Tesla model 3 performance
Do stotice v 3,1 sekunde za samo 56 tisočakov?!
Tesla je na trg poslala še en avtomobil, ki v kategoriji pospeševanja v zadrego spravlja tudi najelitnejše eksotične športnike z bencinskim pogonom.
Četrtek, 25. april 2024
Model 3 je bil prenovljen nekaj mesecev nazaj, a so ga ponujali le v dveh pogonskih izvedbah. Osnova je izvedba z zadnjim pogonom za 40 tisočakov, zmogljivejša pa s štirikolesnim pogonom in večjo baterijo stane slabih 48 tisočakov. Sedaj je prišla na vrsto še kraljica med trojkami, izvedba performance z izjemnimi zmogljivostmi. Vsa štiri kolesa poganjata dva elektromotorja s skupno močjo 338 kW (460 KM) in največjim navorom 723 Nm, kar je dovolj, da se do stotice izstreli v le 3,1 sekunde. Največja hitrost ob tem znaša 262 km/h, pri čemer je toliko bolj šokantno dejstvo, da takšen avtomobil v Sloveniji lahko naročite za vsega 55.990 evrov. Najbrž ni treba posebej poudarjati, da bi takšne številke pri klasično gnanih modelih drugih znamk zahtevale vsaj večkratnik tega zneska.
Vse skupaj toliko bolj zadene zato, ker gre v osnovi za vsakdanje uporaben avtomobil, ki navzven, razen z 20-palčnimi platišči, ne vpije »poglejte me«. Navduši tudi uraden podatek o največjem dosegu, ki znaša 528 kilometrov. Za tega poskrbi baterija s kapaciteto 79 kWh s možnostjo polnjenja z največjo močjo kar 250 kW.
Če ste o novi tesli model 3 performance že brskali po internetu, ste verjetno naleteli na nasprotujoče si podatke, saj na uradni slovenski strani piše, da ima 460 »konjev« in pospešek do stotice v 3,1 sekunde, v ZDA pa, da moč znaša 510 »konjev« in pospešek 2,9 sekunde. Pri tem gre za preprosto razlago. V Evropo namreč model 3 ne prihaja iz ZDA, ampak s Kitajske, pri čemer avtomobila ne uporabljata enakih baterij. Iz tega izvira različna specifikacija največje moči, a pospešek vseeno ostaja enak. Razlika dveh desetink pa se skriva v tem, da Američani merijo pospešek od 0 do 60 milj, kar pomeni do 96 km/h, v Evropi pa merimo čas do 100 km/h. Ob tem je morda vredno omeniti tudi opombo »with rollout subtracted« pri uradnem podatku o pospešku, saj to izda, da je bila meritev narejena po posebnih pravilih, ki meritev začnejo, ko se avtomobil že začenja premikati (prevozi približno razdaljo enega čevlja).