Zakaj Čehi tako zelo ljubijo ta šport

Biatlon 24. Feb 20245:30 0 komentarjev
Nove Mesto
Foto: Profimedia

Mineva slab teden dni, odkar se je v Novem Mestu na Morave končalo svetovno prvenstvo v biatlonu. Šampionat na Češkem je bil velik uspeh tudi z navijaškega vidika, saj si je tekmovanja v devetih dneh ogledalo več kot 210 tisoč ljudi.

Medtem ko najboljši biatlonci in biatlonke sveta uživajo v zadnjem prostem koncu tedna v sezoni – nadaljevala se bo prihodnji vikend v norveškem Oslu -, se mi znova oziramo proti nedavno končanem svetovnem prvenstvu v Novem Mestu.

To je bilo pravi hit med ljubitelji tega športa, saj si ga je v devetih dneh ogledalo več kot 210 tisoč ljudi. Vsakega od devetih dni torej povprečno več kot 23 tisoč obiskovalcev na dan.

Za primerjavo: na nordijskem svetovnem prvenstvu se je lani v Planici v 11 tekmovalnih dneh skupaj zbralo slabih 63 tisoč ljudi.

S tem se je majhno mestece na Moravskem v statističnem pogledu močno približalo meki svetovnega biatlona, nemškemu Ruhpoldingu. A če ima kombinacija teka in streljanja v Nemčiji dolgo brado in zgodovino, je na Češkem relativno sveže med najbolj priljubljenimi športi. Nogomet, hokej na ledu, tenis … In zdaj biatlon. Zakaj?

Čeprav je Nove Mesto prve tekme v smučarskem teku gostilo že leta 1910, leta 1981 pa je bilo dodano na koledar svetovnega pokala, je bilo svetovno prvenstvo 2013 v biatlonu tisto, ki je naselje s približno 10.000 prebivalci dokončno potisnilo na mednarodni športni zemljevid.

Pred 11 leti so se Čehi zanašali predvsem na tuje goste, a bili pozitivno presenečeni nad odzivom domačinov. Skupno so takrat našteli 190 tisoč obiskovalcev, tokrat pa so to številko torej še presegli.

Število gledalcev na SP 2024 po dnevih

sreda, 7. februar (mešana štafeta): 20.200 navijačev
petek, 9. februar (ženski sprint): 26.324
sobota, 10. februar (moški sprint): 26.863
nedelja, 11. februar (žensko in moško zasledovanje): 27.225
torek, 13. februar (ženska individualna tekma): 19.298
sreda, 14. februar (moška individualna tekma): 15.149
četrtek, 15. februar (mešana posamična štafeta): 17.610
sobota, 17. februar (moška in ženska štafeta): 28.572
nedelja, 18. februar (moška in ženska tekma s skupinskim startom): 29.440

Skupaj: 210.681 navijačev

Vse je premišljeno

Češka se je namreč že v prvem poskusu izkazala z odlično organizacijo, s pametnim vlaganjem v naslednjem desetletju pa je biatlon lahko še dodatno razvijal. Predvsem v smislu športnega razvoja in menedžerstva, pri katerem so vodilni možje vlekli prave poteze glede klubov, trenerjev, mladih tekmovalcev …

Posledično je nastal pravi mali inkubator, v katerem so najbolj sposobni trenerji razvijali sveže talente v različnih krajih po državi.

Pomembno vlogo je pri tem odigral predvsem osrednji biatlonski center: arena Visočina, ki je bila pred letošnjim SP še dodatno prenovljena in po novem zgolj v stadionskem delu sprejme kar 14 tisoč ljudi, ob proge pa se lahko nagnete še približno 20 tisoč ljudi.

Čeprav klimatski pogoji na 600 metrih nadmorske višine niso najboljši, pa so se Čehi znašli tudi z velikim skladiščem snega, s katerim so že v prejšnjih letih, predvsem pa na tokratnem šampionatu, dokazali, da jih ne ustavijo niti pretople vremenske razmere.

Foto: Profimedia

Turistični delavci začutili priložnost

Kombinacija naštetih dejavnikov je hitro obrodila sadove, rezultati so prišli. Gabriela Soukalova, Veronika Vitkova, Ondrej Moravec, Michal Šlesingr … so bili najuspešnejši biatlonci prejšnje generacije, v novejši poveljujeta Marketa Davidova in Michal Krčmar.

Podobno kot pri nas so seveda številni uspehi (kolajne s SP, OI, zmage v svetovnem pokalu) pripomogle še k večjemu navdušenju navijačev.

A da ta odnos ni vedno obratno sorazmeren, dokazuje tokratno prvenstvo – najboljši češki rezultat je bilo sedmo mesto v obeh štafetah, posamično pa 9. mesto Davidove z zasledovanja.

Marketa Davidova
Marketa Davidova. Foto: Profimedia

Pomembna pa je tudi lokalna podpora. Turistični vidik v regiji Visočina je na SP 2013 presegel pričakovanja, zato so bili na Moravskem odločeni, da polne hotele, restavracije, bare in turistične znamenitosti ponovijo tudi tokrat.

Seveda z vlaganjem v svojo in športno infrastrukturo v letih poprej. Češki se je vse skupaj izplačalo in znova je spisala zgodbo o uspehu.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!