Gospodarstvo

'Kriza bo prišla': Kako bosta vlada in EU reševali avtomobilsko industrijo?

Ljubljana , 06. 03. 2025 19.10 | Posodobljeno pred 26 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Rebeka Tomaduz
Komentarji
60

Kako bo Evropska unija reševala avtomobilsko industrijo, ki samo v Sloveniji zaposluje 40.000 ljudi? Bo samo omilitev preambicioznih ciljev preprečila zlom te panoge? Ideja o zelenem prehodu oziroma prepovedi avtomobilov na dizelski in bencinski pogon do leta 2035 ostaja, a prizanesli bodo z milijardnimi globami, ki bi proizvajalce udarile po žepih, če že letos ne bodo izpolnjene zahteve o zmanjšanem izpustu ogljikovega dioksida. Cilj je, so še dodali v Bruslju, da bodo v Evropi in na evropskih vrednotah izdelana tako vozila kot tudi vsi sestavni deli, ki poganjajo vozila.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Kriza v avtomobilski industriji
    02:54
    Iz 24UR: Kriza v avtomobilski industriji
  • IZ SVETA: Pomoč avtomobilski industriji
    03:25
    IZ SVETA: Pomoč avtomobilski industriji
  • Iz SVETA: O evropski avtomobilski industriji
    01:41
    Iz SVETA: O evropski avtomobilski industriji
  • Iz SVETA:  avtomobilska industrija
    01:28
    Iz SVETA: avtomobilska industrija

 

A kriza bo prišla, so prepričani v avtomobilski industriji in roko pomoči zato ponuja tudi naša vlada, s težko dočakano shemo skrajšanega delovnega časa, ki bo, kot pravijo, preprečila številna odpuščanja. Pa so te odločitve prišle ob pravem času?  

Preambiciozni in nedosegljivi, takšni so po mnenju številnih vpetih v avtomobilsko industrijo cilji Evropske unije. Marjan Trobiš iz Boxmarka: "Zeleni prehod in strogi prehod, ki ga imajo industrije v Evropi, se mora enostavno podaljšati. Zeleni prehod ja, ne pa pod vsako ceno." 

Blaž Poženel iz AMZS: "Enostavno ni realno pričakovat, da do leta 35, do takrat je samo 10 let, da se bo naše gospodarsko okolje, tudi tehnološko okolje toliko popravilo, da bi vsi lahko prešli na električne avtomobile." Jure Šujica novinar Financ: "Elektrika, po začetnem zagonu, po močnih promocijah, se je prodaja teh avtomobilov kar ustavila. In tut v lanskem letu je v Evropi tržni delež električnih avtomobilov upadat v skupni prodaji.

A tudi v 1,8 milijarde evrov težko finančno injekcijo, ki bi po predlogu Bruslja, podprla proizvodnjo baterij v EU, sogovorniki dvomijo.

Wolkswagen
Wolkswagen FOTO: Shutterstock

Kot pravi Trobiš: "V elektriifkaciji evropska industrija ni konkurenčna. Tu so drugi tekmeci, ki nam kažejo poti in ki nas seznanijo s tem, kaj so razvili in mi potem letimo z njimi. Poženel pa pravi: Problem električnih avtomobilov je jasen in je več plasten, od previsokih cen električnih avtomobilov do neustrezne infrastrukture." 

Trobiš razmišlja: "Eno tovarno za baterije postaviti je verjetno najlažje. Kaj pa bodo proizvajali, če še nimamo razvitih instrumentov." Odlog milijardnih kazni, če podjetja letos ne bodo zmanjšala izpustov ogljikovega dioksida, je dobrodošel, a prepozen. Trobiš: "Mi smo imeli v preteklem času toliko stečajev zaradi ukrepov in pogojev, ki so morali marsikatero veliko podjetje v evropi pogoltniti, ker jih niso mogli izpolniti."

Poženel pa se boji, da to blaženje te napovedanih omejitev evropske komisije, še ne bo dovolj. Ukrep blažitve je prispevala tudi naša vlada s potrditvijo sheme skrajšanega delovnega časa, a v veljavo bo stopila šele čez dva meseca.  Mitja Gorenšček, glavni izvršni direktor GZS sklene: "Za nekatera podjetja je to že zelo pozno, nekatera že ukrepajo po svoje, odpuščajo svoje zaposlene, imajo jih na čakanju na lastne stroške, nekateri zaposleni jim odhajajo." In s sabo, opozarjajo na gospodarski zbornici, odnašajo tudi močno potrebna znanja, s čimer pa se samo še poglablja gospodarska škoda  podjetij in celotne družbe.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (60)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

