Novice

Nemške politične igrice: prometni minister grozi s prepovedjo vožnje med vikendi

Nemški minister za promet Volker Wissing grozi s popolno prepovedjo vožnje ob koncu tedna, saj vladajoča koalicija še ni sprejela reforme zakona o varstvu podnebja, za katero se zavzema.

Transportni sektor zgrešil podnebni cilj

Wissing je član demokratske stranke (FDP) ter je v preteklosti na svojem položaju med drugim vneto zagovarjal podaljšanje življenjske dobe motorjev z notranjim zgorevanjem z uporabo e-goriv. V lokalni nemški politiki je med predstavniki, ki se ne strinjajo s podnebnimi ukrepi, kot so predlagane omejitve hitrosti na nemških avtocestah. Trenutno pa si med drugim prizadeva, da bi nemška zvezna vlada z amandmajem sektorjem, ki močno onesnažujejo okolje, dovolila višje izpuste od zakonsko predpisanih, če bi na drugi strani povprečje uravnovesila druga področja z znižanimi emisijami.

Prav prometni sektor naj bi bil med tistimi, ki na podlagi izsledkov poročila iz letošnjega marca ni dosegel svojih pravno zavezujočih emisijskih ciljev za leto 2023. V takšnem primeru naj bi pristojni minister moral uvesti paket nujnih ukrepov za vrnitev na zastavljeno pot.

Grožnje z drakonskimi ukrepi

Za kar nekaj razburjenja je Wissing v preteklih dneh poskrbel s pismom voditeljem nemške vladajoče koalicije, ki jo sestavljajo levosredinski socialdemokrati, Zeleni in svobodni demokrati. V njem je transportni minister med drugim zapisal, da izogibanje sprejetju amandmaja ne služi niti podnebju niti ugledu zvezne vlade. Njegova rešitev je precej drakonska, saj je omenil, da bi bilo brez sprejetja amandmaja potrebno uvesti stroge omejevalne ukrepe, ki v javnosti ne bi bili sprejeti z odobravanjem, na primer “popolno prepoved vožnje za nedoločen čas ob sobotah in nedeljah”.

Postavil je tudi rok – če načrtovane reforme v parlamentu ne bodo sprejete do 15. julija, naj bi ministrstvo za digitalizacijo in transport, ki ga vodi, predložilo takojšnji akcijski načrt, ki bi zagotovil skladnost z letnimi ravnmi emisij prometnega sektorja do leta 2030.

Zavajanje in strašenje

Okoljevarstvene organizacije se seveda ne strinjajo z načrtovanim amandmajem, ki bi posamezne emisijske cilje sektorjev nadomestil z računskim povprečjem, saj se po njihovem mnenju s tem prikriva negativen vpliv določenih sektorjev, med katerimi je tudi transport.

Vodja parlamentarne skupine Zelenih Julia Verlinden je Wissingovo grožnjo s prepovedjo vožnje ob koncu tedna označila kot zavajujočo in dodala, da minister ne bi smel po nepotrebnem razburjati ljudi, saj obstajajo drugi načini za reševanje podnebnih vprašanj, na primer omejitev hitrosti.

Aktivistka organizacije Greenpeace Clara Thompson pa je za nemško tiskovno agencijo izjavila, da minister Wissing brez vsakega sramu zgolj skuša odvrniti pozornost javnosti od lastnih neuspehov: “Wissing je zapravil dve leti z blokiranjem vseh ukrepov za zaščito podnebja v cestnem prometu – zdaj si izmišljuje grozljive scenarije, da mu tudi v prihodnosti ne bi bilo treba storiti ničesar.”

Avtomobilizem.com (Vir: Politico, Autoblog. Foto: BMDV.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Kitajska vlada je BYD namenila 3,4 milijarde evrov, da si pokori konkurenco
Saga Alfe Romeo se nadaljuje: Milano bo Junior