa je integriran v armaturno ploščo in obdan z nekaj dobrodošlimi fizičnimi gumbi.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Napredek v infotainmentu

Kitajski potrošniki imajo precej drugačna pričakovanja od evropskih, ko gre za infozabavne sisteme, zato večkrat ugotavljamo nekompatibilnost z našimi pričakovanji. To je v začetku veljalo tudi za avtomobile znamke MG, kar pa se je do zdaj že precej spremenilo. V testnem MG ZS smo tako lahko med drugim uživali v sprejemu radijskega signala DAB+, solidno, čeprav preko kabla, pa je bilo tudi zrcaljenje pametnih telefonov obeh sistemov.

Malce nadležno je le, da morate, ko hočete prehajati med avtomobilskim in telefonskim sistemom vedno pritisniti gumb s hiško za domači vstopni zaslon. Na zaslonu namreč ne upravljate le elementov infotainmenta, ampak tudi večino elementov klimatizacije, vključno z gretjem sedežev, ter lastnosti pogonskega sklopa in aktivnega tempomata in drugih asistenc. Nekaj direktnih gumbov s sicer lahko uredite na volanskem obroču, a tam bližnjic hitro zmanjka.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Ko gre za asistence, MG ZS ponuja veliko. Poleg klasičnega radarskega tempomata lahko izberete tudi samodejnega, ki se inteligentno prilagaja vaši vožnji, zelo solidno pa delujeta tudi sistema za zadrževanje avtomobila v voznem pasu oziroma sledenju le temu in za vožnjo v zastojih. Tudi tu se vidi, da znamka stalno spremlja delovanje sistemov, saj se zdi, da so v MG ZS denimo delovali bolje kot v MG HS, ki smo ga preskusili nekaj tednov prej. Solidna je tudi pomoč pri parkiranju in počasni vožnji, kjer pomaga tudi učinkovita 360-stopinjska kamera.

Sedenje za volanom pa je še vedno precej visoko in pokončno, kar je tudi posledica tega, da lahko volanski obroč nastavljate le višinsko. To je vsaj veljalo za zgodnje primerke, med katerimi je bil tudi testni MG ZS hybrid+, saj bo s spomladansko pošiljko menda na voljo tudi možnost vzdolžne nastavitve volana.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Velikostni prirastek

Gotovo pa v MG ZS s samodejnim delovanjem pogonskega sklopa, izstopa predvsem ročica za izbiro voznih programov, ki je nadomestila okrogli regulator v električnem ZS prejšnje generacije. Ročica, ki je s sklopom povezana povsem električno, torej brez mehanske povezave, menda spominja na ročice v reakcijskih lovskih letalih, a bi bilo treba ugotoviti, za katerega od kitajskih lovcev je šlo. Enaki zgledi so namreč vodili tudi oblikovalce ročice v MG HS, ki pa je precej drugačna.

MG ZS je z novo generacijo tudi precej zrasel. V primerjavi s predhodnikom je daljši 107, širši 9 in nižji 14 milimetrov, medosna razdalja pa je daljša za trideset milimetrov. To pomeni, da je dolg 4.430, širok 1.818 in visok 1.635 milimetrov, medosna razdalja pa meri 2.610 milimetrov.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

To se odraža predvsem v notranjosti z udobnim prostorom za štiri potnike in solidnim prtljažnikom z osnovno prostornino 443 in klasično 1:2 povečljivostjo na 1.457 litrov. S temi merami se MG ZS uvršča v velikostni vrh svojega segmenta, kar se pozna. Na sedežih se po občutku sedi bolje kot v prejšnji generaciji in je čisto spodobno, predvsem pa so kar nekaj prostora pridobili potniki zadaj.

Zmogljiv hibrid

Zanimiva komponenta MG ZS je gotovo tudi njegov hibridni pogon najnovejše generacije, ki ga pri znamki imenujejo hybrid+. Trenutno gre za enega najbolj zmogljivih hibridnih pogonov, ki je zasnovan predvsem okoli zmogljive hibridne baterije s kapaciteto 1,83 kilovatne ure in elektromotorja z močjo 100 kilovatov, ki sodeluje z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Ta z močjo 75 kilovatov pripomore k skupni sistemski moči 145 kilovatov oziroma 197 'konjev'.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Zanimivo je, da ima menjalnik hibridnega pogonskega sklopa samo tri prestave. Pri MG Motor pravijo, da so se njihovi Inženirji za takšno rešitev odločili zaradi močnega elektromotorja, ki lahko avtomobil samostojno poganja vse do hitrosti 60 kilometrov na uro, do hitrosti 80 kilometrov na uro pa tudi sodeluje pri pogonu. Pozneje pogonsko vlogo prevzame bencinski motor, saj je pri visokih hitrostih najbolj gospodaren in lahko brez težav zagotovi ugodno ekonomijo.

Tako piše na papirju, kako pa se je pogon izkazal v praksi? V mestnem okolju zelo solidno in lahko bi rekli, da smo se vozili v električnem avtomobilu, čigar tišino je na vsake toliko prekinil ne preveč glasen bencinski motor. Pospeški so električno solidni in takojšni, rekuperacija pa tudi dobro opravlja delo, da se res veliko vozite na elektriko. Možen je celo približek vožnje zgolj s pedalom plina, vendar le do "zadnjih metrov", ko morate vendarle pritisniti zavorni pedal.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Malce drugačna je zgodba na avtocesti, kjer se mogoče pokaže, da ima menjalnik le tri prestave in se sistem ne more zares odločiti, če bi vozil v drugi ali tretji prestavi. Težave ima predvsem na dolgih klancih, kakršen je tisti od Kopra proti Kozini. Tedaj postane tudi bencinski motor, ki se vrti v visoke vrtljaje, občutno slišen. Je pa tudi res, da se na delovanje navadite, ali pa se sistem navadi na vas, in čez nekaj časa te sitnosti manj opazite.

Velik delež električne vožnje se pozna na porabi bencina, ki se je med testom kljub precej velikemu deležu avtocestnih voženj z bencinskim motorjem gibala med šestimi in sedmimi litri na 100 kilometrov. Morda celo bliže šestim kot sedmim, kar je za takšen avtomobil gotovo dober rezultat.

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Za testni MG ZS hybrid+ luxury, torej z najvišjo opremo in hibridnim pogonom, je treba odšteti 26.490 evrov, za manj opremljeno različico standard z enakim pogonom pa 22.490 evrov. To je za hibridni avtomobil iz segmenta B-SUV precej dobro, ne pa za razred B-SUV nasploh. Glede na to, da MG ZS s klasičnim bencinskim pogonom šele prihaja na trg, bomo morali z resnimi primerjavami še malce počakati. Lahko pa povemo, da je MG ZS hybrid+ gotovo avtomobil, ki bi se lahko znašel na nakupnem radarju slovenskih voznikov.

dezurni@styria-media.si

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

MG ZS EV | Avtor: Saša Despot MG ZS EV Saša Despot

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.