Prosim, ne vzemite te izjave za favoriziranje znamke. Tudi sam se še vedno skeptičen nad nekaterimi oblikovalskimi rešitvami, ki so postale stalnica BMW-jeve modelne palete. A po drugi strani moram Bavarcem priznati, da so še ena redkih znamk, ki si upa biti drugačna. S tem ne mislim le na njihove ogromne ledvičke. Mercedes je v svoje “vroče” modele AMG pričel vgrajevati štirivaljne elektrificirane motorje, Audi je k sreči ohranil svojo paleto modelov RS, a glede na očitno razvojno usmeritev k baterijsko-električnim modelom so tudi znogljivim RS-om šteti dnevi.
BMW je po drugi strani šel povsem izven cone udobja in naredil ekstravagantni xM, ki je še danes eden najbolj kontroveznih modelov na cestah, tudi zaradi svoje pogonske kombinacije (osemvaljni motor v kombinaciji s priključno-hibridno tehniko). Na koncu pridem do M4. Eden vozniško najbolj divjih modelov, ki se ga ta trenutek sploh da kupiti, kjer elektrifikacija (še) nima nobene besede in je na voljo tudi kot kabriolet. Če kaj, pa naj smo ljubitelji ali na nasportnem bregu, moram BMW-ju priznati, da imajo pogum in jim čestitati, da so še vedno zavezani šest- in osemvaljnim motorjem.
Očitno jih imajo ljudje radi

Pri nas kabriolet ni ravno pogosta karoserijska oblika. Volkswagnovega T-roca s platneno streho pri nas na cesti še nisem videl, na vsakih nekaj mesecev me na cesti preseneti MX-5 (različnih generacij), prav tako v Sloveniji praktično ne obstajajo primerki Range Roverja Evoque s spustljivo streho. A BMW očitno prejme dovolj naročil za kabrioleta serije 3 oziroma 4. Cabrio različica dvovratnega M3 in kasneje njegovega naslednika, M4, neprekinjeno ostaja del ponudbe vse od osemdesetih let preteklega stoletja. Očitno je več zanimanja le za dvovratni športni kabriolet, saj se je pred časom pojavil tudi štirivratni kabriolet brez oznake M, pa se je tudi že poslovil.
Ko govorimo o občutnem prirastku pri masi, se zdi, da so dodatni kilogrami na račun mehanizma pomične platnene strehe zdaj bistveno manj moteči kot v preteklosti. Z maso pod 1.500 kilogrami ljubitelji dinamike pri oddelku M vsekakor niso želeli dodatnih kilogramov, z dimenzijsko rastjo, ki je kazalec na tehtnici približala dvem tonam, pa gre pri kabrioletu športnost z roko v roki z užitki, ki jih med vožnjo prinaša veter v laseh.
Nekaj pridiha stare šole
Vijoličasta barva je del prenove, ki je nedavno doletela aktualno generacijo M4. Posebna? Zagotovo. Vpadljiva? Nedvomno. BMW je šel zopet čez rob in s pogumno izbiro lansirne barve stopil na povsem drug breg, stran od priljubljenih črne, bele in sive barve. Na moje presenečenje je bila večina mimoidočih (in teh je bilo veliko, saj se je skoraj vsak obregnil ob avtomobil) pozitivno navdušenih nad barvno kombinacijo. V mojih očeh mu doda nekaj pridiha preteklih časov, čeprav platnena streha ne sledi čudoviti strešni liniji kupeja.
Na zadku so umetniško oblikovani žarometi LED, vozniku pa cesto osvetljujejo laserski žarometi, ki so naravnost fantastični. Trenutno bi težko našel žaromete z boljšo svetilnostjo in umetno pametjo – le ob pogledu na njihovo ceno zna komu zastati dih.
O indijanskem poletju ne duha ne sluha

