Komorni orkester iz Stuttgarta

3. koncert Orkestrskega Cikla 2023/2024

Dvorana Union

sreda, 10. januar, 19.30

za ORKESTRSKI CIKEL in IZVEN

Komorni orkester iz Stuttgarta

Thomas Zehetmair, vodja

Emmanuel Pahud, flavta

Spored: Albert Roussel, Wolfgang Amadeus Mozart, Camille Saint-Saëns
 

Komorni orkester iz Stuttgarta se lahko pohvali s skoraj osmimi desetletji tradicije, nekaj posebnega pa je zato, ker slednjo uspešno združuje z mladostno fleksibilnostjo in z drznejšim, sodobnim pristopanjem h koncertnim projektom. Orkester, katerega srčika so godala, se namreč prilagaja vsakokratnemu sporedu, ta pa je v veliki meri v domeni gostujočih solistov. Pri njihovi izbiri se seveda ozirajo zgolj po vrhunskih, svetovno uveljavljenih glasbenikih, ki navdušujejo tudi najbolj razvajeno in najzahtevnejše občinstvo. Tako bo tudi na gostovanju pri nas, ko bo taktirka v rokah Thomasa Zehetmairja, violinista in dirigenta, trikratnega prejemnika nagrade gramophone. Komorni orkester iz Stuttgarta vodi od leta 2019, ob tem pa redno sodeluje z največjimi evropskimi orkestri, kot so Londonski simfonični orkester, Kraljevi orkester Concertgebouw in Bavarski radijski simfonični orkester. Zvezdniški lesk bo večeru dodal že omenjeni Emmanuel Pahud, prvi flavtist Berlinskih filharmonikov in eden najbolj iskanih flavtistov na svetu, ki kot solist redno gostuje pri največjih orkestrih ter na najbolj cenjenih festivalih. Virtuoznemu in karizmatičnemu umetniku bo spored pisan na kožo. Večer bo namreč francosko obarvan – Pahudu bomo tako prisluhnili v skladbi Odette Camilla Saint Saënsa, pa tudi v priljubljenem Mozartovem Koncertu za flavto in orkester št. 1, v katerem bosta prišla do izraza njegov briljantni ton in lahkotna, navdušujoča virtuoznost. Prav ta koncert je »kriv« za to, da je danes svet bogatejši za enega najboljših flavtistov vseh časov. Kot devetletni deček je namreč čez steno stanovanja v hiši, ki so si jo Pahudovi delili z družino glasbenikov, slišal njihovega najstarejšega sina vaditi Mozartov 1. koncert in se vanj, na vrat na nos, zaljubil. »Želim igrati flavto,« je razglasil, »in hočem se naučiti koncerta, ki ga igra sosed.« Starši so mu ugodili in – ostalo je zgodovina!

Kar želiš, to dobiš

Predstava abonmaja Komedija

Dvorana generala Maistra

petek, 12. januar, 20.00

za RED PETEK in IZVEN

in

ponedeljek, 15. januar, 20.00

za RED PONEDELJEK in IZVEN

Igrajo: Tadej Toš, Klemen Slakonja, Lea Čok

Režija: Ajda Valcl

Produkcija: SiTi Teater BTC

Osamljeni in introvertirani statistik od svojega najboljšega prijatelja za petdeseti rojstni dan prejme nenavadno darilo – ta mu s pomočjo ženitne posrednice namerava poiskati idealno partnerko. V ta namen morata moška sestaviti seznam desetih najpomembnejših lastnosti, ki naj bi jih izbranka imela. Ko se na njuno presenečenje »popolna ženska« res pojavi, hitro ugotovita, da bi seznam potreboval nekaj popravkov ...

Polna luna

Predstava abonmaja Kekec

Dvorana generala Maistra

nedelja, 21. januar, 11.00

za KEKEC in IZVEN

Igrajo: Urška Hlebec, Ana Hribar, Rok Kunaver, Jure Lajovic, Alenka Tetičkovič, Polona Janežič k. g.

