Največji Cuprin športni terenec

Najnovejši član družine Cupra je bil zasnovan v Barceloni, sestavlja pa se pri naših vzhodnih sosedih. Začetna cena zanj je postavljena tik pod 40 tisočaki.

Cupra terramar je še nekoliko večji od brata formentorja, po njem pa povzema tudi nekatere oblikovne poteze.

 Foto: Peter Pirkovič
Cupra terramar je še nekoliko večji od brata formentorja, po njem pa povzema tudi nekatere oblikovne poteze.  Foto: Peter Pirkovič

V preteklih dneh je iz tovarne v madžarskem Gyoru k nam pripeljalo prvih nekaj primerkov novega terramarja, kar pomeni, da so trgovci že začeli s prodajnimi aktivnostmi. V letošnjem letu bo teh bolj za vzorec (30 vozil), precej bolj prodajno pestro pa bo leto, ki je pred nami. Po ocenah trgovcev bi lahko na ceste zapeljalo okrog 300 terramarjev. Že pred časom smo o njem zapisali, da je novinec nastal na enaki platformi (MQB Evo) kot uveljavljeni manjši brat formentor, čeprav je dimenzijsko obilnejši. V dolžino meri 4,52 metra, visok je 1,58 metra, širok 1,86 metra, njegova medosna razdalja pa znaša 2,68 metra. Uvršča se v razred, kjer prodajno statistiko tvori tudi denimo Audi Q3. Nenazadnje se oba sestavljata na isti proizvodni liniji v tovarni na Madžarskem.

Znana zasnova

V živo terramar deluje nekoliko večji v primerjavi s formentorjem. Seveda so oblikovalci tudi pri njem uveljavili aktualni oblikovalski jezik, ki so ga nadgradili z nekaj novimi potezami. Robusten sprednji del nadgrajujejo LED matrični žarometi s posebnim LED podpisom, na zadku pa kraljujejo svetlobni LED podpis čez celotno površino prtljažnih vrat, osvetljen logotip Cupre in zajeten difuzor na spodnjem delu.

Od kod ime?

Terramar je lahko sestavljanka iz španskih besed terra in mar - zemlja in morje. A Španci svojega novega športnega terenca najraje povezujejo z nekdanjim dirkališčem Autòdrom de Sitges-Terramar blizu Barcelone. Gre za dvokilometrsko stezo, ki so jo leta 1923 zgradili v rekordno hitrem času (300 dni) in ima v določenem delu kar 60-stopinjski naklon. Hkrati velja za eno prvih dirkališč na svetu.

Vstop v potniško kabino prav tako razkriva precejšnjo podobnost z ostalimi brati. Vgrajeni so 10,25-palčni digitalni merilniki, pa športen volan s klasičnimi gumbi za upravljanje in aktivacijo športnih programov vožnje, tu je tudi 12,9-palčni osrednji zaslon na dotik na vrhu sredinske konzole z novo grafiko in širok sredinski greben med sedeži, ki nudijo zelo dober kompromis med udobjem in športnostjo. Prvi vtis s kratke testne vožnje kaže, da Španec nudi dovolj prostora in udobja, s čimer se ta lahko brez težav uvrsti v kategorijo družinskih avtomobilov. K temu pripomore tudi prostoren prtljažnik s prostornino od 540 do 630 litrov prtljažnega prostora za različice s klasičnimi motorji in od 400 do 490 litrov za tiste s stransko vtičnico in baterijo.

Tudi kot priključni hibrid

Pri motorizaciji so trenutno na voljo tri različne pogonske možnosti. Osnovo predstavlja 1,5-litrski TSI, ki je opremljen z 48-voltno blago hibridno tehnologijo (eTSI), sledita mu dva štirivaljna klasična dvolitraša, v kombinaciji s štirikolesnim pogonom 4Drive - eden s 150 kilovati (204 KM), drugi pa s 194 kilovati (265 KM). Slednjemu med drugim pripada oznaka VZ (veloz). Vrh cenovne ponudbe predstavljata priključna hibrida s sistemsko močjo 150 in 200 kilovatov moči, v kombinaciji s 19,7 kWh baterijo (doseg do 100 km). Kot kaže, bi lahko prihodnje leto doživeli še nadgradnjo obstoječe ponudbe, saj so nam pri Cupri namignili, da utegnejo Španci v ponudbo uvrstiti tudi dizelski motor. V Sloveniji bodo kupci terramarja lahko opremili z ozvočenjem sennheiser, z različnimi platišči velikosti 18, 19 in 20 palcev, za doplačilo je tudi zavorni sistem akebono, medtem ko je progresivno krmiljenje serijsko pri vseh paketih opreme, aktivno vzmetenje DCC pa le ob oznaki VZ. Terramar je v Sloveniji z vključenim popustom na voljo za 39.898 evrov, naviti štirikolesno gnani terramar VZ stane skoraj 49 tisoč evrov, praktično enako ceno pa ima tudi vstopni model kot priključni hibrid.


Najbolj brano