Bolj kot s samo podobo se bom tokrat večino časa ukvarjal z električnim pogonom. Čeprav ë-C4 X ne sloni na namenski električni arhitekturi, temveč si jo deli z modeli z motorji na notranje zgorevanje, je potrebno pohvaliti iznajdljivost Stellantisovih inženirjev. Prostorsko ostaja C4 X z dodatno črko ë v notranjosti enako prostoren kot C4 X z bencinskim ali dizelskim motorjem. To je sicer prej izjema kot pravilo pri modelih, kjer je poleg klasičnih pogonov na voljo tudi električni pogonski paket.
Niti malo odstopanja
Če nemudoma preidem k teoriji: električni C4 X poganja zdaj že dodobra preverjena pogonska kombinacija, ki je enaka vsem evropskim električnim modelom pod okriljem Stellantisa. To pomeni, da je v dno vgrajena litij-ionska baterija z neto zmogljivostjo 45 kilovatnih ur (bruto 50 kWh), ki poganja elektromotor s 100 kilovati. Po podatkih tovarne bi moral v kombiniranem ciklu ë-C4 X porabiti 15,1 kilovatne ure na 100 prevoženih kilometrov, čeprav slovenski Citroënov konfigurator kupcem pove, da bo njihov ë-C4 X imel porabo 151 kilovatnih ur na 100 prevoženih kilometrov. Ne, doseg ni posledično omejen na 3 kilometre, temveč naj bi znašal po merilnem ciklu WLTP 351 kilometrov.
Če iz teorije skočim v prakso, ki vsekakor ne sledi optimističnim teoretičnim napovedim, je doseg v normalnih temperaturah omejen na približno 300 kilometrov. Če je več prevoženih kilometrov po avtocesti, se bo vse bolj približeval 250 kilometrom, s kombinacijo avtoceste, mesta in podeželja pa ë-C4 X zmore prevoziti okoli 270 kilometrov.
Dosega ne prilagaja povprečni porabi
Doseg je, vsaj v mojih očeh, še vedno najbolj relevanten podatek pri bodočih kupcih električnih vozil. Pri Citroënu na ta strah odgovorijo na precej nenavaden način. Ko je ë-C4 X poln, se na potovalnem računalniku vedno izpiše maksimalen doseg 360 kilometrov. Torej se ta številka ne prilagaja povprečni porabi energije. Voznika pričaka obljubljen doseg 360 kilometrov. Precej zavajajoče, ker tudi ob porabi 15 kilovatnih ur preostali kilometri ne izginjajo sorazmerno s prevoženimi kilometri.
Je pa Citroënov ë-C4 X eno redkih električnih vozil, kjer se da brez prevelikega prilagajanja ali upočasnevanja doseči obljubljenih 15 kilovatnih ur. Že ob prevzemu sem bil presenečen ob pogledu na potovalni računalnik. Po skupno 1.011 prevoženih kilometrih predhodnikov se je povprečna poraba energije ustavila pri 15,4 kilovatov na prevoženih 100 kilometrov. Da Francozi z obljubljenimi 360 kilometri dosega močno pretiravajo, sem ugotovil kaj hitro. Po 13 prevoženih kilometrih, ob povprečni porabi 15,7 kilovatnih ur, mi je doseg že padel na 304 kilometre ob 87-odstotni napolnjenosti baterije. Še vedno pa je potrebno poudariti, da je s povprečno porabo med 15 in 16 kilovatnimi urami (18 kWh na avtocesti) ë-C4 X eden najbolj varčnih električnih modelov.
Manjka le še podatek o moči polnjenja
Električni ë-C4 X ni ravno avtomobil, ki bo prepričeval voznika k prehodu na električni pogon s svojim dosegom ali tehnološko naprednostjo. Lahko pa znotraj družine ë-C4 X postane zanimiva izbira, še posebej, ker v najlepši možni meri nagovarja Citroënove vrednote – umirjena in lahkotna vožnja, podrejena udobju. A prvenstveno je ë-C4 X namenjen lastnikom stanovanjskih hiš. Zaradi majhnosti same baterije je bistveno olajšano nočno polnjenje, saj se bo tudi ob nižjih močeh polnjenja (v primeru wallboxa ali trifaznega polnjenja) baterija čez noč napolnila v celoti.
