Avto
17277 ogledov

Bomba! Čez dve leti se vrača yugo!

Yugo Darko Marčeta
Model yugo je bil jugoslovanski fenomen, ne nujno samo zaradi pozitivnih lastnosti znan po vsem svetu. Zdaj se vrača.

Leta 2027 bodo na beograjskem avtomobilskem salonu predstavili vozen prototip nove generacije modela yugo. Tako vsaj obljubljajo pri zdajšnjem lastniku blagovne znamke.

Obljubljajo cenovno dostopen manjši avto z retro-moderno obliko.

Sodelovanje s skrivnostno znamko avtomobilov 

V ozadju ambicioznega projekta naj bi bil Aleksandar Bjelić, srbski izseljenec in profesor ekonomije, ki že okoli 30 let živi v Nemčiji. Bjelić je v karieri veliko sodeloval z nemško avtomobilsko in dobaviteljsko industrijo, kasneje pa pridobil mednarodne pravice za uporabo imena Yugo.

Po poročanju portala Klix.ba bo yugo 21. stoletja postavljen na platformo "strateškega partnerja". Kdo bo ta partner, Bjelić še ni želel razkriti, zdi pa se domala nemogoče, da bi to lahko bil koncern Stellantis, ki je prek Fiata prevzel nekdanjo Zastavino tovarno v Kragujevcu in od koder bo prihajala nova generacija modela fiat panda.

Bjelić je skrivnosten tudi, na kakšen način bo dobil denar za drag razvoj in priprave na serijsko proizvodnjo. 

Naj pa bi avto ustrezal vsem sodobnim ekološkim in varnostnim predpisom. Yuga bo zaradi obljubljene dostopne cene poganjal izključno bencinski motor, čeprav za kasnejši čas ni izključen prihod električne različice.

Yugo | Avtor: Darko Marčeta Darko Marčeta

Oblika, ki bo sodobna in nostalgična hkrati

Za oblikovanje bo po pisanju omenjenega portala poskrbel Darko Marčeta, ki je vzbudil pozornost že s prvimi renderji oživljenega yuga.

V novo podobo je skušal ujeti duh avtomobila, ki je leta 1977 nastal s pomočjo oblikovalskega studia Giugiaro na takrat že zastareli podlagi fiata 127. 

Kot poceni avto pa je v 80. letih zavladal cestam v takratnih republikah nekdanje Jugoslavije. V tistih časih se je imenoval jugo.

Zaradi izvozne kariere so mu prvo črko spremenili v Y. 'Slavo' si je predvsem v ZDA pridobil kot resda poceni, a hkrati tudi zelo nezanesljivo vozilo v primerjavi s tedanjo ponudbo. Izvažali so ga tudi v nekatere evropske države.

Skozi leta je iz tarče posmeha yugo postal ena od ikon popkulture. Kljub nezanesljivosti in številnim šalam, ki so se iz tega razvile, pa je bil to prvi avtomobil marsikaterega novopečenega voznika, kot tudi družin v takratni skupni državi. Bil je poceni in enostaven za vzdrževanje.

Razpad Jugoslavije leta 1991 je pomenil začetek konca za yuga. Kljub temu so ga v takratni Zastavini tovarni v Kragujevcu v omejenem obsegu in skorajda v izvorni tehnični zasnovi izdelovali še vse do leta 2008. Vsega skupaj so jih izdelali skoraj 800 tisoč.

Kaj se bo izcimilo iz projekta oživljanja modela, ki je bil v dobrem in slabem simbol nekdanje skupne države, bo povedal čas. So pa bili podobni projekti v preteklih letih že večkrat obljubljeni. Res pa še nobena obljuba ni bila dana s tako trdnim zagotovilom, da bo že čez dve leti mogoče v živo videti prototipni avto.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 12
  • Avatar Slayer
    Slayer 06:24 19.februar 2025.

    V Yugotu na zadnjih sedežih,pa to :)

  • Toma 05:45 19.februar 2025.

    Navali narode katerim se toži po Yugopizdiji!

  • rd2dmk2 22:26 18.februar 2025.

    ne boste verjel par dni nazaj se je mmo mene peljal originalni jugo. sem moral prav dvakrt si pomencat oči. no me zanima če bo kera tela zdržala tolk cajta. in najboljš bi blo če bi bi ga delal tacga ...prikaži več kot so ga takrat. no vsaj neki bi lahk spremenil. plato. naj bo boljša. da ne bo do delavci tako kot prvic delali po sistemu kakva plata takva vrata. in če bo to drgač , bo čist dobr.

Sorodne novice