Zasebnost
ESG je koncept standardov, po katerih podjetja poročajo o procesih upravljanja ter o svojem vplivu na okolje in družbo.
ESG

Kako sta Lidl Slovenija in Atlantic Droga Kolinska uspešna pri »G« v ESG

Izbor urednice

FINANCE
ESG
Aquafil pobudnik nove metode za merjenje mikroplastike
ESG
Intervju: Tiziano Battistini, skupina Aquafil
ESGBarbara Pavlin Aquafil pobudnik nove metode za merjenje mikroplastike

Nov mednarodni standard ISO 4484-2:2023 bo tekstilni industriji omogočil, da prvič količinsko opredeli onesnaženje z mikroplastiko, kar je začetni korak na poti reševanja te splošne težave.

07.05.2024 14:15
Čas branja: 5 min

Upravljanje, kot prevajamo »governance« oziroma G v kratici ESG, zahteva še več premisleka kot okoljski ukrepi in rezultati niso nujno takoj vidni. Analiza podjetja Kearney, ki temelji na samooceni udeležencev prek ankete v izboru ESG-prvak, je pokazala prav na to, da imajo slovenska podjetja visoko stopnjo razvitosti na področju okolja (E) ter vpliva na deležnike in skupnost (S), priložnosti za izboljšave pa so predvsem na področju upravljanja (G).

Kaj počnejo na tem področju, sta na sklepni konferenci izbora ESG-prvak Slovenije predstavili Nataša Gladovič, direktorica korporativnega upravljanja kakovosti v Atlantic Grupi in tudi koordinatorka oddelka za trajnost v Atlantic Droga Kolinski, ter Saša Vidmar, svetovalka za družbeno odgovornost in trajnostni razvoj v Lidlu Slovenija.

Trajnostna strategija gre od zgoraj navzdol

Svojo odgovornost do okolja in družbe pri Lidlu Slovenija, ki zaposluje približno dva tisoč sodelavcev in ima 68 trgovin, izkazujejo od leta 2013 z mednarodno trajnostno strategijo Ustvarimo boljši svet.

Ni zanemarljivo, da imajo pri tem neomajno podporo poslovodstva in generalnega direktorja, zato strategijo uveljavljajo od zgoraj navzdol in trajnostno delovanje spremljajo z merljivimi kazalniki.

Trajnostna poročila pripravljajo za dve leti, na dve leti. Še bolj strateško pa so se tematike lotili leta 2019, ko so cilje in aktivnosti sistematično združili v nacionalno trajnostno strategijo, od leta 2021 pa skupina Lidl deluje z enotno trajnostno strategijo.

Motiviranje in izobraževanje zaposlenih za predanost trajnostnim zavezam

Trajnostna strategija Lidla Slovenija obsega ambiciozne cilje na glavnih strateških področjih, kot so varovanje podnebja, spoštovanje biotske raznovrstnosti, varstvo virov, pravično delovanje, spodbujanje zdravja in krepitev dialoga.

Pri zasledovanju teh ciljev opažajo, da sta največji izziv zbiranje podatkov in motivacija zaposlenih.

S trajnostno pobudo Lidl YOU zaposlene izobrazijo in usposobijo za trajnostno delovanje: prve mesece jih informirajo o vseh temah trajnostne strategije, sledi intenzivno trajnostno izobraževanje glede na delovno mesto in cikel zaposlitve. Imajo tudi platformo, namenjeno izmenjavi trajnostnih dobrih praks.

»Prave spremembe se naredijo z izobraževanjem ljudi ter z voljo in motivacijo za uspeh,« je poudarila Saša Vidmar.

Povezani z dobavitelji

Za trgovsko podjetje, kot je Lidl Slovenija, je poleg zaposlenih pomembno tudi sodelovanje z dobavitelji, zato so lani prvič zasnovali Lidlov dan z dobavitelji. To je osrednji dogodek, na katerem analizirajo prejšnje leto in dajo nadaljnje smernice, predvsem pa gre za sodelovanje z dobavitelji z roko v roki, saj želijo skupno usmerjenost v optimizacijo tako vsebnosti izdelkov kot embalaže izdelkov, seveda s hkratnim upoštevanjem človekovih pravic, enakosti spolov in naravnih virov.

Jasno opredeljeni cilji do leta 2030 in sprotno spremljanje

Eden od dobaviteljev Lidla Slovenija je tudi Atlantic Droga Kolinska – pred nedavnim izbrana za ESG-prvaka Slovenije 2024 –, ki ima v okviru svoje organizacijske sestave odbor za trajnost, odgovoren za sledenje jasnim prednostnim nalogam delovanja.

Teh prioritet je pet: izpusti toplogrednih plinov, voda in recikliranje na področju okolja, na področju družbene odgovornosti pa so to zaposleni in njihovi izdelki. Za vseh pet stebrov delovanja imajo opredeljene zaveze do leta 2030 in vsako leto sproti merijo napredek pri tem.

