Predstavitve

Z državno pomočjo do magične meje 25 tisoč evrov

Škoda Elroq: domača predstavitev

Ker smo si Elroq dodobra ogledali in ga preizkusili že na svetovni premieri v Pragi in na Mallorci, bo tokratni zapis z domačega dogodka ob uradnem pričetku prodaje namenjen (privlačnim) cenam, načrtom in položaju znamke pri nas.

Elroq je drugi baterijsko-električni model Škode, ki se dimenzijsko zelo očitno uvršča pod Enyaq. Od njega je krajši za 16 centimetrov, čeprav je položaj sedenja (oddaljenost od tal) voznika povsem identičen kot v večjemu Enyaqu. Čeprav Škoda svoje modele dimenzijsko raztegne do skrajnih možnosti znotraj segmenta, so pri Elroqu ubrali drugačno pot. V primerjavi z Volkswagnovima ID.3 in ID.4 se Elroq po merah uvršča ravno med njiju. Obenem je večji kot klasično gnani Karoq.


O Elroqu smo že vedeli, da:

  • je električni križanec kompaktnih mer, zasnovan na električni platformi MEB;
  • je prvi model češke znamke, oblikovan v skladu z jezikom Modern Solid;
  • ima minimalistično zunanjost, ki naj bi združevala robustnost, funkcionalnost in pristnost z občutkom varnosti in moči;
  • je na sprednjem delu sodobna interpretacija Škodine maske Tech-Deck, ki za gladko črno površino skriva radar in sprednjo kamero, sredinsko nameščeni napis imena znamke pa nadomešča okrogli logotip krilate puščice;
  • so pri zasnovi notranjosti uporabili širok nabor trajnostnih materialov, ki odražajo zavezanost znamke k varovanju okolja in zmanjševanju ogljičnega odtisa;

    Škoda Elroq-13
    Pri notranjem paketu Lodge so varnostni pasovi oranžni. Prostora na zadnji klopi je veliko, saj Elroq v popolnosti izkorišča namensko arhitekturo MEB.
  • videz notranjosti definira eden od štirih paketov – Studio, Loft, Lodge in Suite, ki imajo lahko nadgradnje Design Selection;
  • je notranjost prečiščenega videza, z digitalnim zaslonom merilnikov velikosti petih palcev, standardnim 13-palčnim osrednjim zaslonom infozabavnega sistema ter opcijskim projicirnim sistemom prikaza na vetrobranskem steklu;
  • nudi prostor petim osebam, prtljagi pa je v osnovi namenjenih 470 litrov prostora (do 1.580 litrov ob zloženih naslonjalih zadnjih sedežev);
  • so na voljo pogonske različice z enim ali dvema električnima motorjema in ob treh različnih kapacitetah baterijskega paketa: Elroq 50 – električni motor na zadnji osi (125 kW/170 KM) in baterija kapacitete 55 kWh (neto 52 kWh), Elroq 60 – električni motor (150 kW/204 KM) in baterija kapacitete 63 kWh, Elroq 85 in 85x – baterijski paket kapacitete 82 kWh (neto 77 kWh), zadaj nameščen motor (210 kW/285 KM) v Elroq 85, medtem ko ima Elroq 85x dodatni motor na sprednji osi in sistemsko moč 220 kW (300 KM);
  • doseg z enim polnjenjem znaša v najboljšem primeru več kot 560 kilometrov (Elroq 85);
  • polnjenje z AC poteka z največ 11 kW, hitro DC pa do 175 kW (28 minut za polnjenje med 10 in 80 odstotki napolnjenosti);
  • nadzor številnih funkcij lahko poteka preko aplikacije MySkoda.

Povezava na zapis s prve vožnje na Mallorci in premiere v Pragi.


Škodin skok na tretje mesto

Za Škodo je sicer po navedbah zastopnika naravnost odlično leto 2024. Ne le, da so se v Evropi prebili na četrto mesto, tudi v Sloveniji so kot znamka znatno povečali prodajo in skoraj dohiteli Renault na drugem mestu. Več kot polovico Škodinih avtomobilov so lani kupile fizične stranke, med njimi tržni delež znamke znaša več kot 12 odstotkov.

Potrebe po cenejšem Epiqu niti ne vidijo 

Škoda Elroq-3
Elroq je kot prvi napovedal novo oblikovno smer Škode.

Škoda s svojim najpomembnejšim baterijsko-električnim modelom samozavestno vstopa na slovenski trg. Z dobro postavljeno ceno v primerjavi s konkurenti si seveda želijo takoj prevzeti pomembno vlogo na trgu. Kot je povedal Petr Podlipny, direktor Škode v Sloveniji, glede na dobro cenovno umestitev Elroqa ta trenutek niti ne pogrešajo manjšega modela Epiq, ki naj bi stal okoli 25 tisoč evrov in naj bi k nam zapeljal v drugi polovici prihodnjega leta.

Vstopna cena za Elroq z najmanjšo baterijo namreč znaša malenkost pod 35 tisoč evri. To pomeni, da je kupec upravičen še do zajetnih 7.200 evrov subvencije Borzen za nakup električnega avtomobila. Poleg tega pri Škodi ob izbiri hišnega financiranja nudijo še dodatnih 3.000 evrov popusta. Tako se vstopna cena Elroqa spusti pod 25 tisoč evrov.

Z izbiro največje baterije se cene pričnejo pri 41.344 evrih. Ob popustih in ustrezni subvenciji (6.000 evrov) se  Elroq s to pogonsko konfiguracijo približa ceni bencinsko gnanega Karoqa. V enem izmed izračunov so pri Škodi za osnovo uporabili Elroq z največjo baterijo in ga opremili z dodatki, ki jih kupci najpogosteje izberejo pri Karoqu. Cena tako opremljenega Elroqa se dvigne na skoraj 45 tisoč evrov, a se z upoštevanjem subvencije in popusta za financiranje ponovno spusti na 35 tisoč evrov. V tem cenovnem razredu pa je tudi povprečna nakupna cena Karoqa v Sloveniji. Za podroben pregled prilagam aktualni cenik.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Mnenja uporabnikov

7 komentarjev za "Z državno pomočjo do magične meje 25 tisoč evrov"


8 dni 6 ur nazaj

Ne bom pa nikoli razumel zakaj moram jaz plačevati japijem ta jajca, medtem ko sam nimam za enga dizla normalnega. Naj si ga sami placajo programerji..

Zodd
10 dni 19 ur nazaj

in državna pomoč pomeni da ostali uporabniki plačujemo za te Električne kante

10 dni 17 ur nazaj

Če se ne motim, je denar za te subvencije prišel iz EU.

10 dni 14 ur nazaj

Ja kdo pa misliš, da plačuje v fond EU-ja?

Firediver
7 dni 20 ur nazaj

Tudi mi, ampak, dokler vlečemo ven več kot noter damo, še ni tako hudo.

11 dni 8 ur nazaj

Ta, testni je pa ziher 45k+; oz. je cenovno tako kot Tesla Y – Performance.
Tako da si lahko samo predstavljamo, kaj dobiš za 25k.

11 dni 9 ur nazaj

Avto stane toliko kot plačaš eurov zanj. In to je najmanj 27.800 eur… S financiranjem das zanj ziher 30k na koncu

 
Kaj najdete v njem? Vse!
V živo pusti bistveno boljši vtis

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

V reduDodatne informacije