Režija: Sebastjan Starič

Produkcija: Lutkovno gledališče Ljubljana

Ko se v predstavi Polna luna združijo poetični svet mojstra besede, Nebojše Pop-Tasića, ter gibalno-glasbene krajine koreografa Sebastjana Stariča in skladateljice Polone Janežič, dobimo praizvedbo, ki nas bo popeljala na lov za sanjami. Kaj se dogaja z nami, ko sanjamo: spimo ali smo budni? Da lahko sanjamo, moramo zaspati, a v sanjah smo nato budni, kajne? Kar zagotovo drži, je, da se zbudimo v drugačni resničnosti in v drugačnem prostoru od tistega, v katerem smo zaspali. V sanjah je vse mogoče, v njih celo predmeti oživijo in spišejo svoje zgodbe. In te zgodbe niso kar tako, v njih se zrcali naše življenje. Sanje so, tako avtor, torej neke vrste igriva analiza, komentar življenja, poezija življenja. Za ustvarjalce predstave pa bodo sanje predstave predvsem prostor. Notranji prostor človeškega duha, ki je, paradoksalno, veliko večji od prostora, ki smo ga zmožni zaznati v budnosti. Dobrodošli v prostoru  igre, v katerem logika in zakonitosti dnevne budnosti ne veljajo. Dobrodošli v čudovitem pravljičnem svetu, ki domuje v vsakem od nas. Kako pridemo tja? Samo oči je treba zatisniti!

Predstavi sledijo Kekčeve poustvarjalnice: otroške kreativne delavnice na temo predstave.

Koncert štirih: Severa Gjurin, Rudi Bučar, Vasko Atanasovski, Dejan Lapanja

Koncert

Dvorana generala Maistra

ponedeljek, 22. januar, 20.00

za IZVEN

Nastopajo: Severa Gjurin, glas, kitara; Rudi Bučar, glas, kitara; Vasko Atanasovski, glas, flavta, saksofon; Dejan Lapanja, glas, kitara

So avtorji in avtorji. So pevci in pevci. In so instrumentalisti in instrumentalisti. Za slednje velja, da ne potrebujejo velikih besed, kričeče reklame in pisanih plakatov. Dovolj je že, če zapišemo njihova imena. Ta koncert je eden takšnih. Severa Gjurin, Rudi Bučar, Vasko Atanasovski in Dejan Lapajna so štirica, ki že s svojim podpisom napove tako (dragoceno) koncertno doživetje, ki ob dobri muziki in dobrih besedilih postreže s »tistim nečim«, kar je hudičevo težko ubesediti, a ga prepoznamo takoj, ko ga slišimo, začutimo. Sami so svoj novi projekt opisali kot »preprost in kompleksen v svojih mnogoterih nabojih različnih, a hkrati sorodnih si ustvarjalcev«, svoje sodelovanje pa kot »preplet ljudskosti Rudija Bučarja, žlahtnosti saksofonista Vaska Atanasovskega, liričnosti in polnozvočnosti Dejana Lapanje ter intimnega glasu Severe Gjurin. Zgodil se je zvok in snovanje lastnih kompozicij. Na nov, še neslišan način.« Zaradi vsega omenjenega ni nikakršne potrebe, da tukaj zapišemo še kar koli več kot vabilo. Pridite, uživali bomo. Na četrto potenco!

