Športni terenci ostajajo najbolj priljubljeni med evropskimi kupci, čeprav Evropska unija že razmišlja o novih omejitvah, ki bi posegale tudi na to področje. Z novim predlogom naj bi namreč želeli omejiti širino novih vozil, kar bi lahko vplivalo predvsem na segment največjih (in obenem tudi najbolj prestižnih) modelov.
Nove omejitve sledijo rasti preteklih let
Če je še leta 2018 širina novih modelov v povprečju znašala 177,8 cm, se je v letu 2023 že povečala na 180,3 cm. Trenutna zakonodaja za osebne avtomobile dopušča enako širino kot za kombinirana vozila, avtobuse in tovornjake Ta je trenutno omejena na 255 cm (brez stranskih ogledal). Evropske oblasti zato želijo omejiti širino osebnih avtomobilov, med njimi prvenstveno športnih terencev, ki so večinoma širši.
Ostajajo v vrhu prodajnih lestvic
Modeli segmenta športnih terencev oziroma križancev so lansko leto predstavljali več kot polovico vseh novih vozil na globalnih trgih. V Evropi je ta segment dosegel 54-odstotni delež, kar je 4 odstotke več v primerjavi z letom 2023, medtem ko je na britanskem trgu ta delež znašal 61 odstotkov – 9 odstotkov več kot leta 2023. Tam so prodali 1,2 milijona tovrstnih vozil in se uvrstili tik za Nemčijo, ki z 1,27 milijona prodanimi vozili tega segmenta ostaja na vrhu lestvice.
Pri znamki Hyundai so modeli iz segmenta športnih terencev in križancev dosegli 56-odstotni delež globalne prodaje (več kot 2,3 milijona enot), medtem ko je v Evropi ta delež znašal 60 odstotkov, ameriški kupci pa so se v kar 74 odstotkih odločili za nakup enega od modelov tega segmenta. V Evropi so na vrhu lestvic predvsem kompaktni modeli, najbolje prodajan pa je Volkswagen Tiguan, ki predstavlja kar četrtino vseh prodanih tovrstnih vozil. Dobro so bile zastopane tudi druge znamke Skupine Volkswagen, precej priljubljeni pa so še kompaktni modeli drugih znamk, kot so Renault Captur, Peugeot 2008 ali Toyota Yaris Cross, ki je bila najbolje prodajani model med križanci v Franciji.
Po podatkih, ki so jih prestavili pri podjetju JATO Dynamics, se sicer prodaja športnih terencev in križancev tekom zadnjih treh let umirja, a kljub temu še naprej podira nove rekorde. Glede na vse več omejitev, ki jih uvajajo v posameznih državah in mestih, se poraja vprašanje, kako bo v prihodnje, saj zaton dizelskih motorjev ter elektrifikacija težita k uvajanju nižjih, lažjih ter aerodinamično učinkovitejših modelov.
Avtomobilizem.com (Vir: Autocar. Foto: Volkswagen, Toyota, Renault.)
Mnenja uporabnikov
Napiši prvo mnenje!
Za komentiranje moraš biti prijavljen