Eden največjih svetovnih proizvajalcev se utaplja v pritožbah kupcev. V enem tednu so jih namreč dobili kar devetkrat več, kot v celem mesecu prej

18. 2. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Cenovna vojna bo očitno slej ko prej nekje terjala svoj davek.

Kitajski avtomobilski velikan BYD se je znašel v središču razburjenja med kupci, potem ko je napovedal, da bo pametne vozniške funkcije brezplačno ponudil za večino svojih modelov. Posledično se je na priljubljeni kitajski platformi za pritožbe potrošnikov 12365auto.com v tednu med 11. in 17. februarjem nabralo več kot 4.700 pritožb na račun BYD-jevih vozil – kar je precej več v primerjavi s tednom prej, ko jih je bilo le okoli 150, ali celotnim januarjem, ko je bilo zabeleženih približno 500 pritožb, poroča Reuters.

Eden največjih svetovnih proizvajalcev se utaplja v pritožbah kupcev. V enem tednu so jih namreč dobili kar devetkrat več, kot v celem mesecu prej
BYD

Med najbolj kritiziranimi modeli so bili avtomobili iz serij Ocean in Dynasty, ki so zasedla vseh deset mest na lestvici avtomobilov z največ pritožbami.

Razburjenje med kupci zaradi hitrih posodobitev

Eden izmed kupcev modela Seal 06, priključno-hibridne limuzine, je na platformi izrazil nezadovoljstvo, ker ga prodajalec ob nakupu ni obvestil o bližajoči se prenovljeni različici. "Večkrat sem vprašal, ali bo v kratkem izšla nova različica. Toda le pol meseca po prevzemu avtomobila je BYD predstavil nadgrajen model z občutno izboljšano opremo – in to po isti ceni," je zapisal nezadovoljni kupec ter zahteval brezplačne nadgradnje ali drugo obliko kompenzacije.

Eden največjih svetovnih proizvajalcev se utaplja v pritožbah kupcev. V enem tednu so jih namreč dobili kar devetkrat več, kot v celem mesecu prej
BYD

BYD je na pritožbe uradno odgovoril, da so jih posredovali ustreznim oddelkom znotraj podjetja, ni pa podal konkretnih obljub ali ukrepov za reševanje situacije.

Posledica agresivne cenovne vojne na Kitajskem

Pritožbe kupcev BYD-jevih modelov so del širšega pojava v kitajski avtomobilski industriji, kjer proizvajalci v boju za tržni delež vse bolj agresivno znižujejo cene, ponujajo brezplačne nadgradnje ali uvajajo nove modele v izjemno hitrem tempu.

Podobna situacija se je že zgodila leta 2022, ko je ameriški proizvajalec Tesla sprožil cenovno vojno z nenadnim znižanjem cen vozil na kitajskem trgu. Ta poteza je sprožila množične proteste lastnikov, ki so se zbirali pred Teslinimi saloni in distribucijskimi centri ter zahtevali povračilo razlike v ceni ali dodatne ugodnosti.

Eden največjih svetovnih proizvajalcev se utaplja v pritožbah kupcev. V enem tednu so jih namreč dobili kar devetkrat več, kot v celem mesecu prej
BYD

Kako bo BYD rešil situacijo?

BYD za zdaj še ni podal uradnega odgovora, kako bo ravnal v primeru več tisoč pritožb, vendar bo moralo podjetje poiskati način za umiritev nezadovoljnih strank. Nenadne spremembe v konfiguracijah modelov brez predhodnega obvestila kupcem so lahko dvorezen meč – po eni strani privabljajo nove kupce z boljšimi funkcijami, po drugi pa razočarajo obstoječe uporabnike, ki so za skoraj enako ceno dobili manj napredno različico.

Ostaja odprto vprašanje, ali bo BYD sledil Teslinemu primeru in ponudil določene kompenzacije ali bo vztrajal pri trenutni politiki ter tvegal upad zaupanja med potrošniki.

Yugo se vrača – tokrat menda zares že čez dve leti