 

Laibach: Love is Still Alive

Koncert

Dvorana generala Maistra

sreda, 24. januar, 20.00

za IZVEN

Laibach na turneji Love is Still Alive

Po treh desetletjih na sceni je o najbolj razvpitem slovenskem glasbenem izvoznem artiklu težko zapisati kaj, česar še niste (pre)brali. Dejstvo je namreč, da so našo domovino in ves planet uspešno ter odmevno prekrižarili po dolgem in počez, zato se zdi logično, da nas bodo na tokratnem koncertu popeljali v vesolje. Prihajajo namreč v okviru turneje Love is Still Alive, prisluhnili pa bomo lahko prav skladbam z istoimenske plošče. Ta je izšla v okviru izdaje albuma z glasbo za film Iron Sky – The Coming Race in je neke vrste nadaljevanje filma, ki se konča z uničenjem planeta Zemlje in njegovega satelita Lune, od koder so se bili zadnji preživeli Zemljani prisiljeni izseliti in najti nov planet, primeren za življenje. Skladbe tako sledijo njihovemu potovanju skozi naš sončni sistem, a poslušalce obenem popeljejo tudi na popotovanje skozi nekatere najbolj »vesoljske« glasbene zvrsti zadnjih desetletij. Laibachov glasbeni kozmos je v treh desetletjih ne le ekspandiral, temveč tudi evolviral. Provokacije iz osemdesetih je že zdavnaj nadomestil zrel, a še vedno eklektično večplasten in bipolaren umetniški izraz. Ta še vedno izziva in vabi k iskanju »globljih pomenov« ter k branju med vrsticami skritih sporočil. Tudi po desetletjih na sceni nastavlja Laibachov Gesamtkunstwerk vsakršnemu poskusu interpretacije, takšne ali drugačne, še vedno isto past: kljub navidezni črno-belosti namreč prav nič ni (le) črno ali belo, pa naj si še tako želimo v Laibachovskem kozmičnem kaosu končno »narediti red« in si »priti na čisto«. Na iste čeri kot poslušalci tako prej ko slej nasedejo tudi glasbeni novinarji in kritiki, pa tudi kritični misleci – filozofi, sociologi, zgodovinarji ... pač vsi, ki so si kdaj zadali, da NSK-jevi in Laibachovi umetnosti »pridejo do dna«.

Poleg skladb z omenjenega albuma Love is Still Alive bomo na koncertu slišali še izbrane skladbe z nedavno izdanih albumov, gledališkega projekta Wir sind das Volk in Sketches of the Red Districts. Skupina bo izvedla tudi druga dela iz svojega repertoarja, vključno z nekaterimi odlomki skladb iz njihovih prihajajočih projektov in nizov klasik, ki segajo od zgodnjih osemdesetih do današnjega dne, ter zelo posebno Laibachovsko izvedbo preroške skladbe Leonarda Cohena The Future. Izvedba zasedbe Laibach, ki jo je revija MOJO opisala kot »Cohenov svarilni zvon iz leta '92 v ledeni techno-rock preobleki«, nam jasno kaže, da je distopična prihodnost, ki jo je Cohen napovedal, pravzaprav naša sedanjost. Na koncertu bo moč slišati tudi skladbo The Engine of Survival, ki jo je napisala Donna Marina Mártensson, sodelavka in backvokalistka zasedbe Laibach. Naslov skladbe se navezuje na verz »Love is the Only Engine of Survival« zgoraj omenjene Cohenove skladbe The Future.

 

Veliki mojstri z violončelom in akordeonom
3. koncert Mladinskega Cikla 2023/2024

Dvorana Union

četrtek, 25. januar, 15.00

za RED FURIOSO in IZVEN

Komorni orkester iz Stuttgarta

Sebastian Bertoncelj, violončelo

Andrej Kos, akordeon

Profesorja glasbe bosta predstavila violončelo in akordeon kot glasbeni duo, nam približala zvoke baroka in kompozicij najsodobnejšega časa. Članoma novoustanovljene zasedbe komorna igra ni tuja, saj ob mnogih solističnih nastopih tudi redno koncertirata v različnih manjših, večjih, pa tudi orkestrskih zasedbah. Sebastian Bertoncelj je poleg tega dejaven na raziskovalnem področju –  poglablja se v historično izvajalsko prakso komorne glasbe Johannesa Brahmsa, Andrej Kos pa je glavnino svojega študija posvetil vélikemu mojstru baroka.

