Poraba 24,5 kWh/100km Največja hitrost 180 km/h Cena 61.370 eur
Plusi
  • zmogljivosti
  • prepoznavna oblika
  • urejena notranjost
  • odlagalna mesta
  • prostornost na zadnji klopi
  • vozne lastnosti
  • pregleden osrednji zaslon
  • bogata serijska oprema
  • ozvočenje
Minusi
  • nepraktična impulzna stikala na volanu
  • upravljanje glasnosti (drsnik)
  • končna cena vozila
  • poraba
  • slika zadenjske kamere
  • toplotna črpalka ob doplačilu

»Uspelo nam je!«, so verjetno – enako kot raziskovalka Dora – zavpili pri Fordu, potem ko je spletna vplivnica Lexie Alford obkrožila svet z njihovim električno gnanim križancem. Mladi Američanki je namreč uspelo prepotovati v 200 dneh kar 27 držav na 6 kontinentih, kar bi bil zavidanja vreden dosežek še za Anžeta, ko je bil še na zunanjem ministrstvu. Povprečen voznik novega Explorerja sicer ne bo posnemal česa podobnega, a ga bo grela misel, da je za volanom avtomobila, ki je dosegel – podobno kot plavalec Martin – precej svojevrsten maratonski svetovni rekord. Kar pa tudi nekaj šteje!

Enaka zasnova, drugačna identiteta

FORD EXPLORER 35Pri Fordovem oddelku, ki skrbi za razvoj električnih vozil, v zadnjem času radi obujajo nekatera njihova najbolj ikonična imena iz zgodovine (beri: Mustang, Capri, Explorer), s čimer želijo dodatno vzbuditi pozornost javnosti. No, pri njihovem prvem baterijsko-električnem modelu Mustang Mach-E jim je to vsekakor uspelo. Pa četudi so se zamerili kakšnemu pravovernemu ljubitelju ameriške klasike ter zvena V8 agregata, ki je doživel zaradi tega podobno reakcijo kot revizorji ob ogledu izplačil dodatkov vladnim sekretarjem.

Pri električno gnanem Explorerju je tovrstnih čustvenih izbruhov precej manj, saj se je do sedaj omenjeno ime pojavljalo več ali manj le na drugi strani Atlantika. Ter v prvem delu filma Jurski park. Najnovejši električni »Raziskovalec«, ki je namenjen bolj ali manj le evropskim kupcem, si sicer z večjim bratom deli posamezne oblikovalske podrobnosti ter avanturistični značaj, a ju nikakor ne smemo zamenjevati.

FORD EXPLORER 03

Na zunaj najbolj evropski Explorer v zgodovini, ki ga sicer izdelujejo v kölnskem obratu, deluje precej mogočno in robustno, pa četudi meri v dolžino manj kot 4 metre in pol. Vsekakor je eden bolj monumentalnih in tudi rahlo futurističnih križancev na naših cestah v tem trenutku! Še posebej, če so nanj nataknjena 21-palčna platišča, ki sicer stanejo precej ugodnih 610 evrov pri paketu Premium, a žal nekoliko vplivajo na udobje v vožnji. Obenem mu še kako pristaja brezplačna (!) karoserijska  barva Arctic Blue, ki dodaja pridih ekstravagance in sofisticirane avantgardnosti.

Vsekakor pa je novi Explorer precej bolj samosvoje oblikovan od svojih tehničnih sorodnikov iz Volkswagnove hiše, od katerega si je sicer sposodil platformo MEB in pogonske sklope. Je bil pa njegov prihod na trg malce kasneje od pričakovanj, saj so morali Fordovci poskrbeti še za posodobitve baterijskih sklopov (sprememba kemijske sestave) ter prilagoditve podvozja.

Pridih premijskega razreda

FORD EXPLORER 23Delček Volkswagnovih genov je sicer moč opaziti tudi znotraj (miniaturni zaslon pred voznikom ter obvolanska ročica menjalnika), a je vsa ostala notranja arhitektura precej bolj unikatna. Ter – vsaj za moj okus – precej bolj imenitna od tiste v ID.4 ter ID.5. Pri tem še posebej izstopa ogromen osrednji zaslon multimedije, ki ima tolikšno diagonalo kot nekdaj televizijski sprejemniki v hotelskih sobah (beri: 37,1 cm). Obenem je precej estetsko vdelan v armaturno ploščo, da ne kazi notranjega okolja kot kakšne na silo pričvrščene tablice. In ne le to! Omenjeni zaslon je namreč na spodnjem delu pomičen, spodaj pa se skriva manjše odlagalno mesto oziroma t.i. sef, kamor lahko na primer skrijete denarnico. Okej, slednja pogruntavščina res ni nekaj revolucionarnega (Kitajci ponujajo že vrtljive zaslone), a se izkaže v praksi za sila praktično in priročno.

