Trgovska veriga Spar je s to potezo doživela pravi debakel, kupci niso mogli verjeti svojim očem

27. 3. 2025, 14:30 | Uredništvo
Deli
trgovina Spar (foto: Profimedia)
trgovina Spar
Profimedia

Je že tako, da vsi delamo napake - a nekatere so le preveč na očeh, da bi ostale skrite.

Slednje še kako velja za trgovine, v katerih so kupci zaradi naraščajočih cen izdelkov v zadnjem času še posebej pozorni. Akcije in popusti takoj pritegnejo pozornost, še posebej, če gre za živila ali izdelke, ki jih pogosto uporabljamo. Nedavno so tako v trgovini Spar na Hrvaškem pripravili posebno akcijo za eno vrsto zelenjave, a kaj, ko je nato popust pustil odprtih ust. Zakaj? Znašal je namreč 0 odstotkov. Ja, prav ste prebrali - nič odstotkov.

Kako je prišlo do tega?!

Vse skupaj je v širšo javnost prišlo s pomočjo platforme Halo inspektore oziroma njihovega Facebook profila. Na njem so objavili zelo zgovorno fotografijo in pripis, ki je takoj požel številne všečke in komentarje. "Vsake toliko objavimo kakšno neumnost ali bedarijo iz trgovin. Danes je na vrsti res ‘genialna’ oznaka za znižanje izdelka v zagrebški Dubravi. V tamkajšnjem Sparu je nekdo zasnoval reklamo za akcijsko prodajo bučk z neverjetnim 0 % popustom. Če ne bi bilo smešno, bi bilo žalostno. Ker to žali pamet še tako povprečnega potrošnika. Ali pa v Sparu morda tega ne vidijo tako? ‘Navalite, ljudje, v Spar po znižane bučke z osupljivim 0 % popustom," so zapisali.

"Ko trgovci vidijo, kako slabi smo pri samoorganizaciji in bojkotu, si lahko zdaj privoščijo, kar hočejo," se je pridušal neki sledilec. Drugi je dodal: "Nihče nam ne bo uredil razmer ali izboljšal stvari, če se sami ne potrudimo," tretji pa je žalostno ugotovil: "Ko je bojkot ali protest, nas pride peščica, vsi ostali pa se pritožujejo iz svojih naslanjačev." Eni so bili ob tem nekoliko bolj prizanesljivi. "Razumem, da lahko pride do napake pri vnosu podatkov za tisk, ampak res ne razumem vodje poslovalnice in zaposlenih, ki to brez pomisleka postavijo pred kupce." No, verjetno je res šlo za napako preobremenjenih trgovcev. Seveda pa to za kupce, ki so s presenečenjem zrli v napis, ne pomeni prav veliko.

Zakaj nekateri hoteli sobe 420 raje označijo s 419 + 1?

Eden od uporabnikov pa je izpostavil nekaj, o čem se ne govori prav pogosto in zdi se nam, da ima še kako prav. Vsaj ko gre za Hrvaško. "Dejstvo je, da smo družba v tranziciji in še vedno ne znamo živeti v kapitalizmu.
Nihče nam ne bo uredil razmer ali izboljšal situacije, če se sami za to ne bomo borili. Trgovske verige in banke prihajajo iz držav, kjer si takšnih neumnosti ne bi mogli privoščiti. Pri nas počnejo, kar hočejo – iz dveh razlogov:

  1. Država ima slabe mehanizme nadzora.

  2. Kupci ne kaznujejo nepoštenih poslovnih praks in vedenja.

Ljudje morajo razumeti, da je denar edina stvar, ki jo banke in trgovine želijo od nas. Mi odločamo, koliko in kdaj jim ga bomo dali. To je naše orožje v tej bitki."

Pri Lidlu uvedli strogo pravilo glede tega izdelka, mogoče je kupiti le dva kosa!