Večerja bedakov

Komedija

Dvorana generala Maistra

torek, 30. januar, 20.00

za IZVEN

Igrajo: Jernej Kogovšek, Primož Vrhovec, Maja Martina Merljak, Gregor Podričnik

Režija: Bojan Emeršič

Produkcija: Špas teater

Cena vstopnic: 25 EUR 1. kategorija, 23 EUR 2. kategorija

Vabimo na najkatastrofalnejšo, a tudi najzabavnejšo večerjo, kar ste jih doživeli. No, pravzaprav ne vabimo vas, povabljenci na večerjo, ki jo režira Bojan Emeršič, morajo namreč biti – bedaki! Junak francoske uspešnice, ki osvaja evropske odre, Peter, se s prijatelji rad igra nenavadno igro: vsakdo izmed povabljenih mora na večerjo s seboj pripeljati kar največjega bedaka. Zmaga ta, ki bo predstavil najbolj spektakularnega – redek biser, bedaka svetovnega razreda. Seveda se zato za mizo dogaja veliko več kot le obed – katastrofa sledi katastrofi, padajo maske in tisti, ki je verjel, da se bo smejal zadnji, se morda ne bo tako zelo. No, vi se vsekakor boste!

Lucia Cadotsch »Aki«
Jazz v Narodnem domu

Mali oder Narodnega doma

sreda, 31. januar, 20.30

za IZVEN

Lucia Cadotsch, glas; Jozef Dumoulin, klaviature; Phil Dunkin, kontrabas; Leif Berger, bobni

Cena vstopnic: 10 EUR (redna cena), 8 EUR (študenti)

V Zürichu rojena in v Berlinu živeča pevka Lucia Cadotsch je ta čas brez dvoma najpomembnejše ime ženskega vokala na evropskih, morda celo svetovnih jazzovskih odrih. Letos je prejela prestižno nagrado Swiss music prize, leta 2021 nagrado German Jazz Award, leta 2017 nagrado ECHO Jazz Award za pevko leta in leta 2012 nagrado New German Jazz Award za svojo skupino Schneeweiss + Rosenrot. V dvajsetih letih dela in na več kot desetih albumih je Lucii Cadotsch uspelo krog ljubiteljev razširiti krepko čez običajne meje jazza. Naravnost genialne de/re-konstrukcije jazzovskih standardov v triu Speak low so ji prinesle ekstatične odzive glasbene kritike po vsem svetu (pet zvezdic v revijah Downbeat, All About Jazz, The Guardian …), delikaten indie-jazz-pop njene skupine Liun & The Science Fiction Band pa jasno kaže smer, v katero bo sodobna glasba zavila v prihodnje. Vsaki skupini, s katero deluje, uspe vtisniti izrazit avtorski pečat, poln besednih iger. Tako vselej zveni sveže, novo in izrazito osebno, tudi v najnovejšem projektu Aki, v katerem v superlativni zasedbi na videz klasičnega jazzovskega kvarteta meša art-pop, jazz in alternativno salonsko glasbo. Na studijskem albumu zasedbe igra tudi kitarski virtuoz Kurt Rosenwinckel, ki je ploščo prav tako izdal pri svoji založbi Heartcore Records. Preprosto povedano: pozabite Björk, Billie Eilish in sodobne trivialne jazzovske pevke. Lucia Cadotsch je enostavno briljantna in predstavlja ime za naslednjih nekaj desetletij – ne glede na to, ali vas jazz zanima ali ne.

»Petje Lucie Cadotsch je vzporedno s petjem zrele Nine Simone – ne v smislu, da zvenita podobno, temveč da obe ponujata iskren pogovor iz oči v oči. Njun inteligentni, disciplinirani pristop služi pesmi, namesto da bi želel ustreči občinstvu. Obe se izogibata bahavi virtuoznosti, vokalnemu okrasju in pretiravanju, ki kmalu postane utrujajoče. Namesto tega njuno natančno branje zdrži večkratno poslušanje in razkrije nove globine pesmi.«