Scotty Kilmer, mehanik, ki mu na spletnem omrežju Youtube sledi več kot šest milijonov in pol sledilcev, je voznike, ki razmišljajo o nakupu rabljenega avtomobila, posvaril, naj preverijo, ali vozilo sploh ima merilno palico za preverjanje ustreznega nivoja motornega olja.
"Če nimate merilne palice, ne morete preveriti ravni olja in ne vidite, kako umazano je," pravi mehanik. Večina vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem ima merilno palico, s katero lastniki lahko preverijo nivo olja in preverijo, ali ga je treba zamenjati oziroma dotočiti. Vse več modelov pa nima več merilne palice za olje pod pokrovom motorja, saj proizvajalci varčujejo pri proizvodnji in spodbujajo lastnike, da vozilo odpeljejo na servis.
"Veliko novejših avtomobilov ima senzorje, ki redno spremljajo nivo olja. Če senzorji odpovejo, se lahko vozniki soočijo s slabše mazanimi deli motorja, ki se obrabijo hitreje, kar lahko povzroči visoke račune za popravilo," opozarja mehanik.

Zakaj nekateri proizvajalci ne uporabljajo več merilnih palic za olje v avtomobilih?
Michael Crossen, vodja testnega projekta pri Consumer Reports, je pojasnil nov trend: "Stranka mora odpreti pokrov motorja in si umazati roke. Vendar to ni sodoben način dela. Danes so vozniki navajeni, da vse opravi računalnik, enostavno nočejo umazati rok."
Dale Jewett iz Stellantisa se strinja: "Ročno preverjanje nivoja olja danes ni prednostna naloga voznikov. S senzorjem se vam te informacije prikažejo na zaslonu vsakič, ko zaženete motor vozila."

"Res je, da večina mlajših voznikov nima velikega zanimanja za mehaniko, a to je spet posledica dejstva, da so današnji avtomobili veliko bolj kompleksni in proizvajalci otežujejo dostop do mehanskih komponent pri odpiranju motornega pokrova," pravi Jewett.
Avtomobilski proizvajalci poudarjajo, da digitalne meritve odpravljajo tveganje človeške napake kot zunanjega dejavnika, ki lahko povzroči napačno razlago nivoja olja. "Na primer, če vozilo ni na ravni površini, razlike v meritvi hladnega in toplega, kot, pod katerim se gleda merilna palica," dodaja Jewett.
"Proizvajalci pravzaprav ne želijo več, da voznik ali stranke, gledajo pod motorni pokrov. Veliko avtomobilov je zdaj hibridnih, električnih, z opozorili na visoko napetost, zato obstaja večja skrb za varnost," pravi Crossen in dodaja, da so tudi scenariji, ko stranka preveri olje z merilno palico in je morda nivo nekoliko nizek, potem pa dotoči preveč olja. "Veliko avtomobilov pa potrebuje zelo specifično olje," še dodaja.
Pomembno je najprej da ima motor in 4 kolesa.
Pričakujejo, da odpelješ avto na servis, pa ti dotočijo olje iz soda ki stane cca.5 €, po ceni med 25 in 30 ali več €, pa še 30 € za pol ure dela.
Hahaha kere neumnosti….ne kupuj avta ce nima palce za merit kolicine olja….k pol ne vidis kaksno je olje..😂😂😂 in ta isti bister um medtem razlaga v svojih videih kako so nova olja dosti bolsa in da se z njimi brez… ...prikaži več tezav prevozi 30000km 🙈🙈🙈 model ce zelis imet cisto olje v avtu ga bos menju na 5-7kkm!