Mira Bedenk (1921–2021). Foto: MGL
Mira Bedenk (1921–2021). Foto: MGL

Mira Bedenk se je rodila 3. septembra 1921 v Ljubljani. Sprva je izbrala študij na Filozofski fakulteti, nato pa se je odločila za študij dramske igre na takratni Akademiji za igralsko umetnost (AIU), kjer je diplomirala leta 1951. Že v študentskih letih je nastopila v predstavi Mucin dom po besedilu judovsko-ruskega avtorja Samuila Jakovleviča Maršaka, ki so jo leta 1948 uprizorili v SNG-ju Drama Ljubljana.

Dobro desetletje v mariborski taliji
V Drami SNG-ja Maribor se je zaposlila v sezoni 1950/51, kjer je sodelovala z režiserji Jarom Dolarjem, Franom Žižkom, Miranom Herzogom in drugimi. V letih na mariborskih deskah je odigrala raznolike vloge. Med drugim je bila Manica v Desetem bratu Josipa Jurčiča in Ferda Delaka, Kleopatra v Cezarju in Kleopatri Georgea Bernarda Shawa, Agneza v Molièrovi Šoli za žene, Bianca v Othellu Williama Shakespeara, Eva v Gospodu Puntili in njegovem hlapcu Mattiju Bertolta Brechta, Breda v Kreaturah Bratka Krefta, Adela v Domu Bernarde Alba Federica Garcie Lorce, Margaret v Mački na vroči pločevinasti strehi Tennesseeja Williamsa in Jacinta v Pohujšanju v dolini šentflorjanski Ivana Cankarja.

Prizor iz predstave Gospod Puntila in njegov hlapec Matti, ki jo je v sezoni 1964/65 režiral Janez Vrhunc. Foto: MGL
Prizor iz predstave Gospod Puntila in njegov hlapec Matti, ki jo je v sezoni 1964/65 režiral Janez Vrhunc. Foto: MGL

Množica prepričljivih vlog skozi leta v MGL-ju
Igralskemu ansamblu Mestnega gledališča ljubljanskega (MGL) se je priključila v sezoni 1963/64 in tam ostala vse do upokojitve v letu 1991. Mira Bedenk, ki se je proslavila kot igralka žlahtnih komedijantskih tonov in dramskih molov, je skozi kariero oblikovala številne prepričljive vloge, so zapisali v MGL-ju.

Med drugim je sodelovala z režiserji Janezom Vrhuncem, Bojanom Stupico, Igorjem Pretnarjem, Jožetom Babičem, Jožetom Galetom in Žarkom Petanom. V MGL-ju so posebej izpostavili njene naslednje vloge: Miranda v Don Juanu ali Ljubezni do geometrije Maxa Frischa, Olga v Meteorju in Divara v Prekrščevalcih Friedricha Dürrenmatta, Marta v Nesporazumu Alberta Camusa, Erna v Ribah na plitvini Toneta Partljiča, Kleopatra Maksimovna v Samomorilcu Nikolaja Robertoviča Erdmana, Teresa Philips v Ljubezni druge polovice Alana Ayckbourna, Mati Peter v Milem bogu v nebesih Mary O'Malley, Jana v Pritožbi Franca Mrzleša Aleksandra Marodića in Tilka v uprizoritvi Pod Prešernovo glavo Alenke Goljevšček.

Tudi film, televizija in radio
Mira Bedenk je nastopila v eni osrednjih vlog v črno-belem filmu Trst, ki ga je leta 1951 po scenariju Franceta Bevka režiral France Štiglic. V filmu so ob njej nastopili še Angelo Benetelli, Sandro Bianchi, Lojze Potokar in Stane Sever. Dogajanje je postavljeno v Trst, v katerem gestapovci kljub uporabi več sredstev in metod ne uspejo zmotiti boja za osvoboditev mesta, ki ga po kapitulaciji fašistične Italije vodijo partizanske enote ob pomoči italijanskega prebivalstva.

Ob delu v gledališču je prav tako nastopala na radiu in v več televizijskih igrah. Leta 1977 je igrala tudi v televizijski nadaljevanki Frana Žižka Ipavci, družinski kroniki v petih delih: o Francu, Benjaminu, Gustavu in Josipu Ipavcu.

Mira Bedenk se je poslovila v 100. letu starosti, so sporočili iz MGL-ja.