Reportaže

Obljubili so tisoč prevoženih kilometrov z enim rezervoarjem. Mi je uspelo?

Honda je ob razkritju modela ZR-V zapisala, da bo voznik lahko na račun samopolnilnega hibridnega pogona z enim rezevoarjem prevozil kar do 1.000 kilometrov. Ker vem, kako zelo znajo proizvajalci v okviru pogojev normnega cikla WLTP loviti povprečno porabo in doseg, ki jo običajni voznik zelo težko kdaj ponovi v realnih razmerah, sem ZR-V postavil pred izziv: pokaži, kaj zmoreš!

Enako kot pri električnih avtomobilih sem izrecno proti počasnejši vožnji na avtocesti, da se s tem dokazuje energijska učinkovitost pogona. Omejitev 130 kilometrov na uro je tam zato, da se s to hitrostjo po avtocesti lahko vozimo – ne od 90 do 110 kilometrov na uro, da bomo lahko pisali o nizkih porabah določenih avtomobilskih modelov. Tudi pri ZR-V sem imel enake zahteve: običajna vožnja, z vsemi voznimi režimi in usklajeno s prometom na cesti.

Ciljna poraba okoli 5,5 litra

Honda ZR-V test poraba hibrid_-6
Pozdrav ob prvem polnjenju rezervoarja. V praksi težje dosegljivo, a vseeno poskrbi številka 1.200 kilometrov za dobro mero optimizma.

Ob prvem razmišljanju sem hitro pričel računati, kako je mogoče z ZR-V prevoziti tisoč kilometrov z enim rezervoarjem. To uspe le nekaterim dizelsko gnanim avtomobilom, pa še ti morajo imeti konkreten rezervoar goriva. Hiter pogled na tehnične podatke je razkril odgovor na en del uganke, v ZR-V je vgrajen 57-litrski rezervoar goriva, torej večji kot pri hibridnih konkurentih. Zanimivo, ampak saj v tem ni nič slabega. Je le dokaz, da so Hondini inženirji dobro opravili svoje delo in uspeli optimizirati pogonski sklop ter narediti prostor za večji rezervoar.

To hkrati pomeni, da ne bo potreben obisk bencinske črpalke na vsakih 500-600 prevoženih kilometrov. Če bi rezervoar izpraznil do zadnje kapljice goriva, bi moral glede na izračun imeti povprečno porabo 5,7 litra za tisoč kilometrov poti. Ker tega ne bom naredil (in tega ne bi naredil noben resen uporabnik), sem na hitro ocenil, da bi moral z nekaj rezerve shajati s porabo okrog 5,5 litra, če bi želel doseči zastavljeno magično mejo.

K morju, seveda

Honda ZR-V test poraba hibrid_-10Na roko mi je šlo, da je bil ZR-V ob mojem prevzemu čisto nov. Imel je prevože tri kilometre, rezervoar pa je bil popolnoma prazen – pri dosegu so bile izrisane samo črtice. V neposredni bližini sem na bencinski črpalki v rezervoar natočil 53,6 litra goriva. Priznam, presenečen sem bil nad dosegom, ki se je ob zagonu izpisal na potovalnem račualniku – 1.204 kilometre.

Naslednjič sem na bencinsko črpalko zapeljal čez teden dni, po prevoženih 970 kilometrih. Znova sem ga napolnil, kolikor je šlo, natančneje z 52,6 litri. Poraba po potovalnem računalniku je bila 5,5 litra na sto kilometrov, torej 0,2 litra pod tovarniško deklarirano porabo. Ker sem dvakrat napolnil rezervoar po enakem sistemu, sem lahko še ročno z izračunom preveril dejansko porabo goriva. Glede na količino natočenega goriva in prevožene kilometre je bila poraba natančno 5,42 litra na 100 prevoženih kilometrov.


Honda ZR-V test poraba hibrid_-2
Z rezervoarjem sem na koncu prevozil 970 kilometrov. Odličen rezultat in praktičen prikaz varčnosti Hondinega samopolnilnega hibrida.

