Novice

Ne skrbi jih povpraševanje ali subvencije, sive lase povzroča infrastruktura

Avtomobilski proizvajalci, ki z električnimi modeli vstopajo na evropski trg, se ne pritožujejo glede povpraševanja kupcev ali državnih subvencij. Skrbi jih le pomanjkanje polnilnih mest.

Ford je zagnal proizvodnjo električnega Explorerja, ki ga sestavljajo v nemškem Kölnu, Martin Sander pa je ob tem jubileju izrazil strah predvsem predvsem pred pomanjkanjem polnilnih mest v Evropi. Polnilno infrastrukturo je potrebno pripraviti tako na Norveškem, kjer je adaptacija električnih modelov visoka, kot tudi povsem na jugu Evrope, na Siliciji, kjer električnih vozil ni veliko.

De Meo spregovoril v Bruslju

“Drastično se mora pospešiti. Če se to ne bo zgodilo, kupci leta 2035 ne bodo mogli voziti po celotni Evropi, ker to pač ne bo praktično,” je Sander potarnal nad dolgotrajnimi procesi za pridobitev soglasij in posledično počasno implementacijo širitve polnilne infrastrukture.

IMG_8164
Ionity po številu polnilnic ne sledi Teslini polnilni infrastrukturi.

Podobnega mnenja je tudi Luca de Meo, izvršni predsednik skupine Renault. Navdušen je nad dvosmernim polnjenjem, ki ga prinaša električni Renault 5, a hkrati nadaljuje z opozorili evropskim politikom. Kot napovedujejo pri Renaultu, naj bi bila tehnologija nemškim in francoskim odjemalcem na voljo že prihodnje leto – najprej lastnikom novega Renault 5, kasneje pa naj bi jo uvedli tudi v njihove druge električne modele. Trenutno pa ostajata odprti pomembni vprašanji standardizacije in stroškov domačih polnilnih enot, ki bi lahko marsikaterega potencialnega uporabnika odvrnili od uporabe sicer zelo zanimive tehnologije.

“Interoperabilnost in iskanje načina, da bi vsi avtomobili lahko vrnili energijo nazaj v sistem, ne glede na to, od kod prihaja – to je razprava, ki bi jo morali imeti,” je de Meo povedal zbranim na dogodku v Bruslju. Opozoril je, da je infrastruktura stagnirala, saj so bile vse oči uprte v nižanje cen in podaljševanje dosega. Regulatorji imajo zato malo časa, da rešijo težave s podhranjeno polnilno infrastrukturo. Evropska unija si mora po njegovem mnenju vzeti za zgled Evropski standard za telekomunikacijo mobilnih telefonov, ki je vodil k ustanovitvi globalnega sistema za mobilno komunikacijo. “V Evropi smo izumili standard GSM in ta rešitev je bila kopirana povsod,” je povedal de Meo.

Zakaj je to lahko naredila Tesla?

2016-prius-plugin-aqua-det-09-1600x1067
Električni ping-pong: proizvajalci pravijo, da bi regulatorji morali pospešiti izgradnjo polnilne infrastrukture, regulatorji pa to obveznost prelagajo na avtomobiliste.

A regulatorji sebe ne vidijo v vlogi, da bi postavljali merila za elektromobilno infrastrukturo. Klaus Müller, predsednik nemške zvezne agencije za omrežja, ki nadzira trg električne energije in telekomunikacij v državi, meni, da postavitev skupnega standarda polnjenja električnih vozil v Evropski uniji ni naloga 27 regulatorjev, ampak “proizvajalcev avtomobilov in njihovih samoupravnih organov.” Müller je v intervjuju še dodal, da se je “bolj praktično zanašati na industrijsko standardizacijo.”

Po drugi strani se eden avtomobilski proizvajalec ne pritožuje zaradi polnilne infrastrukture – to je seveda Tesla. V Evropi imajo namreč razvejano polnilno omrežje z 12.200 hitrimi polnilnicami, kar je dvakrat več kot drugi največji ponudnik EnBW iz Nemčije. Ford, BMW, Hyundai in še nekaj drugih proizvajalcev, ki skupaj gradijo omrežje Ionity, imajo okoli 600 polnilnih postaj s 3.300 polnilnimi mesti v 24 evropskih državah. Številni kritizirajo predvsem proizvajalce, med njimi tudi Ionity, da enostavno ne storijo dovolj, da bi ujeli Teslino polnilno infrastrukturo. Ravno slednja je ena ključnih stvari, ki prepriča ljudi k nakupu njihovih modelov.

Avtomobilizem.com (Vir: Europe Autonews. Foto: Volkswagen)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Kitajska cenovna vojna se zaostruje: premijski Xpeng ustvarja nizkocenovno znamko
Fisker na robu bankrota išče priznane avtomobilske partnerje