Avto > Testi
2967 ogledov

Vozili smo se z električno klasično limuzino

Citroen e C4X
1/29
Anže Petkovšek
Citroën je že skoraj opuščenega C4 sprva obudil s križansko kombilimuzino C4, spomladi pa mu je dodal še križansko limuzino, ki je pridobila znak X na koncu imena. Tokrat smo jo vozili v električni obliki.

Citroën ë-C4 X, kot se imenuje križanska limuzina, ni le na videz, ampak tudi zares limuzina, saj se prtljažnik odpira povsem ločeno od kabine, torej gre za klasično trovolumensko zasnovo. Ta je sicer iz Evrope, razen v zgornjih in razkošnih avtomobilskih razredih, že skoraj izginila, a marsikje po svetu jo še močno cenijo. Morda so se zato pri Citroënu odločili zanjo, saj bo ta avtomobil, čeprav tega izrecno ne izpostavljajo, marsikje nasledil tudi nizkocenovni citroën C-elysee.

Citroen e C4X | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

A za naslednika tega modela bi ga lahko označili zgolj zaradi limuzinske oblike, saj se v vseh drugih pogledih gotovo uvršča nadenj. Kot limuzinska izvedba kombilimuzinskega citroëna C4 ima namreč tudi vse njegove atribute na področju tehnike, udobja in ureditve notranjosti, ki je po zaslugi daljše karoserije vsaj zadaj celo bolj prostorna. Potniki na zadnji klopi se namreč zagotovo ne bodo pritoževali nad pomanjkanjem prostora za noge ali glave.

Tudi ureditev prednjega dela je enaka, torej so tam že znani digitalna armaturna plošče, sicer dobro pregledni zaslon infotainmenta, ki pa deluje še s starim, manj priljubljenim uporabniškim vmesnikom ter vrsta praktičnih rešitev, med katerimi je gotovo zanimiv izvlečni nosilec/predal za sovoznikovo tablico, s katerim so pri Citroënu na samosvoji način simulirali široki zaslon.

Citroen e C4X | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Citroën C4 X se od citroëna C4 razlikuje tudi po prtljažniku, ki je s 510 litri večji za dobrih 130 litrov. To se takole iz številk morda ne zdi prav veliko, a ko pogledate skozi nakladalno odprtino, zagledate zares veliko luknjo. Škoda le, lahko rečem še enkrat, da so se pri Citroënu odločili za klasično limuzinsko zasnovo, saj bi z bolj praktično "liftback" zasnovo, kot jo ima denimo Renaultov konkurent megane conquest, v očeh Evropejcev gotovo precej pridobil.

Starejši pogonski sklop

Glede na to, da izhaja iz kombilimuzinskega citroëna C4, ta pa si platformo v osnovi deli s peugeotom 208 in oplom corso, ima enako tudi citroën ë-C4 X. To tudi pomeni, da na električnem področju ni bil deležen enakih izboljšav pogona kot denimo večja peugeot 308 in opel astra. Pa čeprav se velikostno skoraj uvršča v spodnji srednji razred.

Citroen e C4X | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Za pogon torej skrbi zgodnja različica Stellantisovega električnega pogona, pri katerem je v središču 100-kilovatni elektromotor, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 50 kilovatnih ur. Ta pogonski sklop se je v začetku spopadal s kar nekaj težavami, saj je napovedani doseg zelo rad zmanjšal predvsem na avtocesti. Stellantisovi inženirji so težave te vrste vmes precej rešili in  čeprav s citroënom ë-C4 X  ne boste prevozili ravno obljubljeni 360 kilometrov, je 300 kilometrov dosega ob normalni uporabi lahko kar pričakovan dosežek.

Tudi polnjenje baterij je solidno. Testni citrroën ë-C4 X je bil sicer opremljen zgolj z 11-kilovatnim izmeničnim polnilnikom, a za doplačilo je na voljo tudi 22-kilovatni. Na hitri polnilnici pa lahko polnjenje poteka z močjo do 100 kilovatov, ko se baterija do 80 odstotkov dopolni v pol ure. To nekako tudi drži, če je le na voljo takšen polnilnik, sicer pa se solidno dosega tudi nazivna moč polnilnice. Tako je bilo vsaj v zmerno hladnih jesenskih dneh.

Citroen e C4X | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Klasična kompaktna limuzina

Citroën ë-C4 ni ravno lahek avtomobil in zato ga tudi njegov pogon ne naredi športnika, ampak se na cesti obnaša bolj kot klasična kompaktna limuzino z ekvivalentom nekdanjega 1,6-litrskega atmosferskega motorja, ali pa morda 2-litrskega. Pospeševanje je namreč solidno, predvsem pa zvezno, na tak način, kot smo bili v bencinskih avtomobilih vajeni pred prihodom turbobencinskih motorjev. Temu pa odgovarjata udobno mehko, a kljub temu povsem predvidljivo podvozje ter malce obotavljiv, a kljub temu dovolj komunikativen volan.

Skratka, citroën ë-C4 je kljub sodobnemu električnemu pogonu po svojih ostalih lastnostih v marsičem prijetna klasična limuzina stare šole. In kupcem se približa tudi s ceno. Takšen solidno opremljen s paketom opreme shine bi s popustom denimo stal 38.900 evrov, a tega ni več. Novi podobno opremljeni s paketom max pa je cenejši, saj s popustom stane 35.690 evrov. V osnovi pa lahko citroën ë-C4 z upoštevanjem popusta kupite za 33.790 evrov. To v absolutnem avtomobilskem pojmovanju cen sicer ni ravno malo, med električnimi avtomobili pa je za zdaj še gotovo med bolj ugodnimi možnostmi.

matija.janezic@styria-media.si

Citroen e C4X | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Citroën ë-C4 X shine ëlektrični 136

Motor: elektromotor

Največja moč: 100 kW

Največji navor: 260 Nm

Zmogljivosti: 150 km/h, 9,7 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.600 x 1.800 x 1.525, medosna razdalja 2.670

Prtljažnik (v litrih): 510

Poraba: 15,3–16,6 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP).

Cena v evrih: 38.900

 

Citroen e C4X | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 2
  • rd2dmk2 09:47 16.januar 2024.

    profesor Baltič- beseda tedna je križanska.. to je beseda, ki jo uporabi polpismeni novinar, ko mu zmanjka besednjaka in mora napisat članek z vsaj enim stolpcem.

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:59 16.januar 2024.

    Ko ne bodo mogli prodat,bo pa cena padla,vredenost pa je cca 25K