Način delovanja pogona se v ZR-V nenehno samodejno prilagaja med električnim, hibridnim in bencinskim. Vožnja v prvih dveh načinih je gladka in lahkotna, tudi med speljevanjem in odzivnim običajnim pospeševanjem. Le med močnim pospeševanjem deluje motor hrupno, dokler se motorni vrtljaji ne uskladijo s hitrostjo vožnje. Za nizke do srednje hitrosti, kjer ima elektromotor prednost pred termičnim motorjem, e:HEV (kot je uradno ime za Hodnin samopolnilni hibrid) deluje kot serijski hibrid in poganja vozilo z elektromotorjem. Med hitrim križarjenjem, kjer ima bencinski motor prednost pred elektromotorjem, deluje kot vzporedni hibrid in vozilo poganja predvsem bencinski motor, ki je neposredno povezan s sprednjo osjo. Gre za inteligentni hibridni sistem, ki ga je razvila Honda in izkorišča prednosti zaporednih in vzporednih hibridnih sistemov.


Različni vozni profili

Izmed 970 kilometrov sem jih 510 prevozil po avtocestah, preostalo pa so bile mešane vožnje po regionalnih cestah in v mestih. Prvi pravi test je bila vožnja do Umaga in nazaj do Lukovice. Zaradi prvomajskih praznikov je bilo na avtocesti več prometa kot ponavadi, zato so se hitrosti gibale do največ 120 kilometrov na uro. V Umag sem pripeljal s povprečno porabo 5,4 litra. Nazaj je bilo prometa manj, zato je bila vožnja nekoliko hitrejša in bolj tekoča, povprečna poraba se je ustavila pri 5,8 litra.

Honda ZR-V test poraba hibrid_-4
“Čudovito” vreme na Ljubelju. Odsek do Celovca je v največji meri poskrbel za dvig porabe, močno deževje je še prispevalo k temu.

V naslednjih dneh sem poskušal kar se da poustvariti vozne pogoje, ki so realni zame in kar precej slovenskih voznikov. Nekaj je bilo voženj do Ljubljane, nekaj po mestu, do Grosuplja, do Kamnika in Kočevja.

Še zadnji relacijski test je bila vožnja do Celovca. V mrzlem in deževnem jutru se je vzpon čez prelaz Ljubelj hitro poznal na dosegu in porabi. Spust je seveda blagodejno vplival na obe postavki, a ne v takšni meri, da bi izničil davek pri vzpenjanju. Če bi izbral drug, bolj prijazen cilj, kjer bi lahko večino časa vozil enakomerno, bi mi brez napora uspelo doseči 1.000 kilometrov z enim rezervoarjem. Tako sem jih prevozil nekaj deset manj, so pa po drugi strani ob ponovnem obisku bencinske črpalke ostali v rezervoarju še štirje litri goriva.

Tik pod tisoč

Seveda sem za te “rezervne” štiri litre izvedel šele po točenju. Potovalni računalnik mi je namreč dal vedeti, da imam še za en kilometer dosega, zato sem postopal, kot bi vsak racionalen voznik. Verjamem namreč, da ljudje (seveda z redkimi izjemami) načeloma ne tvegajo in prav tako ne bi vozili kar naprej v nasprotju s podatki potovalnega računalnika. Čeprav torej nisem prevozil magičnih 1.000 kilometrov z enim rezervoarjem, je 970 kilometrov več kot odličen rezultat, predvsem pa je povsem realen glede na razmere.

Honda ZR-V test poraba hibrid_-7Hondin ZR-V se je tako izkazal s svojim hibridnim pogonom, kjer osnovo predstavljata bencinski dvolitrski štirivaljnik (105 kW/143 KM) in elektromotor (135 kW/184 KM) ter ju dopolnjujeta menjalnik e-CVT in baterija  kapacitete 1,06 kWh. Glede na raznolike vozne pogoje (veliko avtoceste, poraba je tam med 6 in 6,5 litri) in povsem normalne hitrosti sem prepričan, da bi nekdo z več regionalne ali mestne vožnje zlahka presegel tudi tisočico.