Leta 2023 bi moral vsak električni avto med vožnjo prikazovati, poleg dosega, še odstotek napolnjenosti baterije. To ë-C4 X sicer ima, mu pa manjka podatek o moči polnjenja med procesom. Podatek o pridobljenih kilometrih na uro polnjenja je zelo približen in netočen ter vozniku ne poda bistvenih koristnih informacij. Tako so med polnjenjem vozniku na voljo podatki o odstotku napolnjenosti baterije, dosegu in kdaj bo polnjenje končano.
Serijsko vgrajena toplotna črpalka omejuje izgube pozimi
Cenovno je ë-C4 X postavljen dva tisočaka nad mejo 35 tisoč evrov, ki so pogoj za pridobitev konkretnejše subvencije za električna vozila. V vmesnem obdobju so pri Citroënu sicer nekoliko spremenili poimenovanje paketov in vse skupaj poenostavili, a testni ë-C4 X je bil opremljen z najboljšim paketom opreme, kar je ceno dvignilo na 40 tisoč evrov. Čeprav so bile temperature zunaj prijaznejše do električnih vozil, hvalim serijsko vgrajeno toplotno črpalko, ki bo vsaj deloma ukrotila padanje dosega v hladnejših mesecih. So pa pri Stellantisu v vmesnem času predstavili nekoliko pogonsko izpopolnjeno električno tehnologijo. Močnejši elektromotor s 115 kilovati naj bi bil, kljub večji moči, varčnejši in energija se hrani v zmogljivejši (54 kWh bruto) ter izboljšani bateriji. Smiselno doplačilo, saj je razlika v ceni glede na uradne podatke konfiguratorja le 500 evrov.
Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.
Mnenja uporabnikov
3 komentarjev za "Za plemenitenje pogonskih opcij"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Znotraj Stellantisa, Citroëna žal načrtno rinejo v “entry level”. V nekakšnega konkurenta Daciji…. zato je ta C4X (pa tudi navadni C4) tak, kot je….Ob malo daljši medosni razdalji in z ene petimi centimetri več v širino, bi tole bil neprimerno bolj privlačen avto! Da niti ne omenjam manjkajočih petih vrat na zadku….. no, vsaj meni, ker mi ima že sedaj bolj privlačno silhueto od, na primer, tiste “visoko nasajene Arkane/Conquesta…..In, vse to bi bilo mogoče, če bi ga naredili na C segmentni EMP platformi, kot 308-co in Astro. Z “raztegovanjem” B segmentne CMP platforme, pa najbrž (očitno?) ne… Že zaradi strukturne stabilnosti karoserije (oziroma stroškov ojačitev), kar je najverjetneje “odneslo” peta vrata na zadku in s tem neprimerno večjo praktičnost vsakdanje uporabe….
“Dežurni izgovor” za to je, da “CMP platforma omogoča izdelavo električnih modelov”, vendar jih nekako ni motlo, da 308 in Astra ob predstavitvi nista imela EV verzije. In tudi dvomim, da je možnost izbire električnega C4, kej posebej vplivala na njegove prodajne številke…. Po moje je nanje veliko bolj drastično (in pri kupcih negativno) vplivalo dejstvo, da je C4 “napihnjen avto B segmenta, česar v direktni primerjavi z Astro in 308 pač ne more skrit….
Ampak, tako pač je, “če te šef ne mara”…. čeprav bi se jim kaj kmalu znalo zgodit, da jih bo ob (za razliko od Peugeota) skrajno mačehovskem odnosu Stellantisa, Dacia mirno prehitela…. če jih ni že! Sicer pa bomo kmalu videli… novi Duster je že predstavljen, C3 Aircross bo pa tudi kmalu.
Tisto kar je nekoč (že dolgo tega) bil Citroen, je sedaj znamka DS. Citroen kot tak pa kakor sam ugotavljaš vse bolj postaja nizkocenovni konkurent Dacie. Mogoče je problem samo v tem, da (zaenkrat) glede na cene (tudi dotičnega avta) ni zaznati te nizkocenovnosti…
Sploh ne vidim smisla v tem avtu. C4 je veliko boljša izbira, samo 1.2 me moti.