Novi CLA tudi na baterije

Nemci so prejšnji teden v Rimu predstavili novo generacijo CLA, ki prinaša pomemben napredek v segmentu električarjev.

Z dosegom blizu 800 kilometrov in hitrim polnjenjem CLA tekmuje 
z modeli, kot so Tesla Model 3 Long Range, BMW i4 in Porsche 
Taycan. V prodajne v salone prihaja junija. Foto: Mercedes
Z dosegom blizu 800 kilometrov in hitrim polnjenjem CLA tekmuje z modeli, kot so Tesla Model 3 Long Range, BMW i4 in Porsche Taycan. V prodajne v salone prihaja junija. Foto: Mercedes

Novi CLA je zasnovan na platformi MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), ki omogoča tako popolnoma električne kot hibridne pogonske sklope. Mercedes je ob premieri v ospredje postavil prav električno različico. CLA 250+ z zadnjim pogonom doseže do 792 kilometrov po protokolu WLTP, medtem ko štirikolesno gnana različica CLA 350 4Matic zmore od 672 do 771 kilometrov dosega. To je rezultat izjemne učinkovitosti, s porabo le 12,2 kWh/100 km pri modelu s pogonom na zadnja kolesa. CLA 250+ razvije 200 kilovatov moči, CLA 350 4Matic pa kar 260 kilovatov, z dodatnim elektromotorjem na sprednji osi. Pospešek od 0 do 100 km/h je 6,7 sekunde za 250+ in 4,9 sekunde za 350 4Matic, oba sta omejena z najvišjo hitrostjo 210 km/h.

Pri Mercedesu so razkrili, da je električni CLA opremljen s 85 kWh baterijo in zahvaljujoč 800-voltni arhitekturi omogoča hitro polnjenje z močjo do 320 kW, kar pomeni, da lahko v desetih minutah “naloži” do 325 kilometri dosega, medtem ko običajno AC polnjenje poteka z največ 11 kilovati. Z izjemno nizkim količnikom zračnega upora 0,21 je CLA skoraj tako aerodinamičen kot modeli EQE in EQS, kar spet prispeva k nizki porabi energije. CLA vključuje tudi inovativen dvostopenjski menjalnik, ki je redek pri električnih vozilih. Ta tehnologija optimizira prenos moči in učinkovitost: nižja prestava izboljšuje pospešek pri nižjih hitrostih, višja prestava pa zmanjšuje porabo energije pri višjih hitrostih (denimo na avtocesti). Ima tudi dvosmerno polnjenje (V2H in V2G), kar omogoča uporabo vozila kot vir energije za dom ali omrežje, ter inovativen dvostopenjski menjalnik za optimizacijo porabe pri različnih hitrostih.

Novi CLA, katerega zunanjo obliko je narisal slovenski oblikovalec Robert Lešnik, ohranja športni kupejevski dizajn z dolžino 4723 mm, količnikom upora 0,21 in veliko panoramsko stekleno streho.

Na voljo bo tudi hibrid

Dejansko bodo na voljo tudi hibridne različice novega CLA, čeprav bomo nanje morali počakati do konca letošnjega leta. Po videzu so zelo podobne električni, različna je le maska, saj mora pri hibridu prepuščati zrak za hlajenje, hibrid pa tudi nima ploščice EQ na boku. Hibrid poganja 1,5-litrski štirivaljni turbo motor z različnimi stopnjami moči: 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM) ali 140 kW (190 KM). Motor je povezan z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko, pravzaprav s trojno sklopko, saj ima ta menjalnik integriran elektromotor z močjo 20 kW (27 KM). 48-voltni sistem črpa energijo iz kompaktne 1,3 kWh baterije, ki je nameščena pod voznikovim sedežem.

Novi CLA, katerega zunanjo obliko je narisal slovenski oblikovalec Robert Lešnik, ohranja športni kupejevski dizajn z dolžino 4723 mm, količnikom upora 0,21 in veliko panoramsko stekleno streho. Zunanjost krasi osvetljena plošča z vzorcem zvezd (142 osvetljenih), LED matričnimi žarometi in zadnje luči v obliki zvezde. Na voljo so nove barve (Aqua Mint, Clear Blue Metallic) in materiali, kot je oblazinjenje z bisernim učinkom. Notranjost je minimalistična, z naprednim MBUX infozabavnim sistemom, lebdečo konzolo in možnostjo izbire tretjega zaslona za sopotnika. Povsem nov je tudi operacijski sistem MB.OS z umetno inteligenco (Microsoft, Google), ki omogoča posodobitve na daljavo ali pa načrtuje poti s postanki za polnjenje.


Najbolj brano