V zadnjem desetletju se je bančno poslovanje močno razvilo. Zasluge gredo predvsem razvoju tehnologije in pametnih telefonov, natančneje aplikacijam na njih. Danes ima pametni telefon že več kot 3,5 milijarde ljudi po vsem svetu, aplikacije pa so resen finančni asistent z raznovrstnim naborom funkcij, ki se enačijo s tistimi pri spletnem vmesniku.
Kaj poganja razvoj mobilnega bančništva
Poleg pametnih telefonov in nameščenih aplikacij je pomemben dejavnik razvoja tudi industrija fintech. Že sam izvor besedne zveze (iz angleškega izraza Financial Technology) nam pove, da gre za tehnološko inoviranje finančnih storitev. Lahko gre za področje transakcij, varnosti uporabe bančnih storitev, poslovanje s kriptovalutami itd. Novim trendom finančnih storitev pa se prilagajajo tudi banke in druge finančne ustanove.
Banko Intesa Sanpaolo in podjetje MBILLS smo povprašali po fazi razvoja mobilnega bančništva, kako močno je svet spletno bančništvo že zamenjal za mobilno bančništvo in kako je s tem v Slovenji, kaj vse uporabnikom omogoča storitev mobilnega bančništva ter kako je z uporabniško izkušnjo – kaj je tisto, kar uporabniki hvalijo, kje so v prihodnosti možne še izboljšave.
»Podjetje MBILLS je fintech podjetje in zaznavamo, da banke postajajo vse bolj sodobne in mobilne, kar pa pogosto dosegajo prav s povezovanjem s fintech podjetji. Primer takega sodelovanja je sodelovanje med MBILLS in banko Sberbank, ki uporabnikom mBills omogoča, da sredstva za svoja plačila črpajo neposredno s svojega bančnega računa Sberbank, na drugi strani pa povezava za komitente Sberbank predstavlja nov, dodaten kanal za enostavno plačevanje,« pravi Simon Steinman, namestnik direktorja podjetja MBILLS.
»Mobilno bančništvo in predvsem mobilno plačevanje je v porastu. Trendi iz tujine so vse bolj prisotni tudi v Sloveniji in tudi ljudje so jim bolj naklonjeni. Če je v letu 2015 mobilno plačevanje uporabljalo le 34 odstotkov Slovencev, je v letu 2020 ta delež dosegal že 57 odstotkov (vir: raziskava Masterindex 2020). K pozitivni rasti so gotovo prispevali časi, v katerih trenutno živimo. Omejeni dostopi do različnih storitev v ospredje postavljajo mobilna plačila, ki so varnejša in hitrejša od kartičnih ali gotovinskih transakcij. Po podatkih raziskave Masterindex naj bi več kot tretjina populacije za preferenčno plačilno metodo v naslednjih petih letih izbrala mobilni telefon, kar kaže na pozitiven trend tudi v prihodnje,« dodaja Simon Steinman.
Laura Brec Frančeškin iz sektorja za marketing in korporativno komuniciranje v banki Intesa Sanpaolo storitve mobilnega bančništva v njihovi banki ocenjuje pozitivno, saj so v prvi polovici letošnjega leta strankam ponudili povsem novo spletno in mobilno banko, ki ob večji preglednosti in enostavni uporabi poleg »klasičnih« bančnih opravil ponuja veliko novih in zanimivih funkcionalnosti.
Izpostavila je nove biometrične metode in ustvarjanje enkratnega gesla s pomočjo #withKEY za dostop do mobilne banke in varno spletno nakupovanje, možnost kreiranja virtualne kartice za spletne nakupe, funkcijo #withSAVE za samodejno varčevanje z majhnimi zneski in funkcijo #withPAY za preprosto prenašanje denarja med prijatelji.
»Ob omenjenih novostih smo posodobili tudi proces sklenitve hitrega kredita prek spleta, kjer lahko stranke prek nove spletne in mobilne banke sklenejo kredit le v nekaj korakih, brez obiska poslovalnice. V primeru, če stranka izpolnjuje kriterijev za hitro odobritev, lahko sklene hitri kredit na daljavo le v nekaj minutah,« še pove Laura Brec Frančeškin.
Ključna je dobra uporabniška izkušnja
Oba sogovornika med poglavitne prednosti mobilne banke uvrščata dostopnost, enostavnost uporabe, število storitev, ki so na voljo, preglednost ter funkcionalnost. Uporabniška izkušnja šteje največ, zato jo je potrebno nenehno izboljševati. Simon Steinman iz podjetja MBILLS komentira: »mBills je na voljo vsem, ne glede na izbrano banko, mobilnega operaterja ali operacijski sistem telefona in ponuja uporabniško izkušnjo in storitve, ki našim uporabnikom poenostavljajo življenje in jim omogočajo prihranke. Plačevanje položnic in e-računov je povsem brez provizij, prav tako nakazovanje denarja na bančne račune ali na telefonsko številko.«
»Pri kreiranju uporabniške izkušnje se velikokrat opremo na predloge naših uporabnikov, nemalokrat pa jih povabimo tudi k testiranju novih funkcionalnosti. Tako smo jim v zadnjem mesecu ponudili mBills Šparovčke, z naprednimi funkcionalnostmi enostavnega varčevanja, pred tem pa smo v mBills uporabnikom ponudili tudi možnost enostavnega nakupa izbranih izdelkov v mBills Marketplace. S tem smo uporabnikom poenostavili nakupno izkušnjo – v mBills Marketplace ni treba ustvarjati uporabniškega profila, vpisovati številke kartic in naslova dostave,« pravi Steinman. »Smo ena redkih bank v Sloveniji, ki ponuja možnost odpiranja računa v celoti na daljavo, s pomočjo video identifikacije. Nove stranke (fizične osebe) tako lahko odslej odprejo račun in poslujejo s spletno in mobilno banko na daljavo, povsem brez obiska poslovalnice,« na temo pomembnosti uporabniške izkušnje dodaja Laura Brec Frančeškin iz banke Intesa Sanpaolo.
Vse informacije na dosegu roke
Razlogov, zakaj danes, zlasti v časih z omejenimi dostopi do različnih storitev, ne bi za urejanje svojih bančnih storitev uporabljali aplikacije, tako praktično ni. Konec koncev imate s temi aplikacijami vedno na dosegu roke tudi informacije o bližnjih bankomatih, odpiralnih časih poslovalnic in nujnih telefonskih številkah.