Pot do učinkovitih proizvodnih postopkov
Pomembno poglavje na Hondini poti elektrifikacije bo tudi razvoj in proizvodnja baterij z elektrolitom v trdnem stanju, ki naj bi ob nižjih stroških izdelave omogočale višjo energijsko gostoto in višje moči polnjenja. Tehnologija v veliki večini sicer še ni zrela za množično uporabo, vendar pri številnih avtomobilskih znamkah in proizvajalcih baterij poteka inteziven razvoj.
Honda bo v japonski prefekturi Tochigi v bližini mesta Sakura pričela s poskusno proizvodnjo baterij z elektrolitom v trdnem stanju v novozgrajenem objektu, ki so ga opremili z vso potrebno opremo za pričetek verifikacije posameznih proizvodnih faz. Kot so pojasnili predstavniki Honde, naj bi s proizvodnjo prvih tovrstnih baterijskih celic pričeli januarja prihodnje leto, prvi izdelki pa bodo namenjeni preizkušanju različnih rešitev za optimizacijo proizvodnje pred pričetkom masovne proizvodnje. Pri proizvodnji baterij z novo tehnologijo naj bi se v veliki večini posluževali podobnih postopkov, kot jih imajo pri izdelavi trenutno aktualnih litij-ionskih baterij, razvoj pa še naprej poteka predvsem v smeri povečevanja energijske gostote v trdih plasteh elektrolita.
Prvi modeli s to tehnologijo baterij v drugi polovici desetletja
Pri Hondi naj bi še pred koncem desetletja predstavili prve električne modele z vgrajenimi baterijami z elektrolitom v trdnem stanju in se s tem pridružili drugim znamkam, ki za to obdobje najavljajo prihod modelov z novo tehnologijo baterij. Stellantis za leto 2026 najavlja pričetek testiranj tovrstnih baterij v modelih Dodge Charger, prve modele pa naj bi predstavili tudi pri znamkah Nissan in Toyota.
Kot je poudaril Keiji Otsu, predsednik in direktor Hondinega oddelka za raziskave in razvoj, bodo baterije z elektrolitom v trdnem stanju odprle novo poglavje električne mobilnosti. Dodaja še, da so baterije na splošno eden od ključnih dejavnikov elektrifikacije, pri Hondi pa verjamejo v to, da bodo tehnološko napredne baterije gonilo njihove transformacije.
Avtomobilizem.com (Vir: InsideEVs. Foto: Honda.)
Mnenja uporabnikov
Napiši prvo mnenje!
Za komentiranje moraš biti prijavljen