Slovenija
18369 ogledov

Slovenska vojska za novačenje vojakov najela skupino mladih deklet

Slovenska vojska vojašnica Edvarda Peperka Profimedia
Slovenska vojska želi nove kadre pridobiti s promocijskimi akcijami, med katerimi izstopa ples mladih deklet, namenjen spodbujanju srednješolcev k vstopu v njihove vrste.

Nedavno je po spletu zaokrožil posnetek iz dogodka Slovenske vojske, na katerem so pripadnike generacije 2007 seznanili z vojaško dolžnostjo.

Čeprav so dotični dogodki stalna praksa, saj z njimi vojska seznani vojaške obveznike z njegovimi dolžnostmi ter pravicami, v oči bode način, kako promovira vojaški poklic.

Na posnetku, ki ga je objavila plesna skupina Plesno mesto, dekleta plešejo v vojaški opravi, medtem ko v ozadju videti slogan SV "Stopi v naše vrste".

Ob vsem tem se sicer porajajo številna vprašanja, kako bo ples deklet pravzaprav pomagal pri naborništvu ter kaj želi s tem sporočiti vojska.

Iz Slovenske vojske so pojasnili, da dogodek, ki poteka vsako leto za različne generacije dijakinj in dijakov, vključuje "dejavnosti za popestritev dogodka s predvajanjem promocijskih oziroma informativnih filmov, interaktivnimi točkami, glasbenimi in plesnimi nastopi, animacijami ter podobnim".

Več kot 13.000 evrov za plesno rutino

Za letošnjo seznanitev vojaških obveznosti v Mestni občini Ljubljana so letos porabili 13.407,80 evra. Finančna sredstva so bila sicer namenjena za najem opreme in tehnično podporo (ozvočenje, LED-zasloni in druge storitve) izvajalca Proevent d.o.o. in plesno točko (popestritev programa) izvajalca Plesno mesto d.o.o.

V okviru dogodka so k sodelovanju povabili srednje šole v okviru predmeta aktivno državljanstvo za Bežigradom, v Mostah in Polju, so dodali.

"Promocija vojaškega poklica in drugih oblik sodelovanja s Slovensko vojsko predstavlja ključno orodje za zagotavljanje stabilnega kadrovskega popolnjevanja Slovenske vojske. Sodobne varnostne razmere in trendi na trgu dela zahtevajo celovito, sistematično ter inovativno izvajanje promocijskih dejavnosti, ki niso zgolj sredstvo za informiranje javnosti, temveč tudi ključni mehanizem za krepitev ugleda obrambnega resorja ter povečanje zaupanja v Slovensko vojsko kot institucijo," so še opisali v SV.

Za promocijo vojaškega poklica in pridobivanja kadra za Slovensko vojsko je bilo v letu 2024 namenjenih 1.266.018,06 evra, leta 2023 897.179,40 evra ter leta 2022 613.570,77.

"Promocijske in oglaševalske dejavnosti se osredotočajo na dogodke, zanimive za mlade državljane in državljanke RS, z njimi pa se jih motivira za vstop v naše vrste."

V omenjenem primeru so bili njihova primarna ciljna skupina učenci srednjih šol, ki so bili vabljeni na seznanitev vojaških obveznikov z vojaško dolžnostjo. Organizatorka dogodka pa je bila Uprava za obrambo Ljubljana v sodelovanju s Slovensko vojsko.

Slovenska vojska promocije označila za uspešne

V SV so poudarili, da so vsi njihovi pristopi prinesli dobre rezultate pri popolnjevanju SV in drugih oblik sodelovanja. Poudarili so, da že tretje leto zapored opažajo rast števila mladih, ki se odločajo za zaposlitev v SV, za pogodbeno rezervo, prostovoljno služenje vojaškega roka in vojaške tabore. Povečalo se je tudi število štipendistov, ki se bodo po izobraževanju zaposlili v SV, teh je skoraj 590.

Slovenska vojska | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Lansko leto so tako v stalni sestavi SV zaposlili 345 pripadnic in pripadnikov. Obenem so sklenili 268 pogodb za prostovoljno pogodbeno rezervo, prostovoljnega služenja vojaškega roka pa se je udeležilo 383 deklet in fantov, izmed katerih se jih je 150 odločilo za zaposlitev. Na podlagi podatkov v SV trdijo, da se je zanimanje mladih za vključevanje v SV oziroma sodelovanje z njo zelo povečalo.

V SV so zatrdili, da zagotavljanje dovolj kadra in predvsem uravnotežen priliv kadra bistveno prispevata k učinkovitemu delovanju obrambnega sistema in zagotavljanju operativnih zmožnosti za vojaško obrambo. Zaradi tega razloga želijo zaustaviti upadanje številčnega stanja leta 2024 ter tudi zagotoviti visoko število štipendij. Vse to pa bo po njihovih besedah pripomoglo k popolnjevanju SV.

ksenja.znidarsic@styria-media.si

Komentarjev 36
  • atamama 14:42 30.marec 2025.

    Hahahaha, odlična usklajena akcija z UA..: citat: Po cheeseburgerjih in naročninah na »Netflix« Kijev zdaj uporablja dekleta za novačenje rekrutov....

  • Cosenta 00:21 30.marec 2025.

    !!!!!!! Samske ženske čakajo na vas na -- Sexy24.mom

  • Avatar Slayer
    Slayer 19:01 29.marec 2025.

    Bedno in patetično!!!