Infozabavni sistem prepriča z lepo dodelanim grafičnim vmesnikom ter zelo logičnim in preprostim upravljanjem. Pri čemer je celo izklop nekaterih nadležnih asistenčnih sistemov (npr. opozorilnik hitrostnih omejitev) precej enostaven in hiter (ikone z bližnjicami na vrhu zaslona). Dodatno pohvalo si zasluži še doplačilno ozvočenje priznanega danskega proizvajalca Bang & Olufsen, ki pričara izjemno zvočno doživetje v Explorerju tudi s pomočjo posebne zvočne letve (t.i. soundbar) na vrhu armaturne plošče.

FORD EXPLORER 29Zadaj sedeči potniki bodo imeli celo več kolenskega prostora kot nekdaj v družinskem Mondeu, le noge bodo imeli malce bolj skrčene zaradi spodaj nameščene baterije z 288 celicami. Vsekakor ponuja novi Explorer znotraj – malce presenetljivo – precej premijskih občutkov (soliden izbor materialov, nadstandardni kosi opreme, občutek za detajle). A nekaj kritičnih točk vseeno obstaja; med njimi še najbolj izstopata slaba slika zadenjske kamere ter sila nepriročni drsniki na volanu, pri katerih boste, verjemite mi, vedno preklinjali, ko boste želeli nastaviti želeno hitrost tempomata.

Odlično s pridržkom

Pri znamki modrega ovala so prihod novega Explorerja zamaknili za dobrega pol leta, saj so želeli vanj vgraditi sodobnejši iin učinkovitejši baterijski sklop. Tako najdete v Fordovem električnem križancu cenejše in bolj vzdržljive litij-železo-fosfatne (LFP) baterije, ki jih dobavlja kitajski CATL in ki pri najmočnejši verziji v ponudbi zagotavljajo do 545 brezskrbno prevoženih kilometrov, preden vas dokončno pograbi panika. Pa je temu res tako? Hja, pri električnih modelih smo nekako že vajeni, da omenjene trditve o dosegu jemljemo s podobno rezervo kot izjave elektrooperaterjev, da bo omrežnina po novem cenejša.

FORD EXPLORER 27Najmočnejša baterija s kapaciteto 79 kWh neto je na voljo pri različici z dvema elektromotorjema (vsak na svoji osi), ki proizvedeta zelo prepričljivih 340 KM največje moči, zaradi česar je tako motoriziranega Explorerja že moč označiti za precej dinamičnega. Izjemno sunkovit pospešek (zgolj 5,3-sekundno pospeševanje do stotice) bi znalo prepričati tudi največje elektro skeptike. A bodo takoj našli razlog za nerganje ob ne najbolj nežni porabi elektronov, ki le stežka pade pod vrednost 23 kWh/100 km. Preveč? Vsekakor. Še posebej, če vzamemo v obzir kakšne učinkovite Tesle ter nenazadnje tudi najnovejše BMW-je (npr. iX1). Realen doseg bo tako več ali manj opazno nižji od tovarniško navedenega in znaša ob malce bolj nežni desni nogi okrog 400 km.

FORD EXPLORER 28

Najvišja moč polnjenja na hitrih polnilnicah je 185 kW, kar je sicer več kot pri Volkswagnovem bratrancu, a še vedno manj kot pri najboljših na tem področju. Krivulja polnjenja je resda precej enakomerna (nad 80 odstotki še vedno polni z več kot 65 kW), pri čemer mu precej pomaga opcijska toplotna črpalka. Krajši test na hitri polnilnici je pokazal, da je vklop slednje pripomogel k opazno hitrejšemu polnjenju (beri: za cca. 40-50 kW višja moč polnjenja pri 20-odstotni napolnjenosti baterije), zaradi česar je njen nakup komu lahko zelo smiseln.

Med ovinki se novi Explorer izkaže kot eden bolj vozno orientiranih križancev (odličen volanski mehanizem, ki navduši s preciznostjo ter ravno pravšnjo obtežitvijo), saj dodro skriva svojo maso (več kot 2 toni). Zaradi malce bolj dinamično nastavljenega podvozja sicer nekoliko trpi udobje, k malce bolj »pretresljivim« doživetjem na razdrapanih cestah pa so dodatno pripomogla še 21-palčna platišča z nizkopresečnimi pnevmatikami. A za lepoto je pač potrebno vsaj malce potrpeti.

Jim bo uspelo?

