Stellantis v roku dveh let napoveduje pričetek preizkušanja baterij z elektrolitom v trdnem stanju pri vožnji v običajnem prometu in ob vsakdanjih pogojih uporabe. Za potrebe testiranj bodo floto električnih modelov Dodge Charger Daytona opremili z baterijami, ki jih proizvaja ameriško tehnološko podjetje Factorial.
Visoka energijska gostota omogoča daljši doseg
Baterije z elektrolitom v trdnem stanju, ki so jih razvili skupaj z Američani, naj bi imele energijsko gostoto več kot 390 Wh/kg, kar je občutno več v primerjavi z energijsko gostoto običajnih litij-ionskih baterij, ki trenutno dosega do 270 Wh/kg. Posledično bo vgradnja tovrstnih baterij omogočala zmanjšanje mase električnih vozil oziroma povečanje dosega ob enaki masi avtomobila.
Kot so potrdili predstavniki Stellantisa, naj bi bile baterije z elektrolitom v trdnem stanju najprej na voljo v novih modelih njihovih znamk, zasnovanih na osnovi platforme STLA Large. Ti vključujejo modele segmenta D in E znamk Alfa Romeo, Maserati, Jeep ter Dodge in Chrysler. Če bodo preizkusi potekali uspešno, bo Stellantis med prvimi, ki bo v produkcijskih modelih ponudil baterije z elektrolitom v trdnem stanju.
Električne modele z novo tehnologijo baterij sicer napovedujejo tudi pri ostalih znamkah. Kitajski Chery naj bi pričel s proizvodnjo baterij z elektrolitom v trdnem stanju in energijsko gostoto blizu 600 Wh/kg v letu 2026, Toyota namerava pričeti s komercialno rabo teh baterij leta 2027 ali 2028, ko naj bi svojo različico tovrstnih baterij predstavili tudi pri Nissanu.
Avtomobilizem.com (Vir: Carscoops. Foto: Stellantis.)
Mnenja uporabnikov
2 komentarjev za "Stellantis napoveduje testiranja baterij z elektrolitom v trdnem stanju"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
“Če bodo preizkusi potekali uspešno, bo Stellantis med prvimi, ki bo v produkcijskih modelih ponudil baterije z elektrolitom v trdnem stanju.”
Saj vsi zelo intezivno razvijajo na področju baterij. Tako matična podjetja kot start up.
Lahko da bodo med zadnjimi in ne med prvimi.
Kolikor kaže, sta samo dve smeri oz. tri možnosti: ali razvijati baterije ali zapret tovarno (ali pa sčasoma oboje hkrati).
Vrstni red ni pomemben, pomembno je preživetje.