10. 1. 2024, 14:54 | Vir: STA

V Mariboru se obeta odmevna sprememba glede javnega prevoza: po novem bodo imeli ...

Profimedia

Maribor načrtuje prenovo sistema javnega potniškega prometa.

V Mestni občini Maribor se obeta prenova sistema javnega potniškega prometa, ki zajema preureditev linij mestnih avtobusov. Po novem bo šest glavnih linij, kjer bodo vožnje pogostejše, ostale pa bodo povezovalne linije z manjšo frekvenco. Predlog bo dan v javno razpravo in če bo vse teklo po načrtih občine, bo nov sistem stopil v veljavo poleti.

Podžupan Maribora Samo Peter Medved je na današnji predstavitvi predlaganih sprememb sistema javnega potniškega prometa povedal, da so glavni cilji prenove povečanje števila potnikov, zagotovitev dostopnosti avtobusnega prevoza čim večjemu številu prebivalcev in optimiziranje njegovega delovanja tako, da čim bolj zmanjšajo stroške oz. izdatke zanj.

Prenovo so zasnovali na osnovi študije, ki so jo pripravili strokovnjaki Univerze v Mariboru. Marjan Lep s fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo je pojasnil, da so občani v anketi kot glavni razlog, ki jih odvrača od pogostejše rabe javnega potniškega prometa, najpogosteje navajali premajhno pogostost voženj. Med obstoječimi linijami so velike razlike v številu potnikov, v zadnjih desetletij pa je prišlo tudi do opaznega premika ciljev potovanja z levega brega na desni breg okoli kliničnega centra. Nastala so tudi nova naselja na Studencih in Pobrežju in vse to vpliva na gibanje ljudi po mestu.

Na podlagi teh ugotovitev so določili glavne linije z odhodi avtobusov na 10 minut. Te povezujejo najgosteje naseljene dele občine in tvorijo mrežo, ki omogoča udobnejše prestopanje. To so linije G1 (Tezno), G2 (Nova vas), G3 (mestna krožna linija), G4 (Studenci), G5 (mestna linija po Lentu) in G6 (Vzpenjača).

Povezovalnih linij je predvidenih 13 in zagotavljajo dostopnost tudi v redkeje naseljenih predelih. V koničnem času bi vozile na 25 minut ali več. Med drugim uvajajo novo linijo 22, ki omogoča hitro povezavo med severom in jugom mesta ter je namenjena tudi kot P+R povezava pri E.Leclercu in na Šentiljski. Liniji 3 in 12 bi postali mestni krožni liniji, linija 8 pa nova "shuttle" mestna linija G5, ki vozi med študentskim kampusom, po Lentu preko Starega mostu do nakupovalnega središča Europark.

Predlog bo po besedah Mitje Klemenčiča iz občinskega urada za komunalo, promet in prostor v javni razpravi od 12. januarja do 12. februarja. To je priložnost, da občani podajo svoje komentarje, predvidoma aprila pa je predvideno prvo branje predloga v mestnem svetu. Drugo branje je načrtovano maja, nato pa javno podjetje Marprom potrebuje približno dva meseca za uvedbo sprememb.

"Trenutno nam je najpomembnejše, da dobimo jasen odziv javnosti. Končni cilj pa je, da preko poletja, ko so prometne obremenitve najmanjše, uvedemo nov sistem, da bo lahko ta z novim šolskim letom stekel brez težav," je povedal podžupan Medved.

Mestna občina Maribor je pristopila tudi k analizi prometa v času zaprtja Lenta zaradi njegove obnove. Na osnovi opravljene prometne študije so ugotovili, da se promet v mestu v kumulativnem smislu ne zvišuje. Povprečno se 25.000 vozil dnevno pelje ali skozi mestno središče ali pa so to izvorno ciljne poti. Zaradi zapore Lenta pa je prišlo do večjih obremenitev Starega mostu in nekaterih ulic na levem in desnem bregu Drave.

Kljub povečanju prometa na nekaterih odsekih pa kritična preobremenitev cest ni dosežena. Zato avtorji študije glede prihodnje prometne ureditve predlagajo popolno zaporo za osebni promet na Lentu, razen izjem, če ne gre drugače, pa enosmerni promet v smeri vzhod-zahod. Podžupan je poudaril, da zaenkrat glede tega še niso sprejeli nobene odločitve. Po najnovejših napovedih bo obnova Lenta zaključena konec januarja.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol