Prvi Škodin električni športni terenec
Z zanimanjem smo sedli za volan novega člana električne Škodine družine, ki ga je češki proizvajalec cenovno izenačil s karoqom.
Od začetka oktobra, ko so začeli s predprodajo, so zabeležili že več
kot 20.000 kupcev, ki je avto vplačalo in bo nanj čakalo do
februarja prihodnje leto, ko se začenja uradna prodaja. Foto: Peter Pirkovič
Namreč, prav model karoq je najtesneje povezan z električnim novincem, saj sta si dimenzijsko blizu, obenem pa so na podlagi njegovega naziva izumili novo skovanko - elroq je namreč (el)ektrični ka(roq). Avto je izdelan na koncernski namenski električni platformi MEB in v dolžino meri 4,48 metra, kar je za 9 centimetrov več od karoqa, za ščepec je daljša tudi razdalja med sprednjo in zadnjo osjo (2,76 metra), občuten razkorak pri številkah pa je, ko primerjam razliko v teži. Vstopni električar tehta skoraj dve toni.
Elroq je hkrati začetnik nove dobe oblikovanja pri Škodi. Oblikovalski jezik Modern Solid prinaša novo zasnovo sprednjega dela z robustnim odbijačem, novo masko in zelo tankimi LED žarometi, ki se povezujejo v svetlobni pas nad masko. Novost je še ta, da logotip na motornem pokrovu zamenjuje napis proizvajalca iz Mlade Boleslave, hkrati pa so z novimi linijami dosegli tudi zelo dober aerodinamični učinek, saj elroq zelo učinkovito reže zrak (zračni upor znaša ugodnih 0,26). Zadek se zdi na prvi pogled nekakšna mešanica enyaqa in karoqa, a ima ta vendarle nekaj svežih oblikovnih potez. Avto bo na voljo v devetih barvah, a ena od teh (timijansko zelena) bo nekaj časa rezervirana le zanj.
Prostoren in udoben
Škodini razvojniki so potniško kabino zasnovali na način, da se voznik in potniki v njej počutijo prijetno. Na prvi pogled se opazi, da so zelo natančno izbirali materiale, ki so prijetni na otip, hkrati pa zelo radi izpostavijo dejstvo, da je večina pravzaprav trajnostnih. Ko enkrat sedem za volan zelo hitro ugotovim, da so se tudi pri elroqu držali zaveze manj je več in delovno okolje voznika uredili po znanem koncernskem receptu. Za podajanje potovalnih informacij vozniku skrbita dva digitalna prikazovalnika - manjši globoko za volanom in osrednji 13-palčni zaslon na vrhu armaturne plošče z izboljšano programsko opremo.
Tako kot v ostalih Škodah je možno poklepetati z asistentko Lauro (v angleškem jeziku), ki je povezana s klepetalnikom Chat GPT, prehajanje med meniji je lahkotno, nekaj novih uporabnih funkcij pa so uredili tudi pri navigacijskem sistemu. Tik pod osrednjim zaslonom je posebna vrstica s klasičnimi gumbi, ki omogočajo hiter dostop do različnih funkcij - izbor načinov vožnje, upravljanje klimatske naprave ali bližnjica do upravljanja z varnostnimi asistencami. Na volanu, kjer so nameščeni klasični gumbi, ni več logotipa proizvajalca, pač pa le napis Škoda, izdatno so se pri Škodi ukvarjali z implementacijo uporabnih rešitev (dežnik v vratih ipd.), uredili so številna odlagalna mesta po celotni kabini (skupna velikost znaša 48 litrov) in poskrbeli za prijetno ambientalno osvetlitev kabine, ki jo uporabnik lahko spreminja po svojih željah.
Velik poudarek namenjajo tudi možnosti komunikacije z avtomobilom preko pametnega telefona oziroma aplikacije MyŠkoda, ki uporabniku omogoča odklepanje ter zaklepanje vrat, nadzor polnjenja ali avtonomno parkiranje, ki so nam ga tudi v živo demonstrirali. Prtljažnik v osnovi meri 480 litrov, s preklopom naslona pa ga je možno povečati na skupno 1580 litrov, hkrati pa so tudi pri elroqu Čehi umestili številne Simply Clever trike za shranjevanje manjših stvari. Tako imajo polnilni kabli mesto v posebni mreži pod prtljažno polico, a kot se znajo pošaliti pri Škodi, je v tem delu možno shraniti tudi do šest pločevink piva.
Znani pogonski sklopi
Pri pogonskemu delu je najmanj neznank, saj so se Škodini inženirji poslužili pogonov, ki jih ponuja Volkswagnov koncern. Kupci bodo izbirali med štirimi izvedbami z znano nomenklaturo in tremi kapacitetami baterije. Z zanimanjem smo se zapeljali z najšibkejšim elroqom 50, ki ima vgrajeno najmanjšo 52 kWh baterijo (uporabna kapaciteta), poganja pa ga 125-kilovatni elektromotor. Pri nekaj več kot 80 odstotkih napolnjene baterije je imel še za nekaj manj kot 280 kilometrov dosega. Pelje se udobno, mehko in s precejšnjo mero suverenosti. V takšni verziji bo zanimiv predvsem za uporabnike mestne in primestne vožnje.
Baterije se na izmeničnem toku polnijo z največjo močjo 11 kilovatov, pri uporabi hitrih polnilnic pa gre do 145 kilovatov. V ponudbi bo za kupce zanimiv elroq 60 z 59 kWh baterijo (polnjenje do 165 kW), ki ima po tovarniških podatkih za 403 kilometre dosega, poganja pa ga 150 kilovatni elektromotor. Za najdaljšo vožnjo po hribovitem delu otoka vzamem najzmogljivejšega v ponudbi. Pogon v elroqu z oznako 85 razvija maksimalnih 210 kilovatov moči, med sprednjo in zadnjo osjo pa je vgrajena z uporabno kapaciteto 77 kWh. Ta verzija hkrati ponuja tovarniško največji doseg (581 km) in najzmogljivejše polnjenje na hitri polnilnici (175 kW). Pogon je pri vseh izvedbah speljan na zadnja kolesa, v ponudbi pa bo tudi verzija s štirikolesnim pogonom oziroma dodatnim motorjem na sprednji osi (elroq 85x).
In še cene za naš trg
Kot že omenjeno k nam prihaja v februarju prihodnje leto, že zdaj pa vam lahko ponudimo vpogled v informativni cenik. Z začetno ceno 34.742 evrov je elroq 50 sicer za debelega tisočaka dražji od karoqa, a obenem mu cena omogoča koriščenje najvišje spodbude s strani države (7200 evrov). To pomeni, da bo ta pri nas na voljo za 27.542 evrov, kar je občutno manj od najcenejšega karoqa. In še to, elroq 60 stane 36.343 evrov, tisti z največ moči in najvišjih dosegom (elroq 85) pa 41.344 evrov.