Po dolgem premoru Fiat na ceste vrača model, za katerega Italijani upajo, da bo resen konkurent v popularnem B razredu vozil pri nas. Fiat na ceste vrača pando.
Bolj natančno grande pando, ki gradi na uspehu oglate ikone iz 80. in 90. let prejšnjega stoletja – s sodobno tehnologijo in, kot obljubljajo Italijani, po privlačni ceni.

Fiat pričakuje, da bo grande panda postala najbolje prodajan model znamke po vsem svetu. Razlog je optimizem je univerzalna privlačnost, je za Automotive News Europe 29. januarja med testnimi vožnjami v Torinu dejal šef Fiata Olivier Francois. Ni pa navedel prodajnega cilja.
Nova Panda je sorodnik model citroën C3 in opel frontera. Na voljo bo tudi kot električna različica. V Nemčiji je vstopna cena pod 25 tisočakov, kar pomeni, da je to eden redkih cenovno dostopnih električnih modelov pod 25.000 evri. Za 5.000 evrov manj je v Nemčiji na voljo različica z blagim hibridom z bencinskim trivaljnikom s 101 KM.

Želi spominjati na original
Grande panda je postavljena na globalno in večenergijsko platformo STLA Smart, koncerna Stellantis, ki omogoča proizvodnjo različnih vozil za številne kupce po vsem svetu. Oblika je nastala v oblikovalskem studiu Centro Stile v Torinu in se od drugih vozil razreda B in sorodnikov iz koncerna Stellantis razlikuje po svoji kompaktnosti.
Sprednji del vozila je oglate oblike. Pravokotne linije obdajajo progresivno kvadratno mrežo, ki vozilu daje najbolj prepoznaven pečar in po pojasnilih oblikovalcev ustvarja punktiranje pikslov od sredine sijajno črne zgornje rešetke do žarometov. Ti so sestavljeni iz majhnih kockic, ki predstavljajo okna tovarne Lingotto.

Silhueta spominja na pando iz 80. let prejšnjega stoletja, tridimenzionalni napis Panda na spodnjem delu vrat pa je poklon originalni pandi 4x4. Oglato obliko karoserije in potniške kabine še bolj poudarjajo poševni strešni nosilci, ki se od vrha spuščajo proti zadku.
Zadek zaznamujejo izraziti kolesni loki, naklon oken, postavitev zadnjega stekla, žarometov in letvic. Volumen je povečan zaradi vključitve sijajnega črnega okvirja s tridimenzionalnimi črkami panda – prav tako oblikovalski poklon prvotni pandi.

V notranjosti se Fiat zanaša na pametne podrobnosti: nova "bambusova škatla" kot predal za rokavice nadomešča prejšnji predal za shranjevanje v obliki vrečke. Še en izrazit oblikovalski poudarek je obroba armaturne plošče, ki spominja na oval testne steze "La Pista" na strehi Fiatovega sedeža v Lingottu.
Panda je namenjena petim potnikm, prostornina prtljažnika je 361 litrov. Ima številne odlagalne predale, vključno s 13 litri samo v armaturni plošči. Izvirna zamisel je opcijsko vgrajen spiralni polnilni kabel, ki ga je mogoče za doplačilo evrov izvleči iz lopute na premcu.

Električna ali hibridna
Električna panda ima elektromotor, ki zmore 113 KM, baterija ima 44 kWh in omogoča okoli 320 kilometrov dosega. Polnjenje poteka z največ 100 kW, kar v 27 minutah napolni baterijo od 20 do 80 odstotkov. Največja hitrost je 132 km/h.
Fiat Pando ponuja tudi kot blagi hibrid z 1,2-litrskim trivaljnim bencinskim motorjem. S 101 KM, največjo hitrostjo 160 km/h in dosegom 800 kilometrov je alternativa za voznike, ki vozijo tudi na daljših poteh.
Z novo Pando želi Fiat znova nagovoriti širok krog kupcev. Poleg osnovnega modela so načrtovane še druge različice: športni fastback, kompaktni SUV in celo pick-up za trge v Južni Ameriki in Afriki.
Realna cena bi bila za bencinarja 15000 evrov in nič več