FORD EXPLORER 04Fordovcem je vsekakor potrebno čestitati, da so ustvarili izjemno simpatičnega električnega križanca, za katerega bi lahko celo dejali – ljubitelji ikoničnega Mustanga V8 naj mi prosim oprostijo naslednjo izjavo – da gre za enega najboljših Fordov v trenutni ponudbi. Pri novem Explorerju imaš obenem vseskozi občutek, da so se njihovi inženirji izjemno potrudili pri ustvarjanju ter niso želeli ničesar prepustiti naključju. Rezultat njihovega dela je, da nikakor ne gre za zgolj preoblečenega Volkswagna, s katerim si deli velik del tehnike, temveč za povsem samostojen in zelo konkurenčen model.

Še največjo težavo bi mu znala v tem trenutku predstavljati dokaj samozavestno nastavljena cena. Fordovi prodajni guruju bodo na tem področju morali vsaj še malce raziskati trg ter se poigrati s prilagoditvami, če bodo z Explorerjem želeli doseči še kakšen drug rekord kot premagati naporno pot okrog sveta s pustolovsko vplivnico za volanom.

Tekst in foto: Urban Acman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Precej zmogljiva elektroagregata , ki ponujata 340 »konjev« največje moči, črpata energijo iz posodobljene baterije z neto kapaciteto 79 kWh, ki zagotavlja realnih zimskih 350 neslišnih kilometrov poti. Največja moč polnjenja 185 kW je malenkost več kot pri Volkswagnovem tehničnem sorodstvu.
    9
  • Notranjost
    Novi Explorer znotraj navduši z urejenostjo, občutkom za detajle, obilico odlagališč (tudi skritim predalom za osrednjim zaslonom) ter zelo dobro multimedijo. Malce manj pa z nekaterimi ne najbolj posrečenimi rešitvami (drsniki na volanu, upravljanje glasnosti). Spodobno prostoren tudi za družinsko uporabo.
    10
  • Opremljenost
    Pri Fordu so poskrbeli, da je že osnovna različica precej dobro opremljena, žal pa je potrebno pokazati dodatne evre za toplotno črpalko tudi pri najbogateje opremljeni verziji.
    10
  • Vozne lastnosti
    Športno uporaben križanec v tej konfiguraciji bolj stavi na dinamiko kot na udobje. Zelo dober volanski mehanizem, podvozje pa bi lahko malenkost bolje požiralo neravnine.
    9
  • Gospodarnost
    Dokaj samozavestno nastavljena cena v primerjavi z najbolje prodajano konkurenco, obenem pa se ne more pohvaliti z nizko porabo.
    5
  • Zmogljivost
    Smo se že kar navadili, da skoraj vsak srednje velik električno gnan križanec ponuja podobne zmogljivosti kot najbolj popoprani hot-hatchi. To dokazuje tudi Explorer z najmočnejšo motorizacijo, ki »sune« od mirovanja do stotice v pičlih 5,3 sekundah. Še vedno izjemno!
    10
  • Sklep
    Najnovejši Fordov Explorer velja za enega najbolj prepričljivih modelov z znakom modrega ovala. Deluje izjemno dodelano na večini področij, saj se izkaže z vzorno notranjo arhitekturo, odličnimi voznimi lastnostmi in zmogljivostjo, po drugi strani pa se žal ne more pohvaliti z dostopno ceno ali varčno porabo.
    8.8

Tehnični podatki vozila

baterije 79 kWh (neto)
cena osnovnega modela (€) 40.802
cena testnega vozila (€) 61.370
dolžina × širina × višina (mm) 4.468 x 1.871 x 1.639
dovoljena masa vozila (kg) 2.740
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 2/12/2
masa praznega vozila (kg) 2.092
medosna razdalja (mm) 2.767
menjalnik/pogon enostopenjski / štirikolesni
največja hitrost (km/h) 180
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 250/340
največji navor (Nm pri vrt/min) 679
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 11
osnovna cena vozila (€) 55.400
pnevmatike 235/45 R21 (spredaj) / 255/40 R21 (zadaj)
poraba električne energije (kWh/100km) 15,7-16,6
poraba goriva na testu (l/100 km) 24,5 kWh/100km
pospešek 0-100 km/h (s) 5,3
prostornina prtljažnika (l) 440-1.422
vrsta motorja elektromotor
zavore spredaj/zadaj kolutne/bobnaste
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Za novodobne Magellane"


Zodd
18 dni 18 ur nazaj

ob nežni nogi 400km 🙂 se pravi še en ki se bo vlekel 90kmh po AC z avtom za 62.000euro 🙂

 
Po najnovejših smernicah
Res je dober

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

V reduDodatne informacije