
Pritožujete se, da ne poročamo več o klasičnih neelektrificiranih avtih. Zdaj smo preizkusili enega takšnega. Na svet je prišel pred desetimi leti, leta 2015, vmes so ga redno osveževali, a tudi danes deluje, kot bi bil iz preteklega desetletja. To je dobro, to je njegova odlika. Avto ponuja močno protiutež modernim avtom, ki nas silijo, da se navadimo na nove ideje. Tivoli ostaja kot avto, ki smo ga navajeni.
KG Mobility
Ne, to ni Kitajski avto, to je južnokorejski avto … z 71-letno tradicijo. Začeli so s težko mehanizacijo, nato s terenci za težke terene, v devetdesetih so začeli vgrajevati Mercedes-Benzove dizle. Vmes so bili v lastništvu Daewooja, indijske Mahindre in kitajskega velikana SAIC, leta 2022 pa jih je kupil korejski industrijski konglomerat KG Group, ki ima med drugim v svoji lasti tudi ogromno jeklarsko in kemično podjetje, znamko Ssangyong pa so postopoma preimenovali v KGM. Tisti M na koncu pomeni mobilnost, torej KG Mobility.
Se je pa treba zavedati, da tudi KGM skuša voziti v korak s časom, in v tem pogledu je malce nespreten. Stikala so, a jih je težko pritiskati. Zaslon je, a je majhen in neintuitiven. In v korak s časom želi biti tivoli tudi tako, da ponuja danes že standardna Car Play in Android Auto zrcaljenje telefona v avto. Ne brezžično in ne prek USB-C, ampak prek USB-A priključka, a kar je najbolj presenetljivo, celoten zaslon lahko voznik prezrcali ne samo na sredinski zaslon, ampak tudi na tistega pred voznikom in s tem Car Play nadomesti merilnike. Čemu bi si to želeli, nam ni jasno.
Naslednja zadeva, kjer moti, da gre KGM v korak s časom, so opozorila. Recimo tisto za preveliko hitrost. Avto se oglaša z azijskimi melodijami, ki so sprva zabavna, ker so tako drugačna od piskov evropskih avtov, s časom pa se jih naveličamo in začnejo motiti. Sploh, ker tivoli v Sloveniji redno opozarja po krivem, pa tudi oglasi se že pri kilometer na uro čez hitrost.
Vozne lastnosti so kar v redu, ozko grlo je sicer natančnost krmiljenja, a se da zlahka shajati. Ročni menjalnik je danes že posebnost, tudi s to klasiko bo tivoli premamil marsikaterega kupca, ki noče sprejeti današnjih časov. Toda, menjalnik ni prav natančen.

Navdušil pa nas je motor, klasičen, bencinski, neelektrificiran. Res dobro pospešuje, je živahen, lahkoten, avto kar čaka, da ga poženemo. S pospeški pravzaprav prav preseneti in ob njih voznik razume tiste športno rdeče vstavke na maski. Seveda pospeški za sabo potegnejo porabo, osem litrov na sto kilometrov zlahka presežemo, a tudi pri umirjeni vožnji je takoj čez sedem.
Tudi prostornost je adut tega avta, čeprav je na zunaj majhen, a je bolj prostoren od malčkov. In ja, cena je nizka, a nizko ceno so dosegli s preprostostjo, ne pa s cenenostjo. To je tisto, kar bo verjetno pri marsikaterem kupcu prevladalo.
Tivoli KGM: ključni tehnični podatki
Motor: 1.5 GDI-Turbo (štirivaljni, bencinski)
Pogon: Dvokolesni, spredaj
Menjalnik: 6 - Stopenjski ročni
Največja moč: 120 kW
Največji navor: 280 Nm
Povprečna poraba na normnem krogu: 8,0 l/100 km
Največja hitrost: 193 km/h
Masa praznega vozila: 1.318 kg
Dolžina: 4.225 mm
Širina: 1.810 mm
Višina: 1.621 mm
Medosna razdalja: 2.600 mm
Prostornina prtljažnika: 423 l








Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje