Predstavitve

Dolg kot ponedeljek

Škoda Superb: slovenska predstavitev

Bolj kot sem ga gledala, daljši se mi je zdel karavanski Superb na parkirišču. V skladu s pričakovanji njegovih bodočih uporabnikov so zunanje mere tudi v četrti generaciji dodobra izkoriščene v prostorni in prilagodljivi notranjosti. Za razliko od dolgih ponedeljkov pa se je prva vožnja s Superbom še prehitro končala.

Dizelski karavan

Škoda Superb 2024 (6)V uvodu predstavitve novega Superba so se pri zastopniku med drugim oprli na prodajne podatke in povedali, da je pri slovenskih kupcih v preteklosti prednjačila karavanska izvedenka Combi (84 %), ki je bila opremljena z dizelskim motorjem (87 %) in menjalnikom DSG (94 %). Superbov je na naših cestah, kljub navalu križancev tega velikostnega segmenta, videti kar nekaj – po podatkih o prvih registracijah jih prihaja del iz naslova prodaje novih avtomobilov (povprečje preteklih treh let je okvirno 275 enot letno), precej pa tudi na račun uvoza rabljenih avtomobilov (lani kar 527 enot, predlani pa 378). Ni kaj, gre za zelo zanimiv model, tako za podjetja, kot tudi za aktivne družine z majhnimi otroki ali s kopico športne opreme v prtljažniku.

Še večji?

Škoda Superb 2024 (7)Pri že tako dolgem avtomobilu je pravzaprav težko videti, da se je v skupni dolžini podaljšal v primerjavi s predhodnikom še za štiri centimetre in ga s tem od magičnih petih metrov loči le še slabih deset centimetrov. Pri zasnovi so inženirji zadržali enako medosno razdaljo, ga nekoliko zožali in povišali, predvsem pa so mu namenili kar nekaj izboljšav, ki so vplivale na nižji količnik zračnega upora (0,24). Dolžinski prirastek se tako odraža v nekaj večji prostornini prtljažnega prostora (+20 litrov pri karavanu), ki pa je zanemarljiva v skupnih 690 litrih pri osnovni postavitvi sedežev (510 litrov pri PHEV).

Oblikovno so ga pravzaprav samo nadgradili – dobil  je spremenjeno masko in luči, nekaj več ostrih potez, spremenjen emblem in napise. Med naštetim so verjetno na prvi pogled še najbolj opazne sprednje luči, še posebej, če si jih omislite v izboljšani matrični LED izvedbi, ki ima po novem 36 diod LED po žarometu (prej 14).

Več sprememb v notranjosti

Notranjost novega Superba je opazno drugačna, predvsem v smislu elementov nadzora in upravljanja v voznikovem delovnem okolju. Pred voznikom je serijsko nameščen 10,25-palčni digitalni zaslon merilnikov, ki ga dopolnjuje sredinski zaslon infozabavnega sistema. Ta v osnovi meri 10,4 palca, v boljših različicah pa 12,9 palca ter ima zgornjo vrstico z dodanimi ikonami za hiter dostop do glavnih nastavitev. Kot opcijski dodatek je z večjim zaslonom na voljo tudi projicirni sistem.

Škoda Superb 2024 (17)Zdi se, da še največjo dodano vrednost za uporabo med vožnjo prinašajo trije novi multifunkcijski potisno-vrtljivi gumbi z manjšim digitalnim zaslonom, s katerimi lahko voznik in sopotnik intuitivno in enostavno prilagajata elemente klimatizacije prostora in sedežev. Sredinski gumb je poleg tega mogoče prednastaviti za hiter dostop do izbire voznega profila, prilagajanje velikosti navigacijskega zemljevida ali glasnosti avdio sistema (do štiri različne funkcije). Sodobno digitalno uporabniško izkušnjo dopolnjujejo elementi povezljivosti s pametnim telefonom in aplikacija MyŠkoda ter obsežen nabor vozniških pomagal.

Tudi Superb prihaja na trg z novo Škodino strukturo opremskih paketov (Essence, Selection, Laurin&Klement) in slogov notranjosti. Sicer pa so oblikovalci ostali zvesti trajnostnemu pristopu s širšim naborom recikliranih materialov in okolju prijaznejših postopkov obdelave, hkrati pa niso pozabili niti na nepogrešljiv nabor dodatkov Simply Clever.

Ne manjka izbire

V pogonski paleti je povsem jasno, da pri Škodi s ponudbo dizlov v osnovi sledijo željam kupcev, hkrati pa dodajajo alternativne bolj ali manj elektrificirane bencinske različice. Vstopno (in najpogostejšo) izbiro predstavlja 110-kilovatni dvolitrski dizelski štirivaljnik s 360 Nm navora, za zahtevnejše dolgoprogaše pa je na dizelski strani palete na voljo še različica s 142 kW moči in 400 Nm navora.

Škoda Superb 2024 (1)Bencinska ponudba je osnovana na 1,5-litrskem in 2,0-litrskem štirivaljniku TSI. Začetna stopnja je nadgrajena s tehnologijo blagega hibrida in ponuja 110 kW moči, enak bencinski agregat pa predstavlja tudi osnovo priključno-hibridnemu pogonskemu sklopu sistemske moči 150 kW, ki vključuje še elektromotor (85 kW) in baterijski sklop neto kapacitete 19,7 kWh (bruto 25,7 kWh) za dobrih 100 kilometrov dosega brez lokalnih emisij. Dvolitrski TSI je na voljo v različicah moči s 150 ali 195 kW.

Najmočnejša agregata v dizelskem in bencinskem delu sta na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Vsi agregati so združeni s sedemstopenjskim menjalnikom DSG (šeststopenjski DSG pri priključnem hibridu).

Zaenkrat je pri trgovcih na voljo le karavanski Superb Combi, limuzina prihaja v drugi polovici leta, čeprav so tudi zanjo že omogočili naročanje. V ceniku in konfiguratorju boste do nadaljnjega izbirali med omejenim naborom pogonskih sklopov (brez priključnega hibrida in dvolitrskih TSI), a bo verjetno to veliki večini potencialnih kupcev povsem zadoščalo. Vstopna cena za limuzinski Superb Essence 1.5 TSI mHEV znaša 34.327 evrov, vstopni dizel z enakim paketom opreme stane vsaj 36.761 evrov, če vse skupaj želite odpeljati s karavanskim zadkom, pa bo potrebno dodati še vsaj 1.150 evrov. Dodajam aktualna uradna cenika za modela Superb in Superb Combi.

Besedilo in foto: Urška Mihelič Radolović.

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Dolg kot ponedeljek"


RedBaron
11 dni 13 ur nazaj

Kaj pa vem… dvokraki volan, reže čez celotno širino armaturne plošče, za piko na i pa tale display od daleč “pripopan”… na prvi pogled mi ne sede najbolj…

Pa še odsotnost opcije ročnega menjalnika… očitno ne bom (več) imel škode 🙁

 
Šolski primer pametnega napredka
Najmanjši, ampak še zdaleč ne majhen