Škoda superb
Logično nadaljevanje
Češki zastavonoša se tudi v četrto predstavlja kot petvratna limuzina in kot karavan. Sprva je na voljo z bencinskim blagim hibridom in s turbodizloma, sledil bo priključni hibrid.
Petek, 19. april 2024
Čeprav ne gre za volumenski model, zastavonoša v Škodini ponudbi dosega spoštovanja vredne prodajne številke. Zato ne bi bilo smotrno ga z novo generacijo preveč spreminjati, temveč le pripraviti na nadaljevanje uspešne zgodbe. Zato četrti superb ohranja zasnovo predhodnika, kar pomeni, da bo še naprej na voljo kot prostorna petvratna limuzina in še prostornejši karavan - combi. V dolžino je zrasel približno štiri centimetre in dober centimeter v višino. Limuzina meri 4,91 metra in je za centimeter daljša od karavana, medosna razdalja pa je z 2,84 metra pri obeh enaka in obenem praktično enaka kot pri predhodniku.
Notranjost je digitalizirana, a ohranja tudi praktična fizična stikala. Namesto klasičnih merilnikov je nameščen 25,4-centimetrski (10-palčni) zaslon, medtem ko zaslon multimedijske naprave meri 33 centimetrov (12,9-palca). Omeniti velja zlasti tri velike multifunkcijske vrtljive gumbe, ki gostijo s 4,3-centimerske (1,7-palčne) zaslončke.
Eno od večjih sprememb v primerjavi s predhodnikom predstavlja prestavna ročica sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, ki se je s sredinskega grebena preselila na volanski drog.
Eden od glavnih adutov tega modela pričakovano ostaja tudi prostornost. Po novem je več prostora za glave potnikov, malce je zrasel tudi prtljažnik. Ta je pri limuzini pridobil 20 litrov in meri 645 litrov, pri karavanu pa jih z dodatnimi 30 litri v osnovni postavitvi ponuja kar 690.
Motorna paleta ohranja klasične pogonske sklope oziroma je zmerno elektrificirana. Vstopno izbiro predstavlja 1,5-litrski blagohibridni turbobencinar TSI s 110 kilovati (150 KM), nad njim pa bomo našli dvolitrski TSI v izvedbah s 110 in 142 kilovati (150 in 193), pri čemer bo močnejša serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom. Veliki Čeh se, seveda, ne odpoveduje niti dizelskemu pogonu. Na voljo je dvolitrski TDI v izvedbah s 110 ali 142 kilovati (150 ali 193 KM). Vse različice so serijsko opremljene s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, močnejša bencinska in močnejša dizelska tudi s štirikolesnim pogonom. Največjo stopnjo elektrifikacije v paleti dosega priključni hibrid s kombinacijo 1,5-litrskega turbobencinarja in elektromotorja s skupno močjo 150 kilovatov (204 KM). Ta premore baterijo s kapaciteto 25,7 kilovatne ure, s katero obljublja kar 100 kilometrov električnega dosega.
Serijska oprema se deli na pakete essence, selection in L&K. Cene se gibljejo 34.327 do 50.196 evrov. Karavanski model že v Sloveniji, medtem ko bodo prve limuzine za kupce prispele proti koncu poletja.
Podrobneje o češkem zastavonoši pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF298).