celjan2
10. 03. 2025 14.45
Odpuščene bo vzela pod svoje okrilje Nika iz 8.marca
Bukovlist
10. 03. 2025 11.27
+1
Evropa bo delala oklepnike kjer ne bo omejitev CO2.Avtomobile bomo uvažali iz "nerazvitega sveta in obrobja EU.
Bukovlist
10. 03. 2025 11.24
Pravljičar iz GZS pripoveduje" ...odnašajo tudi močno potrebna znanja, s čimer pa se samo še poglablja gospodarska škoda podjetij in celotne družbe." Minimalne plače tega ne potrjujejo. Najraje bi zamenjali vse zaposlene za agencijske delavce iz Azije. To je realno stanje...
tornadotex
07. 03. 2025 12.25
+6
Problem je v tem, ker se je Evropa 5 let ukvarjala sama z sabo,to se pravi z Covidom sedaj pa z Ukraino...Kitajci pa po levi in desni drvijo mimo nas. Sedaj nas še Trumpel bega z izsiljevanjem in naslednjih 5 let bomo delali samo za vojno industrijo...Kitajci pa zopet po levi in desni mimo nas...
Jon Bacek
07. 03. 2025 10.54
+2
EU birokrati ne smejo misliiti s svojo glavo. Počnejo le tisto, kar se jim ukaže.
Jon Bacek
07. 03. 2025 10.51
+7
Evropa je edina celina, ki se gre nori zeleni prehod. Nikjer se še ne govori, da bo leta 2027 ali najkasneje 2028 obvezno plačevanje CO2 kuponov na dizel, bencin, ogrevanje na drva, plin.... Očitno hoičejo, da postane življenje v Evropi neznosno, kar Ursuli von der Leydra dobro uspeva.
Žilefinska
07. 03. 2025 10.50
+1
Elektricni avto nemaram pa da mi ga šenkajo
Grma53
07. 03. 2025 10.25
+5
Namesto avtomobilov, bomo delali pa tanke. Imajo še več koles in večjo težo. S super računalnikom, ki ga ima Golob v Mariboru, bomo načrtovali: športne tanke, pa tiste z odprto streho, pa one na elektriko. Genij bo že še kaj pogruntal, da se ne bodo ukvarjali le z vremenom za cel svet
Pa kaj
07. 03. 2025 09.28
+3
Izbiljsan diesel ali bencinski motor, max 1.6, max 200 konjicev, poraba 3.5 litra in adijo..
cirenij
07. 03. 2025 09.17
+4
Pa kak zeleni prehod? Nehajo naj proizvajat orožje! Ker, ko to eksplodira ali Bog ne daj, da pride do nuklearne. Koliko bomb so že pometali po zemeljski obli. In to po zraku dobimo vsi! Ampak tem političnim grebatorjem enim in drugim, mi ne moremo nič! Namesto bi lepo živeli, se "futra" ta orožarska industrija. In zdaj 3 ali 5% za oborožitev, narod pa garaj in stradaj.
nelika123
07. 03. 2025 09.03
+10
In kaj zdaj? Zdaj bodo reševali z denarjem evropskih ljudi neki, kar so birokrati sami zafurali. Kje je tu odgovornost za delo, ki ga opravljajo. Glave imajo v kanti za smeti
nelika123
07. 03. 2025 08.58
+8
Zdaj pa dovolj no. 5 let se je govorilo o zelenem prehodu, in vsem nam je bilo jasno kaj to pomeni, le eu birokratom ne, ko so pisali določila za celotno evropo. A se vi hecate al kaj. Prvo zakaj noben od lastnikov teh firm ni šel v javnost? In drugo kaj delajo ti birokrati v eu. živijo v milnem mehurčku idej? Ali so v stiku z realnostjo. Saj je vsem jasno, da niso....že ko gledamo to migranstsko politiko....
tech
07. 03. 2025 08.51
+5
"Kako bosta vlada in EU reševali avtomobilsko industrijo?" namesto avtov bodo delali oklepnike, ker pri taki obsežni proizvodnji kot jo planirajo itak ne bo ne materiala in ne energije za vse.
Amenhotep
07. 03. 2025 08.42
+18
Evrope ne bo pokopal Putin, niti Trump. Evropa se bo pokopala sama. Pokopali jo bodo birokracija, zakoni, zeleni nateg, multikulti, itd. Postali bomo najdražja in najmanj konkurenčna celina, s prebivalstvom, podobnim Evroviziji...
krompirček
07. 03. 2025 08.47
+11
machines
07. 03. 2025 08.30
+10
običen človek je to takoj povedal, da to ne pije vode , ampak eu birrokrati z glavo skozi zid , saj nobeden nič ne odgovarja za svoje nebuloze
Vlahek
07. 03. 2025 08.16
+4
Zakaj bi jih reševali? Že tako ali pa tako jih je preveč
JanezNovakJohn
07. 03. 2025 08.11
+12
Avto industrija se bo preoblikovala v vojaško, davkoplačevalci bomo pa plačali.
kala 09
07. 03. 2025 08.11
+6
Cene avtomobilov naj zmanjšajo dokler je še čas,kitajski avti jih bodo pokopali.
Mason666
07. 03. 2025 08.06
+1
Če crkne avtoindustrija bodo tile delavci pač šli delat na njivo pa je problem rešen!!
Uškakola
07. 03. 2025 08.05
+7
Pobarvajte jih ROZA...