Ponovno rojstvo enoprostorca
Potem ko smo bili že skoraj prepričani, da poceni sedemsedežniki izginjajo skoraj hitreje kot Putinovi kritiki v Rusiji, se je pred dvema letoma znašel na cestah sila zanimiv Daciin Jogger. Vsestranski družinski enoprostorec, ki je nadomestil rahlo arhaičnega Lodgyja, je pričel nagovarjati vse tiste racionalne družine, ki so potrebovale malce bolj prostorno prevozno sredstvo, brez da bi morale razbiti vse varčevalne pujske. Nenazadnje so celo potniški dostavniki (npr. Berlingo, Caddy, Tourneo Connect) v sedemsedežnih konfiguracijah pričeli dodobra siliti čez mejo 30 tisočakov, kar je le malce preveč za družinske proračune. Vse to je posledično prineslo k dodobra povečanemu obisku spletnih strani z oglasi rabljenih vozil.
Kakorkoli že, model Jogger, ki se tehnično precej naslanja na kompaktnega Sandera, v novodobnem duhu romunskega proizvajalca še vedno ponuja precej avtomobila za dano ceno. Česar recimo ne moremo več potrditi pri športno uporabnem Dusterju, ki mu že kar nekaj časa diha za ovratnik japonski Suzuki (Vitara, S-Cross). Da o kakšnem cenenem Springu za nesubvencioniranih 23 tisočakov niti ne govorim.
Pri najcenejšemu enoprostorcu na slovenskih tleh sicer ne smemo pričakovati podobno žlahtnih občutkov kot pri kakšnih precej bolj dragih rivalih (npr. Touran). Na to kaže že s svojo preprosto notranjo arhitekturo (materiali), ki pa ji nikakor ne smemo očitati oblikovalskega dolgočasja. Racionalno, a vseeno všečno, ni kaj! Sedežno udobje je zgolj povprečno, pa kljub temu ponuja v tretji sedežni vrsti precej več prostora kot to kažejo njegove zunanje mere. Nenazadnje na parkirnem mestu zavzame celo manj prostora kot limuzinska Mazda 3 (Jogger meri v dolžino 4,54 m, Mazda 3 Sedan pa 4,66 m).
Precej podpovprečna je voznikova ergonomija, nič kaj prepričljivo pa ni niti delovanje nekaterih asistenčnih sistemov. Tako doplačilni sistem za zaznavo mrtvih kotov velikokrat zazna kakšno fantomsko vozilo ter zataji ravno takrat, ko bi ga resnično potrebovali. Potniki na daljših poteh pa bodo obenem tožili nad slabšo zvočno izolacijo, zaradi česar morajo med avtocestnimi potmi dodobra napenjati ušesa, če želijo slišati sogovornike.
Elektrificiranje ponudbe
Električna invazija, ki je zavzela celoten avtomobilski svet, je povsem pričakovano oplazila tudi znamko Dacia, kjer postopoma elektrificirajo svoj vozni park. Pri Joggerju boste (vsaj zaenkrat) zaman iskali povsem električno verzijo. A je po novem v ponudbi različica, na kateri se blešči oznaka »Hybrid«, ki zna zadovoljiti marsikaterega trajnostno naravnanega novodobnega potrošnika. Vsaj če ni preveč občutljiv na ceno.
Kar se tehnike tiče, pri Dacii seveda niso odkrivali Amerike, temveč so prevzeli Renaultovo tehniko. Prvo Dacio s hibridnim pogonskim sklopom tako poganja znana kombinacija 1,6-litrskega bencinskega agregata, dveh elektromotorjev (eden za pogon, drugi v vlogi generatorja) ter litij-ionski akumulator s kapaciteto 1,2 kWh. Za prenos moči skrbi Multi Mode sekvenčni menjalnik (štiri prestave za bencinski in dve za električni motor). Avtomobil vedno spelje s pomočjo elektrike, pri čemer baterija omogoča tudi kasneje kar nekaj kilometrov s pomočjo elektrike.
V praksi hibridni pogonski sklop prepriča z uglajenim delovanjem, pri čemer je podajanje moči vseskozi zvezno, zaradi česar nimaš prav nikdar občutka pretirane eksplozivnosti. Nenazadnje to pokaže tudi štoparica, ki se ustavi šele po 10 sekundah, kolikor potrebuje tako motoriziran Jogger od mirovanja do stotice. Nič kaj impresivno.
Zaradi slabše zvočne izolacije je zven bencinskega agregata precej bolj moteč kot pri Renaultovih vozilih, kar se še najbolj opazi med avtocestnimi potepanji. Med najvišjo dovoljeno hitrostjo v deželi kranjske klobase in prekmurske gibanice bo tudi poraba opazno narasla, nič čudnega ne bo, če se dvigne preko 6 litrov in pol. Po drugi strani pa bo nekaj več voženj v mestu ter po regionalnih cestah razveselilo z vsaj liter nižjo porabo. Kar je že precej bolj spodbuden podatek.
Vsekakor boste z Joggerjem precej bolj uživali v bolj umirjeni vožnji, saj mu je vozna dinamika precej tuja. Na to kaže tudi volanski mehanizem, ki je precej anemičen, podvozje pa je nastavljeno za potrebe udobja, zaradi česar je v hitreje voženih ovinkih opaznega precej več prečnega nagibanja kot bi si potniki želeli.
Drago varčevanje
Dacia je v časih, ko je praktično nemogoče najti poceni družinskega sedemsedežnika, naredila resnično izvrstno potezo. Z Joggerjem lahko nagovarjajo vse tiste družine, ki iščejo dovolj prostorno in praktično vozilo, a ne želijo nadaljnjih pet let, ko bi morali odplačevati (pre)drag kredit, živeti zgolj od kruha in vode
Se pa njihov pristop nekoliko podre pri hibridni verziji, saj je od običajne (1.0 TCe 110) dražja za debelih 6 tisočakov in pol. Oziroma za kar 30 odstotkov. Preveč? Vsekakor! Pa četudi je hibridni Jogger hkrati edini v pogonski paleti z avtomatskim menjalnikom. S ceno, ki se prav nesramno bliža meji 30 tisočakov, tako sega v sfero bolj prepoznavnih ter – roko na srce – tudi boljših konkurentov (npr. kakšen akcijski Grand Scenic ali Touran), zaradi česar dodobra izgubi pridih racionalnosti. In prav zato se bojim, da bo Jogger z oznako Hybrid izjemno redek gost naših cestišč.
Tekst in foto: Urban Acman.
Mnenja uporabnikov
13 komentarjev za "Tekač na dolge proge"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
pa hibride furajo tisti ki imajo preveč denarja in ko vozijo BMWje in Mercedese, ker jim je zanimivo se malo voziti na benzin in malo na štrom…..oprosti, za takšen denar, človek skoraj dobi Renault Austral ali Conquest
tako n veliko in široko ste zadnja leta vsi hvalili Dacio in kako se je izboljšala in stopila v korak z drugimi itd….. ja ljudje, kaj ste pa mislili, da bodo kljub napredku in tehnologiji še vedno stale 12000€….. normalno da so šle cene gor, nasploh hibrida, ki čisto nepotreben……
Kdo tako misli ? Najdi enega ? Tukaj je govora skodraj 10.000 eur doplačila zaradi hibrida, to bode v oči. Ta razlika je prevelika.
6.500 evrov je razlike v primerjavi z bencinskim.
Predrago, mogoče max 25k
Barvno kombinacijo so kopirali od Cupre? 🙂
30k€ za dacio, bravo res…