Miles Morales se vrača v novem poglavju z oskarjem nagrajene sage o vesolju moža-pajka, Spider-Man: Potovanje skozi Spider-svet. Foto: Cineplexx
Miles Morales se vrača v novem poglavju z oskarjem nagrajene sage o vesolju moža-pajka, Spider-Man: Potovanje skozi Spider-svet. Foto: Cineplexx

V svetu animiranih junakov pravila verjetnosti in logičnosti namreč večkrat delujejo čisto po svoje, medtem ko mora igrani film kljub vsemu slediti vsaj določenim zakonitostim in to pogosto za ceno tistega resnično neverjetnega, kar je bilo stripu dosegljivo. In kar je, če je dobro narejeno, dosegljivo tudi animirani stripovski pustolovščini.

Spider-Man: Potovanje skozi Spider-svet, nadaljevanje izjemno uspešnega filma Spider-Man: Novi svet iz leta 2018 in zelo očiten predhodnik tistega, ki naj bi premiero doživel prihodnje leto, sodi med obrtniško dobro narejene animirane pustolovščine, pri katerih se mogoče in nemogoče povežeta v zanimivo, dinamično, akcije polno filmsko dogodivščino, zabeljeno z dobro mero besednega humorja, ki v gledalcu krepi napetost vse od začetka. Svet, ki smo ga spoznali v prvem filmu, se tokrat natančno in domišljeno še razširi na nepreštevno množico številnih različic Spider-Mana, ki združeni v vzporedna vesolja skrbijo za skupen obstoj. A prihod "našega" Milesa Moralesa, Spider-Mana iz Brooklyna, zadevo postavi korenito na glavo in ogrozi celotno multivesolje, številni ljudje pajki pa se morajo odločiti, komu bodo v boju za pravičnost tokrat sledili – neki papirnati ideji ali vznemirljivi, a nevarni možnosti spremembe.

Po ponovni združitvi z Gwen Stacy človek-pajek iz Brooklyna prepotuje multivesolje, kjer naleti na ekipo sorodnih pajčjih ljudi, zadolženih za zaščito njegovega obstoja. Foto: Cineplexx
Po ponovni združitvi z Gwen Stacy človek-pajek iz Brooklyna prepotuje multivesolje, kjer naleti na ekipo sorodnih pajčjih ljudi, zadolženih za zaščito njegovega obstoja. Foto: Cineplexx

Film, ki se odvija izrazito hitro, dinamično in ne dopušča prav veliko vmesnega časa za premislek, si brez težav ogledajo tudi tisti, ki prvega filma niso gledali, saj ena od različic, Gwen Stacy, gledalca simpatično in nepretenciozno vpelje v dogajanje v svoji, začetni tretjini zgodbe. Tako takrat med drugim izvemo ali pa osvežimo spomin, zakaj je ljudi pajkov pravzaprav več, kako se nanje odziva družba in pod kakšnimi pogoji lahko prehajajo med svetovi. Vse tisto, kar v stripih lahko zveni povsem enostavno, ob prenosu na veliko platno pa se tako pogosto zalomi. No, režiserjem najnovejšega, že desetega celovečernega filma z likom Spider-Mana, narejenega za velika platna, se vsekakor ni. Joaquim Dos Santos, Kemp Powers in Justin K. Thompson so z več kot tisoč sodelujočimi ustvarili film z dvestoštiridesetimi animiranimi liki in koherentnim dogajanjem v šestih različnih vesoljih. In edina pomanjkljivost, ki jo ima, je njegova dolžina oziroma, kot je zapisal neki spletni komentator, "film je dolg dve uri in dvajset minut in to se občuti". Vse preostalo pa je, sploh za ljubitelje tega žanra, enostavno neoporečno.

Iz oddaje Gremo v kino.