Ni potrebno pretirano dolgo razpravljati o smiselnosti nakupa kabrioleta. Privoščil si ga bo le tisti, ki si ga resnično želi ali pa živi v državi, kjer je večino leta prijetno toplo in predvsem suho. Pri nas o takšnih vremenskih pogojih le sanjamo. Uporabnost kabrioleta je tako omejena na polovico leta, če imamo srečo. Poleti je sonce prehitro premočno in je vožnja z dvignjeno streho bistveno bolj udobna. Spomladi in jeseni pa je vožnja lahko pravi užitek, če je le dovolj toplo in ni dežja. V času mojega preizkusa je deževalo, z M4 Competition sem se ves čas vozil po mokrih cestah. Streho sem imel spuščeno največ uro ali dve in še to bolj na silo, da sem lahko ugotovil prednosti in slabosti.
To pomeni, da sem lahko le bolj za silo izkoristil tudi vso moč, ki jo ponuja prenovljeni prisilno polnjeni vrstni šestvaljnik. Po posodobitvi ima dodatnih 15 kilovatov, številka se tako ustavi pri 390 kilovatih. Inženirji so ga posodobili z lažjo kovano ročično gredjo ter obenem izboljšali učinkovitost hlajenja glave motorja. Kljub dodatnim 150 kilogramom gre M4 Competition Cabrio kot blisk. Rohnenje iz štirih izpušnih cevi se sliši skoraj enako z zaprto ali odprto streho in čeprav ni tako glasno, kot bi marsikdo pričakoval, je še vedno prav prijetno poslušati grmenje šestvaljnika. Skupaj s štirikolesnim pogonom xDrive (pri kabrioletu opcije s pogonom zadaj ni) nudi predvidljive in zanesljive vozne lastnosti, čeprav voznik lahko tudi popleše z zadkom. A o kakšni hudi zveri za driftanje težko govorimo. Pohvalim pa obširno možnost prilagajanja delovanja štirikolesnega navora, ki lahko v kombinaciji z umetno pametjo nudi precej zabave in užitkov.
S streho izgubi nekaj športnosti

M4 Competition Cabrio je v prvi vrsti še vedno izjemno hiter športnik, kjer pa je prednost užitek v vožnji in ne iskanje mej oprijema. Vožnja po avtocesti je zaradi omejene zvočne izolacije strehe glasnejša, a ni spet tako zelo moteča, da bi preglasila pogovor potnikov. Je pa idealen sopotnik za zahtevnega voznika, ko se odloči odpeljati odsek po stari cesti od Ljubljane do morja ali pa po Jadranski magistrali. Tam (razen ponoči) veliko možnosti o doseganju previsokih hitrosti niti ni, s spuščeno streho, po možnosti še z grelnikom za vrat in glavo, pa ponuja užitke, ki jih ne zmore praktično noben drug avtomobilski model. Le paziti je treba, kdaj se odločiš za dvig ali spust strehe. To se elektronsko lahko upravlja pod hitrostjo 50 kilometrov na uro, celoten proces pa traja 15 sekund.
Prenova je nekaj novosti prinesla tudi v potniško kabino. Na sredini armaturne plošče sta, tako kot pri drugih novih modelih BMW, dva povezana digitalna zaslona. Upravljanje klimatske naprave se je preselilo na zaslon na dotik, na osrednjem grebenu pa k sreči ostaja nekaj pomembnih fizičnih stikal. Tudi tista za odprtje loput v izpušnem sistemu, grelnika za vrat in vklop programa M. Sedeža sta primerna namembnosti modela. Nista tista najbolj športna iz ogljikovih vlaken in z dodatnim grebenom na sredini, temveč vsaj voznikov ponuja precejšnjo mero udobja in bočnega oprijema. Veliko je ogljikovih vlaken, ki dajejo vedeti, da gre za pogonsko zver in nenazadnje za avtomobilski model, ki stane skoraj 130 tisoč evrov.
Mislim si, da pri nas ne bo veliko junakov, ki si bodo privoščili tak nišni model, vsekakor pa je BMW v povezavi z oddelkom M dokazal, da so še vedno med najbolj pogumnimi proizvajalci v Evropi. Morda pa le ni vse podrejeno ekonomski računici, ampak je kdaj potrebno zamižati na eno oko, M4 Competition Cabrio v tem smislu vsekakor ni smotrn nakup. Bo pa napolnil srce in dušo tistega, ki si ga bo zmogel kupiti in parkirati v domačo garažo.
Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.
Mnenja uporabnikov
3 komentarjev za "Zver posebne sorte"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Naj naredijo M4 Legacy edition. Z analognimi števci, ročnim menjalnikom in pogonom samo zadaj.
Hud stroj, le ekrane bi potrgal z armature in nabil gor cagarje
Se poplnoma strinjam, to velja več ali manj za notranjosti katetekoli znamke. Enkrat so instrumente pa prve displeje lično vdelali/oblikovali v armaturno ploščo, zdaj pa zgleda tako, kot da je nekdo odložil in pozabil v avtu na novo kupljen lcd za hišni računalnik. Nagravžno, brez občutka za design, kar nekaj. Pa ne vem, zakaj ne dajo še volana na touchscreen, ko že vse komande posiljujejo nanj, boš lahko vsak dan imel drugačen volan, to bi bilo nekaj za novodobne kupce…