Novice

Izzivi pri Mercedes-Benzu: občuten padec dobička in napoved še slabšega leta

Dobiček od prodaje osebnih vozil Mercedes-Benza je v lanskem letu padel za 39,1 odstotka, hkrati pa pri znamki pričakujejo, da bo leto 2025 na tem področju še bolj zahtevno.

Mercedes-Benz je spremenil svojo usmeritev za prihodnja leta, saj se jim po slabih rezultatih leta 2024 obeta še eno zelo zahtevno leto.

Varčevanje na številnih področjih

Mercedes-Benz EQS
Mercedesu prodaja najdražjih modelov, med njimi tudi električnih, ni stekla po pričakovanjih.

Pri podjetju so ob razkritju rezultatov že napovedali ukrepe, ki naj bi v prihodnje ublažili padec dobička. Do leta 2027 naj bi za 10 odstotkov zmanjšali proizvodne stroške osebnih vozil, predvsem s pomočjo dogovorov z dobavitelji. Kljub 39-odstotnemu padcu dobička, pa Mercedes-Benz preteklega leta ni končal v rdečih številkah, daleč od tega. Oddelek osebnih vozil je v lanskem letu ustvaril 8,7 milijarde evrov čistega dobička, kar pa je po drugi strani bistveno manj kot leta 2023 (14,3 milijarde evrov).

Padec so pri nemškemu proizvajalci pripisali predvsem nižanju cen prodanih modelov in pa slabši prodaji. Slednja je padla za tri odstotke na 1,98 milijona prodanih modelov. Pri Mercedesu so v zadnjih letih velik poudarek dajali najdražjim modelom, a ravno prodajni rezultati Maybacha, AMG-ja ter razreda G in S so pod pričakovanji. Njihov delež znotraj Mercedesa se je skrčil s 16 na 14 odstotkov. Če k tem modelom prištejemo še baterijsko-električna EQS in EQS SUV je bil upad te skupine modelov v primerjavi z letom 2023 kar za četrtino, predvsem na račun slabe prodaje na Kitajskem. Skupaj so prodali 127 tisoč najdražjih in ekskluzivnih avtomobilov.

Znatno nižji tudi dobiček po prodani enoti

Mercedes-Benz CLA
Kar nekaj novih modelov bo zapeljalo letos na ceste, med njimi tudi CLA, razred C, GLC in prenovljeni razred S. V prihodnjih dveh letih naj bi za trg pripravili kar 21 novih modelov.

Ker je padla prodaja najdražjih modelov in se je v obratni smeri povečala prodaja cenovno dostopnejših modelov, kjer je dobiček najmanjši, se je dobiček na prodani avtomobil znižal iz 12,6 na 8,1 odstotka. S tem se Mercedes glede dobičkonosnosti svojih modelov povsem približuje klasičnim avtomobilskim proizvajalcem, kot je Renault, kjer je marža na prodano enoto v lanskem letu dosegla 7,4 odstotka.

Dobiček so v veliki meri obtesali visoki razvojni stroški za nove arhitekture ter tehnologije. Za 7,8 odstotka je padel dobiček oddelka lahkih gospodarskih vozil. Še slabše je šlo Mercedesovim finančnim storitvam za kupce, njihov zaslužek se je skrčil za 33,1 odstotka.

Pospešili bodo prihod agencijske prodaje

Poleg nižanja stroškov so pri Mercedesu sporočili, da bodo pospešili prihod modela agencijske prodaje. Čim več vozil želijo prodati neposredno, brez posredovanja trgovcev, in s tem izboljašti nakupno izkušnjo ter imeti bolj konkurenčne cene. Prav tako računajo na kar nekaj novih modelov. Kmalu bodo na ceste zapeljali povsem novi CLA, razred C, GLC, pripravljajo pa tudi občutno nagradnjo razreda S.

Kljub novim modelov pa pri Mercedesu pričakujejo zahtevno leto 2025. Napovedujejo tudi dodaten padec prodaje in zaslužka na prodano enoto. Na podlagi tega ob zakljčku leta 2025 pričakujejo dodaten padec zaslužka.

Avtomobilizem.com (Vir: Autocar. Foto: Mercedes-Benz.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
MG Cyberster bo pri nas v začetku poletja
Električna Ford Puma Gen-E: zanimiva barva in vabljiva cena

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

V reduDodatne informacije