Zgodovina modela MG3 sega v leto 2008, ko so pod okriljem britanske znamke MG – ta je lani praznovala stoto obletnico ustanovitve – pod imenom MG3 SW predstavili preznačkano različico modela Rover Streetwise, ki so ga zaradi finančnih težav pri Roverju prenehali proizvajati tri leta pred tem. Njegova proizvodnja je potekala na Kitajskem in na voljo je bil le lokalnim kupcem. Več kreativnosti so pokazali s predstavitvijo druge generacije leta 2011, ki so jo po prvi prenovi leta 2013 pričeli prodajati tudi v Veliki Britaniji, do prihoda tretje generacije pa je bila leta 2018 deležna ponovne prenove.
Tretja generacija je nastajala z željo prodora na globalne trge, zato njegova prodaja v Evropi ni več omejena le na področje Združenega kraljestva, temveč je na voljo tudi v drugih evropskih državah. Novi MG3 je poleg tega na voljo še kupcem v državah Srednjega Vzhoda, v Mehiki in na Filipinih ter v Avstraliji in na Tajskem, zato lahko rečemo, da je pravi globalni igralec.
Dober vtis, ki ga pokvari nekaj malenkosti
Novi MG3 že na prvi pogled izraža sodobno oblikovalsko filozofijo, ki zagotavlja prepoznavnost tudi ostalim modelom iz MG-jeve aktualne ponudbe. Evropski pridih je v sodelovanju z oblikovalskim oddelkom v Šanghaju dodala oblikovalska ekipa iz Velike Britanije in s skupnimi močmi so zasnovali avtomobil sodobnega videza, ki kljub relativno skromnim zunanjim meram ponuja veliko mero uporabnosti z dodobra izkoriščenim prostorom v kabini.
Všečno oblikovana zunanjost stopa v korak s časom in s svojimi razmerji ter poudarki športnega značaja naredi dovolj dober vtis, tako da zagotovo ne kvari ugleda britanske znamke z bogato tradicijo športnih avtomobilov. Podobnega recepta so se držali tudi v notranjosti, kjer pa kljub občutnemu napredku pri zasnovi kabine, nekaj grenkega priokusa pustijo površine iz trde plastike, ki sicer na prvi pogled sploh ne delujejo preveč ceneno. Voznikov delovni prostor je zasnovan korektno in dovolj ergonomsko, kljub temu, da je položaj nekaterih stikal nekoliko bolj odročen. Volan je bil sicer nastavljiv le po višini, a sem si kljub temu brez težav hitro našel ustrezno nastavitev. Sprednji in zadnji sedeži so dovolj udobni tudi za premagovanje daljših poti, prav tako pa zadaj sedečim ne bo v preveliki meri primanjkovalo prostora za kolena. Uporabnost delno omejuje le nedeljiva zadnja klop, saj se ob prevozu daljših predmetov s preklopljenim naslonom zadnjih sedežev v avtomobilu lahko peljeta le dve osebi.
Premišljeno opremljen
Novi MG3 sicer že z vstopnim paketom opreme Standard prihaja solidno opremljen in nudi širok nabor varnostno-asistenčnih pripomočkov, višja opremska paketa pa med drugim dodajata še kvalitetnejši zvočni sistem, ogrevanje sprednjih sedežev in volana ter 360-stopinjski pogled kamer. Za eno najpomembnejših pridobitev najvišjega opremskega paketa štejem sprednje LED žaromete z zanesljivim samodejnim preklopom dolgih luči in odlično svetilnostjo. Ob širokem naboru dobro delujočih voznikovih pomagal in občasno preveč nadležnih opozorilnih sistemov, vožnjo olajša tudi prilagodljivi regulator hitrosti, ki ob normalnih pogojih vožnje sicer deluje uglajeno, v določenih situacijah pa kljub vsemu ni najbolje usklajen z motorno in menjalniško elektroniko. Kombinacija zmogljivega pogonskega sklopa in nastavitev podvozja ob ohranitvi udobja zagotavlja kar nekaj dinamike z minimalno nagibanja tudi ob hitreje odpeljanih ovinkih, volanski mehanizem pa je dokaj neposreden in daje dovolj povratnih informacij o dogajanju pod kolesi.
Občuten napredek
Ne le zasnova in videz kabine, posodobitve je bil deležen tudi informacijsko-multimedijski sistem s prikazom preko kombinacije zaslonov digitalne instrumentne plošče in dobro odzivnega sredinsko nameščenega zaslona na dotik. Informacijsko-multimedijski sistem se zažene hitro in ob predvajanju glasbe iz različnih virov postreže s solidno zvočno izkušnjo – tudi na račun šestih zvočnikov, ki jih prinaša že srednji nivo opreme.
Ob brezžični Bluetooth povezavi mobilnega telefona za opravljanje klicev sta povezljivost in zrcaljenje mobilnega telefona za uporabo sistemov Android Auto in Apple CarPlay omejena na priklop s kablom preko vtičnice USB A, a ko je povezava enkrat vzpostavljena, deluje brezhibno (sam sem sicer zaradi specifike avtomobilskega priključka, predvidoma zaradi površine in dolžine notranjih kontaktov, uspel telefon povezati šele s tretjim kablom, saj v skladu z Murphyjevim zakonom s prvim ni bil zaznan, z drugim pa je povezavo prekinjalo). Izbirniki informacijsko-multimedijskega sistema, preko katerega potekajo tudi nastavitve klimatizacije, so sicer zasnovani logično in uporabniku dovolj prijazni. Prevedeni so tudi v slovenščino in jim razen neposrečene izbire nekaterih besed (npr.: klimatizacija je prevedena kot podnebje) nimam kaj očitati.
Hibridna pogonska opcija za uvod
Pod motornim pokrovom testnega avtomobila MG3 je bil nameščen hibridni pogonski sklop, v obdobju pred objavo testa pa so pri zastopniku pripravili tudi cenik za klasični bencinski pogonski sklop, kar dodaja v paleto možnost izbire enostavnejše in cenejše različice. Hibridna pogonska opcija združuje 1,5-litrski bencinski štirivaljnik s 75 kW moči in Atkinsovim ciklom delovanja ter 100-kilovatni električni motor, ki skupaj ponujata 143 kW (195 KM) sistemske moči . Povezuje ju 3-stopenjski samodejni menjalnik, katerega delovanje (predvsem zaradi zvoka motorja v višjih vrtljajih) nekoliko spominja na brezstopenjske menjalnike CVT.
Hibridni kombinaciji so namenili več načinov delovanja, sistem pa samodejno preklaplja med načinom vzporednega hibrida (za pogon sočasno skrbita bencinski in električni motor), zaporednega hibrida (bencinski motor v vlogi generatorja in/ali pogona ter električni pogon) ter kratkimi odseki električne vožnje do 80 km/h, ki jo zagotavlja litij-ionska baterija kapacitete 1,83 kWh. Nad samim delovanjem pogonskega sklopa – razen zgoraj omenjenega zvoka motorja v višjih vrtljajih – nimam posebnih pripomb, prostor za izboljšave pa vidim predvsem v usklajevanju motorne in menjalniške elektronike, saj se inženirji očitno niso pretirano obremenjevali z določenimi dejavniki izven okvirov normalnih voznih razmer. Eni od takšnih so na primer sunki čelnega vetra (v mojem primeru burje), ki dodobra zmešajo štrene avtomobilski pameti tudi po izklopu prilagodljivega regulatorja hitrosti.
Normne porabe (4,4 l/100 km) sicer nisem uspel doseči niti na testnem krogu varčne vožnje po regionalnih cestah v okolici Ljubljane, kjer je bila poraba po podatkih potovalnega računalnika 4,8 litra na sto prevoženih kilometrov. Približno dve tretjini voženj sem opravil po avtocestah (pretežno v prej opisanih neugodnih vremenskih razmerah), preostanek pa po mestu in v skladu z omejitvami regionalnih cest; skupna poraba se je na koncu po podatkih potovalnega računalnika ustalila pri 5,9 litra na sto prevoženih kilometrov. Podatke potovalnega računalnika sem dvakrat primerjal tudi s količino nalitega goriva, izračun pa je na koncu pokazal okvirno tri decilitre odstopanja.
Vreden razmisleka
Čeprav nad avtomobili kitajskega porekla še vedno marsikdo viha nos, se nova generacija modela MG3 precej enakovredno postavlja ob bok rivalom pri nas bolj uveljavljenih avtomobilskih proizvajalcev. Z izjemo nekaj manjših pomanjkljivosti novi MG3 za svojo ceno ponuja dobro kombinacijo sodobnega videza, tehnološke naprednosti, opremljenosti in zmogljivosti. Morda so določene (na prvi pogled moteče) tehnične rešitve izbranih sistemov celo bolj posebnosti delovanja, saj po eni strani velikemu delu kupcev tega segmenta niti niso v vrhu prioritet, po drugi strani pa so se pri znamki MG s svojim izdelkom morali na nek način ločiti od uveljavljene konkurence.
Besedilo: Matjaž Zupančič. Fotografije: Urška Mihelič Radolović, Matjaž Zupančič.
Mnenja uporabnikov
8 komentarjev za "Namerno drugačen"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
V Nemčiji so od 17990 naprej…..
Sem se leta 1998 navadil na Škodo, se bom 2025 tudi na Kitajce. Ampak trenutno rabim kombi, jih kaj delajo?
Nedeljiva zadnja klop? Res ne razumem, zakaj tega ni. Moja Ford Fiesta je to imela 36 let nazaj.
Totalno nerazumljivo, že zaradi velikosti prtljažnika.
Visoka poraba, ne upraviči cene. En prijatelj ima Suzuki Swifta z porabo 5-5,5l, drugi Hyundai i20 1.0t z porabo 5,5l. Oba precej cenejša.
Primerjaj konje, sicer pa je poraba res previsoka cena pa odlična. Bral sem še en test, kje je novinar bil precej bolj kritičen in mu dam za prav. Menjalnik je planetno gonilo CVT g. Zupančič.
https://www.amzs.si/motorevija/avtomobili/test/2025-01-20-test-mg-3-hybrid-plus
Pozdravljen, ja, res je planetno gonilo, a se način njegove uporabe v Toyotinem sistemu in tukaj bistveno razlikuje. Toyota planetno gonilo uporablja kot razdelilnik pogonske sile oziroma moči (power split device), MG pa ga uporablja kot menjalnik v primeru pogona na bencin, in ne glede na opažanja kolegov v testu na priloženem linku, so prehodi med tremi prestavami precej zaznavni – seveda če spremljaš in poslušaš kaj se dogaja med vožnjo.
LP, Matjaž
Ja v redu, konji so, to je res. Ampak tudi ne vedno.