Kia ima že kar precej izkušenj z osebnimi električnimi vozili, vendar so za lahka gospodarska vozila iz linije PBV razvili posebno platformo, ki bolj ustreza potrebam tega segmenta. Gre za električno globalno modularno platformo za storitvene dejavnosti, ki jo označuje kratica E-GMP.S.

V osnovi je sicer res zasnovana na električni platformi za osebna vozila E-GMP, vendar so jo modificirali v skladu s potrebami poslovnih strank. Razlikuje se predvsem po integrirani modularni arhitekturi IMA, na kateri so standardizirane bistvene komponente, kakršne so elektromotorji in baterije, kar pripomore predvsem k zmanjšanju stroškov razvoja in proizvodnje ter povečuje možnosti tekmovalnosti na trgu.
Bistveni element platforme je tudi njena "skateboard" zasnova s plosko osnovo, ki jo je možno nadgraditi z različnimi zasnovami karoserije. Ta bo Kii omogočila, da bo na njej ponudila različne modele, saj bosta najmanjši Kii PV5 postopoma sledili tudi večji kii PV7 in PV9.

Prilagodljivost zasnove
V prizadevanja po čim večji modularnosti sodi tudi tako imenovani "Flexible Body System", inovativna tehnologija, ki bo omogočila modularno sestavljanje karoserijskih komponent po zgledu sestavljank "puzzle", s katerimi bodo lahko naslovili različne potrebe strank. Na predstavitvi so nam to ponazorili na karoserijskih različicah, ki bodo na voljo v začetku.
Osnovni sta dve različici, furgon kia PV5 cargo in družinski enoprostorec z možnostjo dveh ali treh sedežnih vrst v konfiguracijah 2-3-0 ali 2-3-3. Poleg teh dveh osnovnih različic bo na voljo še "crew cab" z dvema vrstama sedežev in prilagodljivim prtljažnikom. Druga sedežna vrsta se bo namreč lahko po potrebi zložila in skupaj s predelno steno potisnila naprej, da se bo povečal prtljažni prostor.

Pri Kii so zasnovali tudi različico PV5 za prevoze invalidskega vozička, s katerim se v kabino, v nasprotju z večino podobnih vozil, namesto skozi zadnja vrata dostopa skozi bočna drsna vrata. Ta rešitev naj bi bila boljša, saj omogoča invalidu neposredni vstop s pločnika. Poleg tega v kabini ostane zadnja klop, ki jo lahko, ko ne prevažamo invalida na vozičku, uporabimo za prevoz do treh potnikov, Zadnja klop se sicer zlaga v razmerju 40:60 in poleg invalida omogoča tudi sedenje vsaj še enemu potniku.
Praktična rešitev je tudi "chassis cab", kabina s šasijo torej, na katero so možne različne nadgradnje. Ena od možnosti je večji prostor za prevoz tovora. Furgon v največji izvedbi namreč omogoča prevoz do 5,1 kubičnega metra tovora, z vgradnjo ustreznega boksa pa lahko to zmogljivost precej povečamo.

Pri Kii so se povezali tudi z različnimi evropskimi predelovalci, ki bodo izdelovali nadgradnje za kio PV5, seveda pa se lahko kupci sami odločijo, katerega predelovalca bodo izbrali. Zavedajo se, da bodo njihove stranke sodelovale tudi z lokalnimi predelovalci, ki jim zaupajo.
Zamislili so si še dve specializirani različici. Prva bo lahek bivalnik, v katerem bosta zložena zadnja klop in poseben "flat box" zagotavljala solidno podlago za napihljivo blazino ali kaj podobnega, na voljo pa bodo tudi mizica, električni priključek V2L in drugi elementi, ki bodo uporabniku olajšali bivanje ali delo. Predvsem za azijski trg pa so predvideli tudi razkošno opremljeno različico prime, ki jo bodo, ker jo pač imajo, ponudili tudi v Evropi.