Trajnostno poročilo po smernicah GRI (Global Reporting Iniciative) pripravljajo že od leta 2013. Vsi kazalniki se povezujejo v trajnostni indeks podjetja in lani so postavljene ESG-cilje presegli, saj so dosegli trajnostni indeks 102.

»Ugotovili smo, da je bilo treba časovno prilagoditi načrtovanje ciljev. Zdaj si že v prvem četrtletju tekočega poslovnega leta na podlagi timskih delavnic postavimo ESG-cilje za naslednje poslovno leto, saj le tako lahko aktivno načrtujemo s tem povezane dejavnosti, stroške in vlaganja,« pove Nataša Gladovič.

Zaveze tudi pri posameznih blagovnih znamkah

Kot dopolnitev korporativne ESG-strategije pri Atlantic Droga Kolinski izvajajo zaveze tudi na ravni posameznih blagovnih znamk. Na primer, Argeta je edina znamka iz portfelja, ki uporablja sestavine živalskega izvora, zato ima svoje specifike in svoje znamčno poročilo.

Svoje znamčno poročilo imata tudi znamki Donat in Cedevita. Pri Donatu so razvili novo embalažo iz stoodstotno reciklirane plastike (rPET), hkrati pa ponujajo niz brezplačnih programov, kjer kupce usmerjajo na poti k doseganju urejene prebave, zdravih navad in dobrega počutja.

Z namenom sistematičnih izboljšav razvoj vsakega novega izdelka spremlja kontrolna lista, kjer so vključeni vsi elementi ESG.

Vse se pa začne in konča pri ljudeh. Na pripravljenosti priskočiti na pomoč ne samo našemu planetu, ampak predvsem drug drugemu, je končala direktorica korporativnega upravljanja kakovosti v Atlantic Grupi.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Električni avto je lahko zastonj!

Razvoj električnih avtomobilov je v zadnjih desetih letih doživel velik napredek, predvsem zaradi preteklih ovir, ki jih je povzročila...

FINANCE
ESG
Atlantic Droga Kolinska je ESG-prvak Slovenije 2024
ESG
Izbor prvaka
ESGAna Ivančič Atlantic Droga Kolinska je ESG-prvak Slovenije 2024

Atlantic Droga Kolinska uravnoteženo uresničuje ESG-zaveze na vseh treh področjih – okolje, družba in upravljanje.

FINANCE
Odločeno je: ECB vztraja pri politiki visokih obrestnih mer
Finance
Obrestne mere
Albina Kenda Odločeno je: ECB vztraja pri politiki visokih obrestnih mer

Na marčnem zasedanju ECB ni spremenila višine obrestnih mer, četudi so izvedenci centralne banke postregli s svežimi projekcijami, v katerih so napoved za 2024 pri inflaciji izboljšali, pri rasti evrskega BDP pa poslabšali.

FINANCE
Nemški kupec: malo boljše volje, a še vedno zelo previden
Finance
nemčija
Albina Kenda Nemški kupec: malo boljše volje, a še vedno zelo previden

Prodaja na drobno v Nemčiji se je februarja spet skrčila, nekaj več optimizma pa vliva podatek, da se je marca razpoloženje porabnikov nekoliko izboljšalo.

FINANCE
Zakaj Italija nima več slovesa gospodarske bolnice in kaj žene njeno rast
Finance
Italija proti Nemčiji
Albina Kenda Zakaj Italija nima več slovesa gospodarske bolnice in kaj žene njeno rast 11

Italijanska rast je bila lani celo dvakrat večja od evrskega povprečja, državi pa se je izboljšal tudi bonitetni status, čeprav njen javni dolg v relativnem smislu, v deležu BDP, ostaja drugi največji v EU.

FINANCE
V grafih: ne le prebivalstvo, v EU se starajo tudi avti
Finance
pregled
Albina Kenda V grafih: ne le prebivalstvo, v EU se starajo tudi avti 10

V kateri članici imajo v povprečju najstarejše in najmlajše avtomobile ter s kako starimi se v povprečju vozijo Slovenci

FINANCE
Javna razprava o pokojninski reformi naj bo poglobljena
Finance
albina kenda
Albina Kenda Javna razprava o pokojninski reformi naj bo poglobljena

Želeti si je celovite razprave, ki bo vključevala različne vidike, tako javnofinančne kot praktično življenjske, saj delamo reformo zase.

FINANCE
 Pogled na inflacijo skozi oči ameriške centralne banke
Finance
inflacija
Albina Kenda Pogled na inflacijo skozi oči ameriške centralne banke

Kako v ZDA merijo inflacijo, na kaj so pri Fedu še posebej pozorni ... in kako so zadnji podatki vplivali na pričakovanja trgov.

FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 5

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji