Za tisoč odstotkov povečana prodaja na spletu, rast števila aktivnih uporabnikov z nič na 800, prenos celotne prodaje prek potnikov na splet, trikrat krajši čas obdelave naročila – to je le nekaj rezultatov, o katerih poročajo uporabniki B2B portalov, kot so Top Dom, Marchiol, Metrob, Norica, Agromehanika in drugi.
Pri vseh teh projektih je sodelovala Spletna postaja, ki je že več kot 21 let eden vodilnih slovenskih ponudnikov na področju razvoja B2B portalov. Z izkušeno ekipo 23 zaposlenih in močnim, izkušenim razvojnim oddelkom pomagajo pri strategiji zagona B2B portala, pri razvoju ključnih funkcionalnosti, vse skupaj pa prilagodijo po meri posameznega projekta. Letos jim je Gospodarska zbornica Slovenije podelila tudi laskavi naziv Digitalna agencija leta 2024.
Kaj omogoča B2B portal
B2B portal je digitalna platforma, ki vašim partnerjem omogoča prodajo 24/7 in prikaz vseh informacij na enem mestu. Pri B2B portalih gre za klasično veleprodajo v digitalizirani obliki. Partnerji lahko dostopajo do izdelkov po dogovorjenih pogojih, hkrati pa imajo tudi vpogled v osvežene informacije o cenah, zalogah, v vso dokumentacijo, stanje svojih naročil ter možnost pregleda računov in dobavnic.
Vsi postopki so popolnoma avtomatizirani, kar pomeni, da so podatki uporabniku na voljo v realnem času, naročila pa se avtomatsko sinhronizirajo z računovodskim programom. Tako se močno pospeši oddaja naročila, poveča natančnost podatkov, mogoče se je izogniti ročnemu sprejemu naročil in morebitnim napakam ob tem. S tem se prihrani tako pri času kot pri stroških dela. Gre za sodoben, digitaliziran način poslovanja, ki se je v zadnjih letih eksponentno razširil.
Primer 1: B2B Marchiol
Ponudnik električne opreme je z uvedbo B2B portala digitaliziral dobavo elektromateriala. Marchiolov B2B portal po meri omogoča partnerjem naročanje, vpogled v cene in zaloge 24/7.
- V sistemu je trenutno že 35.000 različnih izdelkov in 25.000 različnih tehničnih lastnosti oziroma atributov. Z atributi so dosegli pravilno prikazovanje filtrov, kombinacije se s tem ne podvajajo, opisi izdelkov pa se za vse izdelke pravilno prikazujejo.
- B2B portal je povezan z ERP sistemom SAOP, s katerim so sinhronizirane cene, zaloge in naročila. Avtomatizacija je namreč pri tako velikem obsegu poslovanja ključnega pomena. Skupaj s podjetjem Seyfor, ki ponuja rešitev SAOP, so v Spletni postaji uspešno razvili precej dodatnih zanimivih nadgradenj, ki Marchiolu močno olajšajo delo, hkrati pa poskrbijo, da ni odvečnega dodatnega ročnega dela.
- Zaradi velikega obsega naročanja se je pri partnerjih pojavila želja po lažjem pregledu vseh računovodskih listin. V B2B so tako dodali datotečni sistem, kjer vsak partner enostavno pregleduje račune in dobavnice, jih izvaža in filtrira po kategorijah.
Primer 2: B2B Metrob
Metrob B2B portal zajema že več kot 800 aktivnih uporabnikov. Potniško prodajo so uspeli prek B2B portala stoodstotno digitalizirati prej kot v 2 letih.
- Potniki ogromno naročajo prek B2B portala, zato so jim pri Metrobu naročanje močno olajšali in poenostavili z uvedbo skenerjev. Ob skeniranju posameznega izdelka v fizični trgovini oziroma skladišču lahko potniki preberejo/skenirajo črtno kodo izdelkov in jih na ta način dodajo neposredno v B2B košarico izbranega partnerja.
- Trije nivoji uporabnikov: Pred uvedbo B2B sistema so vse delali prek telefona in ločenih dokumentov, sedaj pa partnersko naročanje vodijo znotraj novega B2B portala. Uporabnik se glede na svoj nivo (kmetijska zadruga, poslovalnice, potniki) prijavi v svoj profil in z izborom partnerja lahko v njegovem imenu odda naročilo. Na ta način imajo pri Metrobu sedaj centralizirano vodenje podatkov, torej na enem mestu zbrane vse dobavnice, naročila in druge dokumente.
- Optimizirali in poenostavili so naročanje, zato lahko kmetijske zadruge, poslovalnice in potniki znotraj svojega B2B profila iz starih, že oddanih naročil generirajo nova naročila in tako prihranijo pri času.
- B2B portal je integriran z zmogljivo ERP programsko rešitvijo SAOP. Z integracijo je podprto avtomatsko sinhroniziranje podatkov - na eni strani prenos podatkov o produktih v B2B in na drugi prenos oddanih naročil v ERP. Vnaprej je predviden celoten urnik sinhronizacij, ki se dogajajo v ozadju sistema vsakodnevno.
Pravi partner pri izdelavi B2B portala
V Spletni postaji digitalizirajo poslovne procese že od leta 2003. Z izkušeno ekipo 23 zaposlenih in močnim razvojnim oddelkom pomagajo pri strategiji zagona B2B portala, razvoju ključnih funkcionalnosti, vse skupaj pa prilagodijo po meri posameznega projekta. Tudi po končani izvedbi pomagajo pri razvoju avtomatizacij in optimizacij B2B portala.
1. Priprava celostne strategije
Pomagajo pri postavitvi strategije digitalizacije podjetja. Z dobrimi praksami postavijo osnovo za izvedbo portala za naročanje, predvidimo kakšen bo optimalen procesni nakup uporabnika, primerne funkcionalnosti in avtomatizacije z zunanjimi sistemi. Tudi po zaključku projekta skrbijo za celovito podporo pri rasti portala.
2. Načrtovanje uporabniške izkušnje
Vsaka podrobnost B2B portala je skrbno premišljena, s strateškim pristopom omogočijo partnerjem oziroma kupcem najlažjo in najhitrejšo pot do oddaje naročila. S pomočjo dobrih praks optimizirajo prikaz kataloga, izdelka in ostalih vsebin.
3. Programiranje po meri
Vsako podjetje ima svoje poslovne procese, zato platformo prilagodijo tako, da je prehod na digitalizacijo čim enostavnejši za vse uporabnike. Velika razvojna ekipa nam omogoča, da B2B portal prilagajajo naročniku in ne obratno.
4. Integracija z ERP in drugimi sistemi
Povezava z ERP je ključni del B2B portala: 24-urno naročanje, realni čas vpogleda v zaloge, cene, statuse naročil in podpora informacijskega sistema, da imajo partnerji vse potrebne informacije zbrane na enem mestu. V Spletni postaji so povezali že večino računovodskih programov, na primer SAOP, Vasco, Minimax, SAP, Pantheon, PIS, E-računi, itd. Povezujejo se tudi z ostalimi sistemi (Intrix CRM, PIM, Squalomail, Klaviyo ...).
5. Delavnice za učinkovito uporabo portala
October CMS je izjemno preprost sistem za upravljanje z vsebinami spletnega portala, kjer lahko uporabnik poljubno in povsem samostojno menja vsebine na spletnem mestu. Z nekaj kliki je mogoče dodati nov izdelek, novo kategorijo, sliko, video, novico ali drug poljuben opis. Za urejanje vsebin in podatkov v October CMS ni treba imeti programerskega znanja.
6. Analiza, svetovanje in povečevanje prodaje
Spletna postaja izvede onboarding delavnico za zaposlene, kjer predstavijo najboljše prakse za zagon B2B portala in pospeševanje prodaje. Po objavi B2B portala pomagajo z analizami ter svetovanji glede na že pridobljene izkušnje pri različnih projektih. Sodelujejo pri procesu dodajanja novih partnerjev, digitalizaciji internih procesov, povečevanju nakupov in obsegu košarice. Naročniku pomagajo pri objavi portala, tako da izobrazijo komercialiste, potnike in ostale uporabnike, hkrati pa svetujejo pri procesu dodajanja novih partnerjev v B2B portal. Spremljajo in analizirajo delo uporabnikov na portalu in svetujejo pri dodatni optimizaciji in avtomatizaciji.