Novice

Astronomski vzpon “telefonskega” Xiaomija: čakalna doba za najbolj varen kitajski avto že 11 mesecev

Kitajski tehnološki velikan Xiaomi je na varnostnih testih domačega trga (C-CNAP) v letu 2024 osvojil najvišje število točk. Najbolj varen kitajski avtomobilski model je največ hvale požel pri varnostno-asistenčnih sistemih in varovanju potnikov.

Xiaomi je avtomobilski svet opozoril nase, ko je predstavil svoj prvi model SU7. Čeprav jih sprva nihče ni jemal pretirano resno, se je situacija zdaj spremenila. Njihov model je pognal strah v kosti tekmecem, saj je med drugim postal najbolj varen model na kitajskem varnostnem testu, ima izrazito učinkovit baterijsko-električni pogon ter je tehnološko med najmodernejšimi, povrh vsega pa je po vsega letu dni  postal prava prodajna uspešnica.

Povpraševanje presega proizvodno zmogljivost

Šele marca lansko leto je Xiaomi Auto predstavil svoj prvi avtomobil. Hitro si je nabral precej simpatij in kitajski proizvajalec je priznal, da ne zmore slediti količini naročil. Do zdaj so prodali 186.112 enot SU7, naročila pa se ne ustavljajo. Čakalna doba je v tem trenutku 11 mesecev in se bo ob takšnem povpraševanju še podaljševala.

Kitajski varnostni testi so strožji od evropskih

xiaomi-su7
Xiaomi SU7 za delovanje varnostno-asistenčnih sistemov uporablja Lidar.

Lokalne varnostne teste organizira Kitajski center za avtomobilsko tehnologijo in raziskave (CATARC). Organizacija ocenjuje varnost avtomobilov podobno kot evropski EuroNCAP in druge organizacije, ki na ostalih trgih izvajajo varnostna testiranja avtomobilov. Ocene se podelijo v odstotkih od 0 do 100 in zajemajo varnost potnikov, pešcev in ranljivih cestnih uporabnikov. Ocenjujejo tudi delovanje in učinkovitost varnostno-asistenčnih sistemov.

C-NCAP ocenjuje varnost bočnega trka v bistveno bolj zahtevnih pogojih kot EuroNCAP. Njihova hitrost je prav tako 60 kilometrov na uro, vendar je masa uteži, ki trešči v avto, 1.700 kilogramov in ne 1.370 kilogramov kot pri EuroNCAP. Prav tako C-NCAP od leta 2021 izvaja posebna testiranja za varnost, vzdržljivost in zaščito v primeru trka.

Xiaomi SU7 Max, štirikolesno gnani baterijsko-električni model, opremljen z lidarjem, ki ga proizvaja podjetje Hesai in deluje skupaj s Xiaomijevim paketom asistenčnih sistemom Pilot Max, je na koncu osvojil 93,5 odstotka vseh možnih točk. Največ točk mu je pripadlo v kategoriji aktivne varnosti, tam je podrl vrsto rekordov pri učinkovitosti sistemov za samodejno zaviranje in pri delovanju žarometov. Pri varovanju potnikov je osvojil 94,31 odstotkov možnih točk in 90,42 odstotka pri varovanju pešcev.

Takšen avtomobil na Kitajskem stane 299.000 juanov oziroma okoli 40 tisoč evrov. Se pa Xiaomi pripravlja na lansiranje drugega modela, športnega terenca YU7.

Avtomobilizem.com (Vir: InsideEVvs. Foto: Xiaomi.)

 

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Uradna potrditev šefa Peugeota: oznaka GTi se vrača z električnim 208
Tretja generacija Nissan Leafa z obljubljenimi 600 kilometri dosega

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

V reduDodatne informacije