Avto.info

Jedrska energija

Žepna jedrska baterija, ki ponuja 50 let stalne energije in je ni treba polniti

Kitajska verjame v njen potencial in vlaga vanjo, a strokovnjaki so previdni. Prototip ima 10-krat večjo energijsko gostoto kot litijeve baterije.

Petek, 19. april 2024

Ideja o jedrski bateriji je že zelo stara (prva uporaba sega v leto 1913) in po letih pozabe se zdaj, ko je strah pred jedrsko energijo zbledel, znova vrača.

Kitajsko zagonsko podjetje Betavolt (s podporo Pekinga) je razvilo majhno ploščico velikosti enega centa, imenovano BV-100, ki ponuja za 50 let energije. Ni je treba polniti in ne vključuje kemijskih procesov (zato tehnično gledano ne gre za baterijo), temveč za proizvajanje energije izkorišča radioaktivni razpad izotopa nikelj-63 in to počne kar pet desetletij. 

Na papirju prinaša veliko prednosti. Ne proizvaja radioaktivnih odpadkov, saj nikljev izotop razpade v baker. Poleg tega ni občutljiva za zunanje vplive. Deluje namreč pri temperaturi med minus 60 in 120 stopinj Celzija, se ne vname in ne eksplodira, tudi če jo predremo. Ob tem se pohvali z 10-krat večjo energijsko gostoto v primerjavi z litijem. Imeti baterijo za električni avtomobil, ki je 10-krat manjša in lažja od sedanjih akumulatorjev, je danes nepredstavljivo.

Toda za zdaj moramo brzdati navdušenje. Prototip namreč ponuja le 100 mikrovatov moči in tri volte napetosti, pri čemer naj bi leta 2025 njena moč znašala en vat. To je, seveda, premalo, zato je treba še naprej razvijati litij in iskati nove kemijske rešitve. V naslednjem desetletju se pričakuje razvojni napredek, ki bo omogočal učinkovitejše izkoriščanje, daljšo življenjsko dobo in večje zmogljivosti litijevih baterij. Pozneje bo prišel čas novih kemijskih sestavov, denimo z natrijevimi ioni, katerih razvoj je najbližji serijski uporabi. Ob tem bo treba uporabljati varnejše in bolj trajnostne aktivne snovi ter razširiti možnosti analiziranja in nadziranja sestavnih delov baterije med njeno uporabo. Jedrska baterija tako lahko še malce počaka.

Na levi fotografiji vidimo strukturo jedrske baterije, ki jo je razvilo podjetje Batavolt, desno pa njeno pravo velikost – 15 x 5 x 5 milimetrov, kar pomeni, da je manjša od kovanca za en cent.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.