To hkrati potrjuje dejstvo, da je ZR-V namenjen predvsem racionalnim kupcem, ki si želijo praktičnega križanca z ekološko naravnanim pogonom in obvladljivih zunanjih mer – v dolžino meri 4,5 metra, ponuja 180-milimetrski odmik od tal ter ima med 390 in 1.322 litri prostora za prevoz predmetov.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Mnenja uporabnikov

14 komentarjev za "Obljubili so tisoč prevoženih kilometrov z enim rezervoarjem. Mi je uspelo?"


srcnik
10 dni 1 ura nazaj

Problem pri tem avtu in vsem novejšim hondam je cena zaradi vsiljevanja hibridov… Star civic z 1.0 in predvsem 1.5 turbo motorjem sta se dobro prodajala, ker sta imela tudi zelo konkurenčno ceno, tole kar zdaj prodajajo je pa vse bolano drago s preveč komplicirano tehniko…

cashy
10 dni 2 ur nazaj

Meni zelo všečen avto in eden glavnih kandidatov za moj naslednji avto. Mi je pa glavna skrb to, da se honde zadnja leta (od zadnje generacije civica dalje) zelo slabo prodajajo, in da se v prihodnjih letih lahko celo kaj takega zgodi, da se Honda umakne s slovenskega trga, če bo šlo tako naprej. Kako bo z vzdrževanjem, dobavo rezervnih delov, cenami servisov itd? Verjetno še za aktualne cene servisov novih/novejših avtov težko izvemo, ker jih noben nima, da bi jih vozil na servis.

9 dni 22 ur nazaj

Za 22 jurjev si pred kratkim dobil 1.5 turbaka s 180+ konji zdej pa tole skrpeto.. Toyota drugač dela hibride z 200 plus konji ki z lahkoto držijo porabo pod 6 tako da ni ta honda nek presežek..

cashy
8 dni 23 ur nazaj

Saj ni treba, da je presežek, je čisto OK, da je tehnično konkurenčna Toyoti. S cenami so pa šli res previsoko.

DX5050
10 dni 9 ur nazaj

Jaz še zdaj ne vem (ker različni novinarji na različnih portalih pišete različna dejstva) ali je bencinski motor pri teh novih Hondah dejansko povezan s kolesi, ali vedno delujejo samo kot generator električne energije, kolesa pa vedno in v vsake primeru vrti elektromotor???

DX5050
10 dni 3 ur nazaj

Hvala za razlago. Tudi na strani od Honde piše tako.

Npr. Anže Jereb iz Volana pa očitno prodaja meglo (3min40sec)
https://youtu.be/QreyV5k8YY8?si=NLaF3rZzl3cazD-Q

cc09
9 dni 22 ur nazaj

Volan sem pogledal 5 let nazaj morda 2x, takoj sem videl da reeees nimajo pojma kaj govorijo in nisem gledal nikoli več. Eno je da se nekaj zmotiš, to se vsakemu zgodi, da pa govoriš nelogične neumnosti, to se pa nekomu, ki nekaj govori o neki stvari na katero se naj bi spoznal, ne sme zgodit.

Polo78
10 dni 9 ur nazaj

Poraba v kolikor je bila dosežena ob normalni vožnji brez cijazenja predvsem po AC, je za avto te velikosti ugodna. Nasplošno mi ta Honda sploh ne bi bila tako napačna (en velik plus tudi za fizična stikala in gumbe), če ne bi imela za ta rang precej majhnega prtljažnika, sorazmerno visoko ceno in pa tudi relativno nizko končno hitrost (nekaj čez 170 km/h).

xxl
10 dni 6 ur nazaj

Dobra poraba, podobno kot C-HR 184 KM, podeželje/mesto 4-5, ac 6-7, povprečje 5-5,5.

chad
10 dni 9 ur nazaj

Zakaj bi se vozil več kot 150, 160?

Polo78
10 dni 6 ur nazaj

Ja no, saj na nek način imaš prav, v več kot 95% so potovalne hitrosti okoli 130 km/h (+/- 10 km/h), tisti bolj dinamični, hitrejši vozniki vozijo tam 150~160 km/h… Pa vendarle je dobro imeti nekaj rezerve, da ne voziš stalno blizu zgornjega roba končne hitrosti. Vem, da se hibridi do tja ne “matrajo” toliko kot se je nekoč povprečen avto ampak vseeno. Če ne drugega je že občutek boljši ob védenju, da ima avto pri neki hitrosti še določeno rezervo pa daleč od tega, da bi želel divjati ali kaj podobnega…

9 dni 12 ur nazaj

Točno tako kot si napisal. Gre samo za boljši občutek in nič drugega.

 
Ne prodajajo, ampak izobražujejo