Prostor za dve evropaleti
V Barceloni smo si lahko od blizu ogledali potniško in furgonsko različico kie PV5. Kia PV5 cargo, kot se imenuje furgon, bo ob dolžini 4,695 metra razpolagala s solidni tovornim prostorom za dve evropaleti, ki se ju bo v osnovni izvedbi lahko naložilo v T-konfiguraciji, prednjo skozi bočna vrata prečno, zadnjo pa skozi zadnja vrata vzdolžno. Kia PV5 cargo bo sicer na voljo tudi v krajši razdalji.
Kiini inženirji so predvideli tudi možnost dodatnega dna, ki bo omogočilo, da se bosta obe paleti naložili prečno, pod dvojnim dnom pa bo ostal prostor za različne manjše potrebščine. V tem primeru bo sicer manj do izraza prišla ugodno nizka nakladalna višina vsega 419 milimetrov, ki je med najugodnejšimi na trgu kljub temu, da so v dno avtomobila vgrajene baterije.

V osnovni izvedbi bo furgon na voljo le z desnimi drsnimi vrati. Pri Kii pravijo, da so poslušali pripombe strank, ki velikokrat desno steno uporabijo za vgradnjo omaric in delovnih pultov. Bodo pa za doplačilo na voljo tudi leva drsna vrata. Za lažje pritrjevanje tovora so pri Kii razvili tudi sistem pritrditvenih točk L-track, na voljo pa je tudi vtičnica za napajanje zunanjih porabnikov.
Praktična kabina
Vozniška kabina je v osnovi enaka kot v potniški različici, ki smo si jo lahko ogledali v izvedbi s petero sedežev. Zanimiv je predvsem voznikov položaj sedenja, ki je razmeroma visok, a z občutki, ki so v skladu s tistim, kar pričakujemo v sodobnih kombijih. Spodnji rob bočnega okna je zelo nizek in močno olajša razgled okoli vozila, v liniji spodnjega roba šipe pa sta urejena tudi naslon za roke in kljuka za odpiranje vrat.

Kabina tovorne različice je bila sicer urejena v sivi barvi, v potniški pa so se oblikovalci potrudili, da so jo uredili v živahnih barvnih kombinacijah. Poskrbeli so tudi za obilo odlagalnih površin.
Omeniti velja, da so pod razmeroma visokimi sedeži urejeni predali za opremo, oblikovalci pa so si zamislili tudi poseben univerzalni utor, v katerega lahko vstavimo nosilce za različne pripomočke, kakršen je denimo pametni telefon. Zanimivi so tudi utori Add Gear za različne potrebščine na bočni steni prtljažnika.

Voznikov delovni prostor je v Kii PV5 po trenutnih pričakovanjih povsem digitalen z nekaj haptičnimi stikali. Pred voznikom je 7-palčni zaslon digitalnih merilnikov, izstopa pa predvsem 12,9-palčni zaslon infozabavnega sistema, ki ga poganja Androidov operacijski sistem. Pri razvoju so Kiini informatiki sodelovali s Samsungom in poskrbeli za funkcionalnosti interneta stvari (IoT) in drugih funkcionalnosti, ki lahko služijo tako poslovnim kot tudi zasebnim uporabnikom. Možne bodo tudi nadgradnje sistema "Over The Air".
En motor, tri baterije
Za pogon bo v vsakem primeru skrbel elektromotor z močjo 120 kilovatov in navorom 250 njutonmetrov, ki bo vgrajen spredaj poganjal prednji kolesi. Vse različice bodo na voljo z dvema možnostima baterije s kemijo NCM in kapaciteto 51,5 ali 71,2 kilovatne ure, tovorne Kie PV5 Cargo pa bodo na voljo tudi z LFP baterijo s kapaciteto 43,3 kilovatne ure.

Potniška različica Kie PV5 bo, odvisno od baterije, imela doseg do 400 kilometrov, za hitro polnjenje z 10 na 80 odstotkov kapacitete pa bo zadostovalo dobrih 30 minut.
V Koreji in Evropi bo Kia PV5 na voljo v drugi polovici letošnjega leta, prva naročila pa bodo možna že pred poletjem.

Dragi novinar, zdaj pa stopimo na realna tla. Moj mož je vodovodar in se vsak dan vozi po raznih gradbiščih tudi v lj in mb. V takem kombiju bi si uredili delavnico in prostor za vse orodje. A je ta… ...prikaži več tvoj kos pleha sposoben peljati iz nove gorice v maribor brez vmesnega poljnenja? Koliko časa traja vmesno polnjenje? Obrtnik nima časa čakati da se tisti tvoj pleh napolni. Ko bo to rešeno se pridi hvalit z rokovanjem. Do takrat bo pa mercedes vito tdi.
Kako pa se rokuje z plehom? Neverjetno.